Chip plaatsen

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

hans106xsi wrote:het nut
-te toeren begrenser ligt nu ongeveer op 7800 toeren :twisted:
-onderin pakt hij van af 3000 toeren merkbaar sneller op (vind ik kan tussen m'n oren zitten
- ook leuk hij knalt een beetje bij gas los

misschien ook wel leuk om te weten hij is gechipt bij cheeta chip in eindhoven bij iemand die heel veel peugeots chipt (205 gti, 106 gti,106 xsi, 309 gti) enz

maar moet je anders een foto hebben van de originele chip heb ik hier zo naast me liggen kun je kijken of het een makkelijk type is en wat voor 1

laat het me dan maar weten volg dit topic wel

ow het is dus een multipoint 1.4

zit ook dacht ik in een AX gti

groeten


Van het origineel moet ik waarschijnlijk ook wel kunnen zien wat voor chip het over gaat
Online zijn die chips amper te vinden, de inhoud dr van, heb met google nog niets kunnen vinden dr over, 1 dump van zo'n rom zou genoeg zijn :D

@brain
Bedreven AX driver
Bedreven AX driver
Posts: 43
Joined: SatJul19, 2003 12:46:59 AM
Location: 200Pk & 245Nm
Contact:

Post by @brain »

Hier wat foto`s van mijn gti computer....

Image
Image
Image

Bryan

hans106xsi
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 153
Joined: WedJun16, 2004 10:44:18 PM
Location: emmeloord

Post by hans106xsi »

dat is dezelfde chip als ik er in heb volgens mij nog psies de zelfde computer ook (aan het serienummer te zien)

groeten hans
't is geen ax maar toch met het zelfde hart

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

Ok, das gewoon een standaard 256kbit eprom, is geen enkel probleem om die dus te kopieren, dan is er alleen nog het probleem van een kopietje dr van trekken, ik zal dat ding toch hier moeten hebben aan mn pc, zodat ik met de programmer de boel kan kopieren

Tis op zich nog geen 10 min werk om die chip te kopieren, eproms heb ik zo niet voorradig, maar als ik zo rondkijk zitten ze zo rond de 8 euro per chippie, en die kan ik zo via een vriend van me bestellen, kopieren is dan een eitje :D

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

Zie net op ebay 26 gebruikte te koop staan voor 14 euro, alleen wel 150nsec, dit zijn 120nsec chips, ik heb geen flauw benul hoe kritisch die dingen zijn qua snelheid.

Eric
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 463
Joined: TueJun17, 2003 8:27:35 PM
Location: Alkmaar
Contact:

Post by Eric »

je kunt die chips zo bij conrad bestellen, of hier : http://www.radioelco.nl/

hans106xsi
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 153
Joined: WedJun16, 2004 10:44:18 PM
Location: emmeloord

Post by hans106xsi »

IceByte wrote:Ok, das gewoon een standaard 256kbit eprom, is geen enkel probleem om die dus te kopieren, dan is er alleen nog het probleem van een kopietje dr van trekken, ik zal dat ding toch hier moeten hebben aan mn pc, zodat ik met de programmer de boel kan kopieren

Tis op zich nog geen 10 min werk om die chip te kopieren, eproms heb ik zo niet voorradig, maar als ik zo rondkijk zitten ze zo rond de 8 euro per chippie, en die kan ik zo via een vriend van me bestellen, kopieren is dan een eitje :D


ik zie in je profiel dat je in den ham woont waar ligt dat ik woon namelijk zelf in emmeloord kunnen we misschien een keer een afspraakje maken en dan kijken of het lukt

groeten hans
't is geen ax maar toch met het zelfde hart

robin
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 597
Joined: SunDec14, 2003 10:21:59 PM
Location: Dirkshorn
Contact:

Post by robin »

Ik dacht dat zo'n AX-CUP comp alleen op de GTI passen dus multipoint!!

Zo niet wil ik er natuurlijk ook een!!!
BX GTI 16V 1987
XANTIA ACTIVA V6 1997
SAXO VTS 1998

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

Eric wrote:je kunt die chips zo bij conrad bestellen, of hier : http://www.radioelco.nl/


Klopt, je kan ze zo bestellen, ik kan dr zelfs zo vanaf mn werk even naartoe rijden als het moet, maar wil eerst ns weten wat ze daar kosten en wat ze elders kosten, mocht ik een kopie van de chip hebben

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

hans106xsi wrote:
IceByte wrote:Ok, das gewoon een standaard 256kbit eprom, is geen enkel probleem om die dus te kopieren, dan is er alleen nog het probleem van een kopietje dr van trekken, ik zal dat ding toch hier moeten hebben aan mn pc, zodat ik met de programmer de boel kan kopieren

Tis op zich nog geen 10 min werk om die chip te kopieren, eproms heb ik zo niet voorradig, maar als ik zo rondkijk zitten ze zo rond de 8 euro per chippie, en die kan ik zo via een vriend van me bestellen, kopieren is dan een eitje :D


ik zie in je profiel dat je in den ham woont waar ligt dat ik woon namelijk zelf in emmeloord kunnen we misschien een keer een afspraakje maken en dan kijken of het lukt

groeten hans


Momet op zich wel te doen zijn denk ik, kopieerbaar is ie zeker, enige wat ik moet doen is een aantal keer dat ding uitlezen om er zeker van te zijn dat de files identiek zijn en ik geen leesfouten heb

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

er zijn verschillende CHIPS

voor de monopoint moet er 1 zijn zover ik weet
voor de multipoint zijn er meedere afhankelijk van de aanpassingen aan je auto

Verder weet ik niet of het ook nog ECU merk afhankelijke chips zijn
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

bokkie
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 535
Joined: ThuOct21, 2004 1:24:47 PM
Location: Den bosch
Contact:

Post by bokkie »

Ff een inventarisatie van dit topic tot zover:

Zowel de GT injection als de GTI zijn te chippen (type 1 en 2).

Is dat juist?

Zo ja, hoeveel verschillende varianten ?snelle? chips zijn er?

iemand die daar een duidelijk antwoord op heeft?

Ik zou dan ok wel zo?n gekopieerd chip willen kopen :D

hans106xsi
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 153
Joined: WedJun16, 2004 10:44:18 PM
Location: emmeloord

Post by hans106xsi »

aantal varianten licht er maar net aan hoe veel mensen hier hem gechipt hebben en hun chip even beschikbaar willen stellen om te copyeren :)

maar een multipoint heeft maar 1 chip hoor in de ecu zitten

groeten hans
't is geen ax maar toch met het zelfde hart

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

hans106xsi wrote:aantal varianten licht er maar net aan hoe veel mensen hier hem gechipt hebben en hun chip even beschikbaar willen stellen om te copyeren :)

maar een multipoint heeft maar 1 chip hoor in de ecu zitten

groeten hans


Dr is dr al 1 die zich beschhikbaar wil stellen ;)
Hoeveel winst schat je dat je met die chip van jou haalt hans?

hans106xsi
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 153
Joined: WedJun16, 2004 10:44:18 PM
Location: emmeloord

Post by hans106xsi »

hier durf ik dus echt helemaal niks te zegen over winst voor mijn gevoel trek hij een stuk vlotter maar over % zeg ik niks

groeten hans
't is geen ax maar toch met het zelfde hart

Axirally
Technische Man
Posts: 54
Joined: SatJan17, 2004 4:16:10 PM
Location: Elsloo, Limburg
Contact:

Post by Axirally »

IceByte wrote:
hans106xsi wrote:aantal varianten licht er maar net aan hoe veel mensen hier hem gechipt hebben en hun chip even beschikbaar willen stellen om te copyeren :)

maar een multipoint heeft maar 1 chip hoor in de ecu zitten

groeten hans


Dr is dr al 1 die zich beschhikbaar wil stellen ;)
Hoeveel winst schat je dat je met die chip van jou haalt hans?



Een technisch goede GTi , met goede K+N en goede sportuitlaat (flow is ook belangrijk - kachelpijp werkt niet!) haalt met mijn chip tussen de 115 en 118 pk.
Chip maken/ontwikkelen/testen op vermogensbank heeft mij toendertijd ca. 1800 Euro gekost, maar ik vond het het geld waard.
Ik vraag voor een beveiligde kopie van deze chip 75 Euro. :shock:
Voor de doe-het-zelvers, tegen een fatsoenlijk bod verkoop ik jullie mijn HEX files, kun jullie zelf aan de slag....... :roll:

peter
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2071
Joined: FriAug01, 2003 12:56:51 AM
Location: Veendam

Post by peter »

Axirally wrote:Ik vraag voor een beveiligde kopie van deze chip 75 Euro. :shock:
Voor de doe-het-zelvers, tegen een fatsoenlijk bod verkoop ik jullie mijn HEX files, kun jullie zelf aan de slag....... :roll:


Chip je ook de saxo 1.6 16v? heb straks z'on blok in mn ax en wil wel eens weten wat de mogelijkheden zijn.
Image

hans106xsi
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 153
Joined: WedJun16, 2004 10:44:18 PM
Location: emmeloord

Post by hans106xsi »

Axirally wrote:
IceByte wrote:
hans106xsi wrote:aantal varianten licht er maar net aan hoe veel mensen hier hem gechipt hebben en hun chip even beschikbaar willen stellen om te copyeren :)

maar een multipoint heeft maar 1 chip hoor in de ecu zitten

groeten hans


Dr is dr al 1 die zich beschhikbaar wil stellen ;)
Hoeveel winst schat je dat je met die chip van jou haalt hans?



Een technisch goede GTi , met goede K+N en goede sportuitlaat (flow is ook belangrijk - kachelpijp werkt niet!) haalt met mijn chip tussen de 115 en 118 pk.
Chip maken/ontwikkelen/testen op vermogensbank heeft mij toendertijd ca. 1800 Euro gekost, maar ik vond het het geld waard.
Ik vraag voor een beveiligde kopie van deze chip 75 Euro. :shock:
Voor de doe-het-zelvers, tegen een fatsoenlijk bod verkoop ik jullie mijn HEX files, kun jullie zelf aan de slag....... :roll:



als het echt zo veel scheelt wil ik die wel eens proberen (lees kopen) heb een aangepast luchtfilter supersprint pijn tot achter nu enkel nog een keer een spagettie spruitstuk
't is geen ax maar toch met het zelfde hart

PeterM
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 723
Joined: FriOct01, 2004 2:08:57 PM
Location: Drunen
Contact:

Post by PeterM »

In de buurt van de Efteling inmiddels keuze uit vijf soorten GTI mulipoint software.

-CUP
-106 super groep N 8500 rpm
-straatgebruik van kok motorsport
- 2 maal rally waarvan ??n bedoeld voor motoren met 287 nokkenas en verhoogde compressie.

voor de kosten van de eprom 27c256 (mag je zelf ook meenemen) en ?15 voor het branden per stuk.

P. :)

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

PeterM wrote:In de buurt van de Efteling inmiddels keuze uit vijf soorten GTI mulipoint software.

-CUP
-106 super groep N 8500 rpm
-straatgebruik van kok motorsport
- 2 maal rally waarvan ??n bedoeld voor motoren met 287 nokkenas en verhoogde compressie.

voor de kosten van de eprom 27c256 (mag je zelf ook meenemen) en ?15 voor het branden per stuk.

P. :)


Kijk, daar hebben we al iemand met alle eproms.

Post Reply