Het gebeurd niet altijd op eenzelfde moment, maar gebeurd spontaan. Dus bij stantionair draaien (meeste keren), bij optrekken (ook wel geregeld) en gewoon als ik aan et rijden ben (af en toe). Hard of langzaam, met of zonder warme motor, maakt niet uit. Het voelt net of de motor een slag mist, of de electronica niet helemaal in orde is.
Auto van m'n vader heeft dat ook heel af en toe en aangezien hij wel een toerenteller heeft en ik het 1x heb meegemaakt... Was lekker aan et tuffen op de snelweg en opeens vielen alle toeren weg en een fractie van een seconde later waren de toeren er weer. Dit is een fout in zijn electronica, zegt ie zelf ook. Is er al wel es mee naar de garage geweest, maar kunnen er niet veel aan doen begreep ik. Maar goed, hij heeft geen AX en is een nieuwe auto, dus die hebben standaard veel meer electronica als de ouwe AX-jes

Anyway, als ik aan het rijden ben en hij schokt een keertje, dan is het net of je heel ff remt en dan weer gewoon door blijft gassen. Als je niet oplet merk je het ook haast niet, maar ik let wel op en et begint mij te irriteren! Als hij stationair loopt is het toerental niet altijd even stabiel. Lijkt soms alsof ie iets langzamer wil draaien als het eigenlijk kan en dan begint ie een beetje te schokken. Als ik wat gas geef, al is het maar een klein beetje, gaan de toeren omhoog en is het geschok voorbij, tot het toerental weer omlaag gaat

Is er misschien iets niet goed met de ontsteking of injectie of zo? Moet dat niet 1x in de zoveel tijd of na zoveel km's weer es afgesteld worden of zo?