NOS in ax

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Slick
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 149
Joined: TueNov02, 2004 8:35:09 PM
Location: Boxtel

NOS in ax

Post by Slick »

hallo allemaal...
ik heb advies nodig....

ik kan een NOS kitje aan komen die 150 Pk geeft..

maar weet iemand hoe je dit aan moet sluiten??
en of niet alles kapot knalt??

SLICK STYLE.... 8)

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

Wat voor kit is het,
eentje die direct inspuit of een die je via het luchtfiler huis laat inspuiten?

het zal niet direct kapot knallen maar verwacht niet dat het heel lang heel blijft.

150 pk zal het niet geven, tenminste niet op een ax (hooguit 20% extra vermogen)

Slick
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 149
Joined: TueNov02, 2004 8:35:09 PM
Location: Boxtel

Post by Slick »

ik heb geen id wat voor een het is....

maar als hij snel kapot gaat heb ik daar niet zoveel zin in natuurlijk.. :cry:

hmmmm... lastig


SLICK STYLE.... 8)

edwin ss50
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 363
Joined: FriJan21, 2005 11:05:32 PM
Location: st.nyk
Contact:

Post by edwin ss50 »

je moet het niet langer dan een aantal seconden gebruiken want dan komen je zuigers er via je uitlaat er weer uit.
ze worden namelijk erg heet.
GTI 1.4 8v ---> GTI ... 16v

Anouschka
AX Master
AX Master
Posts: 1285
Joined: ThuDec09, 2004 1:22:01 PM
Location: Nijkerk
Contact:

Post by Anouschka »

Ik zou het niet doen. Straks gaat je hele AX naar de donder. Zou zonde zijn van al het werk en de tijd die je erin gestoken hebt toch?

User avatar
Ralf
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 369
Joined: MonMay10, 2004 6:17:08 PM

Post by Ralf »

niet aan die rommel beginnen is vragen om problemen lagers en zow zijn er niet op berekent

Slick
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 149
Joined: TueNov02, 2004 8:35:09 PM
Location: Boxtel

Post by Slick »

nee ik heb inderdaad ook geen zin in stukken..
maar ja hetb klonk wel heel vet....

SLICK STYLE.... 8)

AX_Powah
AX Master
AX Master
Posts: 1887
Joined: ThuJul10, 2003 3:59:17 PM
Location: Sint Oedenrode
Contact:

Post by AX_Powah »

Wat te denken van je trommel remmen achter? Als je aan lachgas begint moet je eerst zorgen dat dit allemaal picobello is en andere pakkingen in je blok maar tis zoiezo een onbetaalbare fantasie want elk shotje kost 7,50 en dat zijn dan de kleinste kosten van heel t verhaaltje!
Mzzls Geert
Image

Wie niet snel is.......is laag!!

Slick
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 149
Joined: TueNov02, 2004 8:35:09 PM
Location: Boxtel

Post by Slick »

ik begin al overtuigt te raken ja....

wil iemand anders het misschien kopen voor 350 euro?


SLICK STYLE.... 8)

@brain
Bedreven AX driver
Bedreven AX driver
Posts: 43
Joined: SatJul19, 2003 12:46:59 AM
Location: 200Pk & 245Nm
Contact:

Post by @brain »

Met een 150pk shot is het vragen om problemen! denk dat je meteen na de eerste keer gebruiken de onderdelen kan oprapen :wink: .
Een 50pk shot is al op de grens(bij een 1.4) om het betrouwbaar te houden...
Als het een single wet systeem is dan kan je met de verschillende jets de nitrous en brandstof verhouding aanpassen en zo ook het vermogen naar beneden of naar boven te halen, maar dit is wel verstandig om te doen als je een beetje weet wat bepaalde afstellingen kunnen geven anders kan het ook snel afgelopen zijn met je blok.
Ik zelf heb momenteel een NX single wet systeem liggen
Image
en ga deze inbouwen nadat ik de gereviseerde GTI motor in de ax heb gemonteerd.
Zelf weet ik nog niet of ik voor een 35 of 50 shot moet gaan :roll: .

Bryan

Ps: ax is niet van mij maar van me vriendin.

Slick
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 149
Joined: TueNov02, 2004 8:35:09 PM
Location: Boxtel

Post by Slick »

kun je hem niet gewoon wat zachter zetten ofzo?

kraan half dicht draaien??
of klinkt dit heel dom? :oops:

@brain
Bedreven AX driver
Bedreven AX driver
Posts: 43
Joined: SatJul19, 2003 12:46:59 AM
Location: 200Pk & 245Nm
Contact:

Post by @brain »

Nee, je moet dus de jets
Image
in de fogger nozzle veranderen naar een kleinere maat om zo het vermogen per shot naar beneden te halen.
Maar zo als ik zij dit is zeer link als je dus niet de juiste jets voor nitrous en brandstof monteerd.....

Hier kan je nog veel meer info vinden.....
http://www.holley.com/nosnitrous/index.html

Bryan

Saxo.VTS.16v
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 254
Joined: TueMay11, 2004 11:43:07 PM
Location: Berkel en Rodenrijs
Contact:

Post by Saxo.VTS.16v »

Ik denk dat er zich ook wel problemen zullen voordoen met de koppeling. Die moet het ook maar kunnen houden.
Voorzitter Saxo 16V Club & Club C2 Sportive
Saxo 1.6i 16v '00
Saxo 1.6i 16v '03
Saxo 1.5 D X '97
AX 1.1i Volcane '94

Saxo.VTS.16v
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 254
Joined: TueMay11, 2004 11:43:07 PM
Location: Berkel en Rodenrijs
Contact:

Post by Saxo.VTS.16v »

Je moet straks natuurlijk ook nog een andere brandstofpomp monteren en leidingen leggen. Of heeft een 1.1 monopoint ook een retourleiding?
Voorzitter Saxo 16V Club & Club C2 Sportive
Saxo 1.6i 16v '00
Saxo 1.6i 16v '03
Saxo 1.5 D X '97
AX 1.1i Volcane '94

@brain
Bedreven AX driver
Bedreven AX driver
Posts: 43
Joined: SatJul19, 2003 12:46:59 AM
Location: 200Pk & 245Nm
Contact:

Post by @brain »

Yep! je de 1.1 heeft ook een retour leiding en ik ga ook de brandstof pomp van de gti monteren :wink:
Dus hoef alleen de pomp te plaatsen....

Bryan

@brain
Bedreven AX driver
Bedreven AX driver
Posts: 43
Joined: SatJul19, 2003 12:46:59 AM
Location: 200Pk & 245Nm
Contact:

Post by @brain »

Saxo.VTS.16v wrote:Ik denk dat er zich ook wel problemen zullen voordoen met de koppeling. Die moet het ook maar kunnen houden.


Koppeling trekt het wel tot 140/150pk....

Bryan

Slick
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 149
Joined: TueNov02, 2004 8:35:09 PM
Location: Boxtel

Post by Slick »

hmmmm als ik dus een JET plaats die minder PK's leverd gaat het.... :lol:
dan pak ik gewoon iets van 30 pk ofzo.. dan blijft in ieder geval alles heel...

ik heb trouwens een GT uit 1988 met een carb.
is dat geen probleem?

SLICK STYLE.... 8)

Saxo.VTS.16v
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 254
Joined: TueMay11, 2004 11:43:07 PM
Location: Berkel en Rodenrijs
Contact:

Post by Saxo.VTS.16v »

De 180 mm GTi koppeling? :shock:

... of komt er een 200 mm 1.6 16v koppeling + vliegwiel in? :P
Voorzitter Saxo 16V Club & Club C2 Sportive
Saxo 1.6i 16v '00
Saxo 1.6i 16v '03
Saxo 1.5 D X '97
AX 1.1i Volcane '94

@brain
Bedreven AX driver
Bedreven AX driver
Posts: 43
Joined: SatJul19, 2003 12:46:59 AM
Location: 200Pk & 245Nm
Contact:

Post by @brain »

SLICK wrote:hmmmm als ik dus een JET plaats die minder PK's leverd gaat het.... :lol:
dan pak ik gewoon iets van 30 pk ofzo.. dan blijft in ieder geval alles heel...

ik heb trouwens een GT uit 1988 met een carb.
is dat geen probleem?

SLICK STYLE.... 8)


Nee, met een carb kan je dus niet een single wet systeem gebruiken met fogger nozzle.
Met een carb moet je een plate systeem hebben die tussen je carb en inlaat spruitstuk zit gemonteerd en zo daar de branstof en nitrous inspuit...
alleen is er voor jou carb geen passende plate leverbaar.
Het punt is ook dat je nog een externe brandstof pomp moet monteren(een carb heeft geen) om zo de nitrous te voorzien van brandstof tijdens gebruik....

Bryan

@brain
Bedreven AX driver
Bedreven AX driver
Posts: 43
Joined: SatJul19, 2003 12:46:59 AM
Location: 200Pk & 245Nm
Contact:

Post by @brain »

Saxo.VTS.16v wrote:De 180 mm GTi koppeling? :shock:

... of komt er een 200 mm 1.6 16v koppeling + vliegwiel in? :P


Ja, de 180mm.....

Bryan

Post Reply