Raar geluid.

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

De Brezan heeft ze voor 36,50 't stuk, dus daar hoeven we niet moeilijk over te doen.
Woensdag gaan we aan de slag.

Als er behoefte aan is kan ik wel meteen fotootjes maken en een howto in elkaar flansen.
Belangstelling?
Het gaat dus om het vervangen van de remcilinders / trommelremmen achter.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

Shakuhachi
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 239
Joined: ThuApr01, 2004 10:08:05 AM
Location: Nijverdal

Post by Shakuhachi »

ook vreselijk toevallig... paar weken terug heb ik hetzelfde gepost.. jij al.. en die andere gast ook...

ik vermoed dat het bij mij ook de hoes is... ik zou graag willen zien hoe jij het gaat doen.. foto's... supergraag...

Shakuhachi
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 239
Joined: ThuApr01, 2004 10:08:05 AM
Location: Nijverdal

Post by Shakuhachi »

ff ter verduidelijking.. ik zou graag willen weten hoe je die aandrijfashoesen vervangt.. waar je ze koopt.. en hoeveel ze kosten..

kan het uberhaupt kwaad? dat ik dat geluid hoor.. als het de aandrijfashoesen zijn..

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Metaal op metaal lijkt mij niet nooit goed, wat ik heb begrepen is het ook een apk afkeur punt, gescheurde hoezen. Wanneer heb jij je laatste apk gehad? (ik juli 2004)
Fototoestel gaat morgen zeker mee. Van de meer ervaren jongens zou ik graag willen weten hoe jullie de foto's hosten want via mijn provider heb ik maar een zeer beperkte ruimte :(

Nuja, morgen knutseldag, foto's volgen. En anders heb ik je sowieso aan mijn msn toegevoegd.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

CitRoel
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 375
Joined: ThuMar25, 2004 6:24:35 PM
Location: Tolkamer

Post by CitRoel »

Het is een hoop werk... je aandrijfas moet namelijk uit de remschijf (zeg maar), als je toch al zover bent kan je net zo goed ergens gereviseerde assen kopen niet goedkoop maar ik heb er goede ervaring mee.
Ik geniet van m'n eendje, Xsara en van m'n sAXo diesel.

bad_my84
AX Master
AX Master
Posts: 1514
Joined: ThuJan13, 2005 8:05:14 AM
Location: Meerssen (Limburg)

Post by bad_my84 »

Rio97 wrote:Metaal op metaal lijkt mij niet nooit goed, wat ik heb begrepen is het ook een apk afkeur punt, gescheurde hoezen. Wanneer heb jij je laatste apk gehad? (ik juli 2004)
Fototoestel gaat morgen zeker mee. Van de meer ervaren jongens zou ik graag willen weten hoe jullie de foto's hosten want via mijn provider heb ik maar een zeer beperkte ruimte :(

Nuja, morgen knutseldag, foto's volgen. En anders heb ik je sowieso aan mijn msn toegevoegd.


Maak ff een account aan op Geocities heb je 15mb plek, doe je wel ff mee
Harttransplantatie is geslaagd!
Nu in de testfase beland...

willem
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 97
Joined: FriJun20, 2003 7:54:54 AM
Location: houten

Post by willem »

als de assen niet tiken in de bocht zou ik ze niet vervangen, de eerste ker ben je er denk ik 2 uur mee zoet. als je een haynes hebt scheelt dat wel veel. staat precies in hoe je het het makkelijkst kan doen.
Met strepen ga je harder.

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Vandaag vol goede moed begonnen: (morgen afmaken :? )

Aandrijfas-hoezen:
Hoesje bij de Brezan gescoord, 15 eu. Alles ging redelijk makkelijk los, alleen; hoe krijg je f$#@!* ooit het hoesje op de juiste plaats? :evil: dus over de homo-kineet?
Uiteindelijk maar een nieuwe andrijfas besteld, 75 eu bij de lokale eendendokter en morgen geleverd :)
@Shakuhachi: bij de Brezan en Citroen kosten ze snel 2x zoveel, dus gewoon laten vervangen is misschien wel zo praktisch.

Remcilinders achter:
Uiteraard het rem-ontspannings pieletje niet kunnen vinden, dus de trommel met geweld eraf gehaald. Later wel gevonden en op foto vastgelegd :twisted:
Een van de boutjes van de remcilinder was door de nodige roest "nogal" vast. Een paar harde tikken brachten uitkomst :wink:
Links vervangen, morgen rechts.

Van het weekend 's kijken hoe de nodige foto's gehost kunnen worden.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

Shakuhachi
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 239
Joined: ThuApr01, 2004 10:08:05 AM
Location: Nijverdal

Post by Shakuhachi »

het geluid bij ons is nu erger geworden.. als we een bocht naar links maken horen we het ook...

dit zijn de echt die aandrijfashoesen.... apk is namelijk van feb 2005 en daar is nix over gezegd... toen was alles prima op 2 voorbanden na...

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

ben wel benieuw naar de foto van dat dingetje om de ramklauw te verwijderen.

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Als het goed is zouden er hieronder plaatjes moeten verschijnen....

Dat terugstel palletje zit hier bij nr. 2:

Image

En hier wijzen we 'm aan:

Image

Door de wieldopgaten is deze te zien en naar binnen te klappen/drukken met een schroevedraaier. Scheelt een hoop :wink:
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Heee, het werkt :) (via geocities)

palletje moet dus richting de wielnaaf worden geklikt.

van het weekend zal ik het hele verhaal met foto's van de andrijfas en de remcilinders 's netjes posten, nu is het tijd om wat te gaan drinken :wink:
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

bokkie
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 535
Joined: ThuOct21, 2004 1:24:47 PM
Location: Den bosch
Contact:

Post by bokkie »

hoe krijg je die stofhoes om je homokineet heen??? >>> Normaal gesproken heb je daar een kegel voor nodig waar je de homokineet insteekt en dan die hoes met veel vet eroverheen schuift.

Zo?n kegel is verdomd duur, maar.....

De AX low budget methode (van Joost geleerd) > pak gewoon een colafles waar je de onderkant uitsnijdt. Heb je hetzelfde principe.

Jammer dat je nu een hele nieuwe as hebt gekocht (maar dan is het wel zeker dat je geen gemieter meer met je as hebt :wink: )

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Voor volgende keer. Je pakt de aandrijfas en de stofhoes. Je gaat naar de garage en je zegt. Kunnen jullie deze er even omheen doen. En taaaadaaaaaaa je bespaart jezelf een hele boel tijd ellende en gevloek en meestal doen ze het nog gratis ook.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

bokkie
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 535
Joined: ThuOct21, 2004 1:24:47 PM
Location: Den bosch
Contact:

Post by bokkie »

ghehe, das idd de beste methode :D

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

De colafles methode hebben we ook zeker geprobeerd; helemaal ingevet, hoesje opgewarmd met de fohn, maar zelfs de brede kant wilde er niet overheen. En dan ook echt niet :evil:

anyway, heb nog een nieuw hoesje liggen, compleet met ringen en homokineetvet, hoesje een beetje vettig :wink:
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Heb je een universele hoes gekocht of eentje speciaal voor de ax. Die universele zijn enorm rekbaar die van een ax zijn hartstikke stijf.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Moet ik ff op het doosje kijken, maar ik denk dat het wel duidelijk is... :roll:
Goeie tip trouwens, voor de how-to :wink:
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

Post Reply