heej,
als die uit is doet die t wel he??
anders zou mischien kunnen dat je schakel stangen krom zijn ofs0.
die grappen heb ik al paar keer gehad alleen toen kon ik ook niet schakelen toen die uit stond sterker nog toen deed die helemaal niks meer.
Ik ben enkele keren op dit forum geweest.. en ben nu gedwongen om deel te nemen aan het forum
Net als frisovangent staat mijn AXje nu stil. Ook bij mij kan ik niet meer schakelen als de motor draait. Als de motor stil staat kan ik wel 'em wel in de versnelling drukken, maar hij wil niet ontkoppelen
Ik ben benieuwd wat friso nu heeft gedaan? en is het gelukt.
Friso hefet het voor ons besef onmogelijke gedaan; zijn ax verkocht
ik heb afgelopen weekend mijn koppeling vervangen. En dat is (mits je gereedschap niet kapot gaan zoals bij mij) gewoon redelijk goed te doen.
je moet overigens nog wel kunnen schakelen als je je motor precies het goede aantal toeren laat draaien, dus dat de 2 tandwielen precies gelijk lopen. (op toeren schakelen) maar dat is bijna niet te te doen..
Hallo alo even mezelf introduceren. Ben geen sleutelaar, alleen vroeger met mijn Vespa pk50. Op kamers in Hilversum. Ben student op de HKU.
Ik ben eens een beetje gaan rondbellen... vriend zegt: waarschijnlijk drukgroep...k heb geen tijd
Oom (in bezit van een brug en een aantal oldtimers): tja ik zou het hele zaakje vervangen.. maar hoe gaat dat met die moderne auto's van tegenwoordig?..
de garage zegt: als je nog druk voelt tijdens het indrukken van de koppeling is het niet je druklager.... kom eens langs dan kunnen we een betere dyagnose maken.. Ohh ja.. kosten zullen ongeveer 400 a 500 euro zijn
Oohhh de auto is een AX Furore 1.0 uit 1993... ze is hel blauw en heeft 4 versnellingen. 140.000 km op de teller.. en de koppelings platen begonnnen al slijtage te tonen (slippen tijdens vol gas)
LOL
hilversum rulez als je oom de brug heeft lekker daar doen!
hoop dat je oom ook nog korting kan regelen dan kan het nog voor minder!
ps voor beschrijving kan je natuurlijk de kluwers uit technisch downloaden
De auto staat in de garage.... een citroen garage Ik heb van Hilversum tot Alkmaar aan de kabel gehangen, met het zweet in mijn bilnaad Het wordt een totaal door ouders gesponserde 'onderhouds' beurt
Ik wil bz10 bedanken voor zijn aanbod om me te helpen.. Misschien weer als ik er tijdens de zomervakantie een volvo stoel in ga bouwen?
volvo stoel?
ik zou het voor het gemak een 106 of een saxo stoel doen.
die kan je nl gewoon overschroeven!
Een volvo stoel zal waarschijnlijk ook een stuk hoger zijn!
kakanox wrote: dat hangt af van de motor. Ik kan het me best voorstellen dat mensen met een 1.0 met 5-bak nog best vaak van 4 naar 5 en vice versa schakelen
bz10 wrote:volvo stoel? ik zou het voor het gemak een 106 of een saxo stoel doen. die kan je nl gewoon overschroeven! Een volvo stoel zal waarschijnlijk ook een stuk hoger zijn!
[off-topic]
Ja.. ik ben 1.96 cm lang.. en dat is eigenlijk te lang voor een ax... Ik zou mijn stoel eigenlijk nog verder naar achteren willen schuiven... En ik heb nog een leren bestuurders stoel uit een volvo 960 liggen [/off-topic]