NOS in ax
Moderators: denny, vtspower, webmasters
-
- AX liefhebber
- Posts: 363
- Joined: FriJan21, 2005 11:05:32 PM
- Location: st.nyk
- Contact:
Wat te denken van je trommel remmen achter? Als je aan lachgas begint moet je eerst zorgen dat dit allemaal picobello is en andere pakkingen in je blok maar tis zoiezo een onbetaalbare fantasie want elk shotje kost 7,50 en dat zijn dan de kleinste kosten van heel t verhaaltje!
Mzzls Geert
Wie niet snel is.......is laag!!
Wie niet snel is.......is laag!!
-
- Bedreven AX driver
- Posts: 43
- Joined: SatJul19, 2003 12:46:59 AM
- Location: 200Pk & 245Nm
- Contact:
Met een 150pk shot is het vragen om problemen! denk dat je meteen na de eerste keer gebruiken de onderdelen kan oprapen .
Een 50pk shot is al op de grens(bij een 1.4) om het betrouwbaar te houden...
Als het een single wet systeem is dan kan je met de verschillende jets de nitrous en brandstof verhouding aanpassen en zo ook het vermogen naar beneden of naar boven te halen, maar dit is wel verstandig om te doen als je een beetje weet wat bepaalde afstellingen kunnen geven anders kan het ook snel afgelopen zijn met je blok.
Ik zelf heb momenteel een NX single wet systeem liggen
en ga deze inbouwen nadat ik de gereviseerde GTI motor in de ax heb gemonteerd.
Zelf weet ik nog niet of ik voor een 35 of 50 shot moet gaan .
Bryan
Ps: ax is niet van mij maar van me vriendin.
Een 50pk shot is al op de grens(bij een 1.4) om het betrouwbaar te houden...
Als het een single wet systeem is dan kan je met de verschillende jets de nitrous en brandstof verhouding aanpassen en zo ook het vermogen naar beneden of naar boven te halen, maar dit is wel verstandig om te doen als je een beetje weet wat bepaalde afstellingen kunnen geven anders kan het ook snel afgelopen zijn met je blok.
Ik zelf heb momenteel een NX single wet systeem liggen
en ga deze inbouwen nadat ik de gereviseerde GTI motor in de ax heb gemonteerd.
Zelf weet ik nog niet of ik voor een 35 of 50 shot moet gaan .
Bryan
Ps: ax is niet van mij maar van me vriendin.
-
- Bedreven AX driver
- Posts: 43
- Joined: SatJul19, 2003 12:46:59 AM
- Location: 200Pk & 245Nm
- Contact:
Nee, je moet dus de jets
in de fogger nozzle veranderen naar een kleinere maat om zo het vermogen per shot naar beneden te halen.
Maar zo als ik zij dit is zeer link als je dus niet de juiste jets voor nitrous en brandstof monteerd.....
Hier kan je nog veel meer info vinden.....
http://www.holley.com/nosnitrous/index.html
Bryan
in de fogger nozzle veranderen naar een kleinere maat om zo het vermogen per shot naar beneden te halen.
Maar zo als ik zij dit is zeer link als je dus niet de juiste jets voor nitrous en brandstof monteerd.....
Hier kan je nog veel meer info vinden.....
http://www.holley.com/nosnitrous/index.html
Bryan
-
- AX liefhebber
- Posts: 254
- Joined: TueMay11, 2004 11:43:07 PM
- Location: Berkel en Rodenrijs
- Contact:
-
- AX liefhebber
- Posts: 254
- Joined: TueMay11, 2004 11:43:07 PM
- Location: Berkel en Rodenrijs
- Contact:
-
- AX liefhebber
- Posts: 254
- Joined: TueMay11, 2004 11:43:07 PM
- Location: Berkel en Rodenrijs
- Contact:
-
- Bedreven AX driver
- Posts: 43
- Joined: SatJul19, 2003 12:46:59 AM
- Location: 200Pk & 245Nm
- Contact:
SLICK wrote:hmmmm als ik dus een JET plaats die minder PK's leverd gaat het....
dan pak ik gewoon iets van 30 pk ofzo.. dan blijft in ieder geval alles heel...
ik heb trouwens een GT uit 1988 met een carb.
is dat geen probleem?
SLICK STYLE....
Nee, met een carb kan je dus niet een single wet systeem gebruiken met fogger nozzle.
Met een carb moet je een plate systeem hebben die tussen je carb en inlaat spruitstuk zit gemonteerd en zo daar de branstof en nitrous inspuit...
alleen is er voor jou carb geen passende plate leverbaar.
Het punt is ook dat je nog een externe brandstof pomp moet monteren(een carb heeft geen) om zo de nitrous te voorzien van brandstof tijdens gebruik....
Bryan