Ik vanochtend vrolijk met de AX GT naar school getuft en niks aan de hand. Netjes geparkeerd, maar toen ik terug kwam en hem startte liep hij voor wat ik hoorde eerst op 2 cilinders iets later 3 en vervolgens alle 4 met heel veel moeite!
Onderweg moest ik hem bij stoplichten met het gas aan de gang houden en soms met optrekken begon hij onwijs tegen te stribbelen wat na wat aandringen weer verdween! Met dat optrekken ging hij echt hoesten, proesten, horten en stoten!
Nu zit ik uiteraard aan me ontsteking enzo te denken, maar dan moet hij toch slecht blijven lopen of zelfs afslaan?
Nu loopt hij zo nu en dan heel slecht (vooral koude start) en is het soms weer als sneeuw voor de zon verdwenen.....
Wie heeft er suggesties, dan ga ik zo nog ff aan de sleutel....
p.s. het is een carburateur, dus daar kan ook wat mee zijn....
AX loopt verschrikkelijk slecht!
Moderators: denny, vtspower, webmasters
-
- AX super weirdo
AX loopt verschrikkelijk slecht!
Freude am Fahren.
-
- AX super weirdo
Het bovenste gedeelte van de carb. zat los Waardoor hij valse lucht trok en slecht liep Gelukkig een kleinigheid, maar hoe dat ooit los heeft kunnen komen is voor mij een raadsel..... 1 schroefje was zelfs weg....
Mijn vader verdacht me gelijk weer van raggen!!! Terwijl ik serieus met respect in de AX rijdt, in tegenstelling tot vele andere..... Snap ook niet dat waarschijnlijk mijn koppaking er tussenuit ligt. Ik jank hem nooit hoog in de toeren
Mijn vader verdacht me gelijk weer van raggen!!! Terwijl ik serieus met respect in de AX rijdt, in tegenstelling tot vele andere..... Snap ook niet dat waarschijnlijk mijn koppaking er tussenuit ligt. Ik jank hem nooit hoog in de toeren
Freude am Fahren.
Arne,
voordat je vader je helemaal de huid volscheld over raggen.. vertel hem dit maar: bij JanSteven zat zijn carb ook los, ook 1 schroefje los..
bij mijn GTcarb is de carb los van het spruitstuk.. ik moet nieuwe schroefdraad tappen want dat is gewoon weg!
dus blijkbaar leveren die carbs zo'n geweld dat het kapot gaat!
voordat je vader je helemaal de huid volscheld over raggen.. vertel hem dit maar: bij JanSteven zat zijn carb ook los, ook 1 schroefje los..
bij mijn GTcarb is de carb los van het spruitstuk.. ik moet nieuwe schroefdraad tappen want dat is gewoon weg!
-
- AX super weirdo
q01z wrote:Arne,
Ja ach joh, ik weet hoe ik ermee omga en dat weet mijn pa ook dondersgoed Maar hij moet wat verzinnen!
Mijn carbje was niet los van het spruitstuk. Die 2-trappertjes bestaan uit 2 delen en bij mij was het bovenste gedeelte los. Dit zit met 4 schroefjes vast en er waren er 3 los en 1 helemaal weg! Bekijk het maar is op je carb. dan snap je wat ik bedoel.
Freude am Fahren.