GT carb motor plaatsen

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
mutley
AX Starter
AX Starter
Posts: 14
Joined: SatMar26, 2005 6:17:30 PM
Location: w-vlaanderen belgie
Contact:

GT carb motor plaatsen

Post by mutley »

hallo .
mijn vrouw haar ax 1000 cc heet de geest gegeven . het is een ax 10 e bouwjaar '88. de kas is in perfecte staat en daarom vind ik het schande om het naar de sloop te brengen .
nu sta ik hier wel nog met een ax GT carb '89 . kan ik die motor zonder al te veel aanpassingen gewoon versteken .
dan zou mijn vrouwtje met ax 10 GT :lol: kunnen rondtoeren .
dank bij voorbaat .

Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2265
Joined: ThuJul03, 2003 9:52:45 PM
Location: Bodegraven

Post by Mark »

Past gewoon allemaal. Alleen zou ik ZEKER de voorpoten van de GT meenemen. De remmen van 1.0 op een GT 1.4 blok is niet echt wenselijk.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij

Wie ben ik.... Klik.

Image

willem
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 97
Joined: FriJun20, 2003 7:54:54 AM
Location: houten

Post by willem »

de rembekrachtiger en stabi-stang zou ik ook mar overzetten. blok vervangen kost je ongeveer een dag dus goed te doen.
Met strepen ga je harder.

mutley
AX Starter
AX Starter
Posts: 14
Joined: SatMar26, 2005 6:17:30 PM
Location: w-vlaanderen belgie
Contact:

Post by mutley »

ok bedankt voor de reacties . ik was al van plan om de poten en al ook te versteken . maar als er nog tips zijn hoor ik ze wel .
grtz mutley

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

Moet op zich geen probleem zijn om het over te bouwen, aangezien je van carb naar carb ombouwt heb je verder helemaal weinig aan te passen qua bedrading e.d, benzinetank kan verder dan ook blijven zitten, etc etc

mutley
AX Starter
AX Starter
Posts: 14
Joined: SatMar26, 2005 6:17:30 PM
Location: w-vlaanderen belgie
Contact:

Post by mutley »

ok bedankt . probeer er morgen aan te beginnen . terwijl ik bezig ben zal ik ineens het GT interieur ook plaatsen en verder zie ik wel wat ik nog kan gebruiken . de vrouw verlangt al om terug met haar ax te kunnen rond rijden . nu ze weet dat ze een extra snelle versie zal hebben van een ax 10E . grtz mutley .

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

:) das een leuk projectje! :D

je moet alelen nog op iets letten.. de motorsteun in de GT is anders, heel andere bevestiging. Het kan zeker overgezet worden, maar bij je waterpomp zitten 3 tapeindes, die meot je even vervangen door de tapeindes van die 1.0 die zijn namelijk korter, alsj e dan ook de steun van de 1.0 gebruikt gaat het goed. Anders ligt het blok scheef en scheurt er van alles af
Image

mutley
AX Starter
AX Starter
Posts: 14
Joined: SatMar26, 2005 6:17:30 PM
Location: w-vlaanderen belgie
Contact:

Post by mutley »

ok bedankt had er al op gelet dat er een verschil in zat . maar dat kan opgelost worden he . zodra hij klaar is laat ik hier iets weten . nogmaals bedankt voor de reacties .grtz mutley

Post Reply