AX stil...

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
TdV gti
Vlotte starter
Vlotte starter
Posts: 24
Joined: FriApr01, 2005 7:48:16 PM
Location: Nuland

AX stil...

Post by TdV gti »

Nou dacht ik het echt mee gemaakt te hebben h?

Afgelopen maandag avond.. ik ga een stukje rijden met een vriend van mij in mijn AX GTI.

Mooi ff een sprintje getrokken (vind hij prachtig! :) )
Dus wij willen weer op huis aan..
Nou wij omkeren.. laat die kneus hem afslaan.... jah kan gebeuren denk je.. maaja hij startten en startmotor gaat wel rond maar doet voor de rest niets... dus ik trek er een bougie kabel vanaf.. en kijk ofdat ie vonkt.. niet dus :? nou wist ik dat het hoofdrelais aardig versleten is.. dus ik daar een beetje aan frommellen.. en wat denk je ...

NOg niet!! nou toen werd ik het wel een beetje zat..

Dus wij met z'n 2-en duwen en in z'n 2 de koppeling los knallen maar hij sloeg nog steeds niet aan... :evil:

Nou dan maar in z'n 1 dacht ik... gewoon alles wat je kan duwen zei ik tegen die kerel die mee was en ik spring d'r wel in en let op dat je je kop niet stoot tegen de spoiler ofso... en ja hoor .... in zun 1 met een ferme PIEP sloeg ie aan... en dan maar gas geven!! :o !!! nou het AX-je had mij even goed laten schrikken.. maar het is tenslotte wel goed gekomen...

Maar de kern van het verhaal is dus ...
is het slim om van de sloop een gebruikte systeem relais aan te schaffen?? heb ik dan ook niet de kans om dan na ene paar maanden weer zo'n geval tegen te komen..

En zijn die mischien niet nieuw te bestellen...?

Alvast bedankt

Timba ...... alias TDV GTI :)
AX i'm loving it :)

willem
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 97
Joined: FriJun20, 2003 7:54:54 AM
Location: houten

Post by willem »

heb er nog nooit van gehoord dus zal wel niet vaak voorkomen. in dat geval kun je denk ik wel iets van de sloop halen. ligt er natuurlijk aan wat het nieuw kost, je kan niet gaan sukkelen voor 15 e
Met strepen ga je harder.

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

willem wrote:heb er nog nooit van gehoord dus zal wel niet vaak voorkomen. in dat geval kun je denk ik wel iets van de sloop halen. ligt er natuurlijk aan wat het nieuw kost, je kan niet gaan sukkelen voor 15 e


Tenzij het broekzakformaat is ;)

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Ik wou net zeggen volgens mij past dat relais prima in je broek of jas zak
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

CitRoel
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 375
Joined: ThuMar25, 2004 6:24:35 PM
Location: Tolkamer

Post by CitRoel »

FOEI!! Aanzetten tot crimineel gedrag... dat doen wij nette AX sleutelaars toch helemaal niet :angel




:wink:
Ik geniet van m'n eendje, Xsara en van m'n sAXo diesel.

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Ik zet ook niemand aan ik hou gewoon de optie open.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

pcrodent
Moderator
Moderator
Posts: 4047
Joined: SatJun26, 2004 5:53:29 PM

Post by pcrodent »

Vraagje tussendoor: Wat is een 'hoofdrelais' dan? Daar heb ik nog niet eerder van gehoord... Wel van relais voor verschillende losse dingen, maar een hoofdrelais?
Kijk uit, een Cactussssss

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Dat is een relais van de injector en de ontsteking dat zit alleen in het multipoint systeem geloof ik.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

pcrodent
Moderator
Moderator
Posts: 4047
Joined: SatJun26, 2004 5:53:29 PM

Post by pcrodent »

Ah okee dankje Sander!
Kijk uit, een Cactussssss

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

CitRoel wrote:FOEI!! Aanzetten tot crimineel gedrag... dat doen wij nette AX sleutelaars toch helemaal niet :angel




:wink:


We blijven hollanders he :lol:

TdV gti
Vlotte starter
Vlotte starter
Posts: 24
Joined: FriApr01, 2005 7:48:16 PM
Location: Nuland

Post by TdV gti »

nou ik ga toch maar een gewoon nieuw relais halen..

van de sloop kan nog steeds van alles mis mee zijn.. en zo duur zijn ze ook weer niet.

Maar volgens mij is het ook alleen maar bij multi point ... maar het geseik begon al toen de vorige eigenaar een kapotte lamda-sonde kreeg... toen is de hele tering zooi gaan flippen en zijn er bijna alle electrische schakelingen en aansluitingen op het blok vervangen. En nog niet verholpen want hij loopt nog steeds vrij onrustig..

En als ik zo dat systeem relais bekijk dan denk ik niet ... nee weet ik wel zeker daar het daar aan ligt.

Dus gewoon een nieuwe. :)
Dacht dat dit probleem wel bekent was maar niet dus.

Alvast bedankt

Tim
AX i'm loving it :)

Post Reply