start niet

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
citro
AX Starter
AX Starter
Posts: 10
Joined: SunApr03, 2005 9:43:11 PM
Location: nieuw vennep

start niet

Post by citro »

Mijn ax starte vanmorgen niet. Van de oude eigenar hoorden we dat hij dat vaker af en toe deed. Dan gaat het katalysatorlampje branden. Wie weet wat dit kan zijn voordat ik de hele uitlaat moet vervangen? Hij maakt zeg maar wel contact maar hij pakt hem niet op

pcrodent
Moderator
Moderator
Posts: 4047
Joined: SatJun26, 2004 5:53:29 PM

Post by pcrodent »

Heeft een AX een katalysatorlampje?
Bedoel je niet het motorstoringslampje?
Kijk uit, een Cactussssss

menmulder
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 321
Joined: TueOct28, 2003 9:03:15 PM
Location: doetinchem

Post by menmulder »

mhh dat lampje gaat altijd branden in princiepe totdat je motor aan is, het lijkt me zeer onlogisch als het aan je uitlaat ligt eerder iets met de ontsteking of brandstoftoevoer
To do's:

Antenne Done
Spiegel Done
Grote beurd Done
Carter pakking Done
Motorkap
Distributie Done
Remschijfen Done
Koppakking Done
Ashoes Done

citro
AX Starter
AX Starter
Posts: 10
Joined: SunApr03, 2005 9:43:11 PM
Location: nieuw vennep

start niet

Post by citro »

kan het niet zijn dat het aan de lambosonde(ik weet niet hoe ik het schrijf) ligt?

menmulder
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 321
Joined: TueOct28, 2003 9:03:15 PM
Location: doetinchem

Post by menmulder »

dubbel sorry
Last edited by menmulder on ThuApr14, 2005 9:57:31 AM, edited 1 time in total.
To do's:

Antenne Done
Spiegel Done
Grote beurd Done
Carter pakking Done
Motorkap
Distributie Done
Remschijfen Done
Koppakking Done
Ashoes Done

menmulder
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 321
Joined: TueOct28, 2003 9:03:15 PM
Location: doetinchem

Post by menmulder »

lijkt me stug omdat hij de eerste 5 minuten niet de gegevens van de lamda zonde gebruikt maar de tempratuur meet aan de hand van de temparatuurmeter die op de termostaat zit en aan de hand hiervan het mengsel bepaald.
To do's:

Antenne Done
Spiegel Done
Grote beurd Done
Carter pakking Done
Motorkap
Distributie Done
Remschijfen Done
Koppakking Done
Ashoes Done

citro
AX Starter
AX Starter
Posts: 10
Joined: SunApr03, 2005 9:43:11 PM
Location: nieuw vennep

Post by citro »

menmulder wrote:lijkt me stug omdat hij de eerste 5 minuten niet de gegevens van de lamda zonde gebruikt maar de tempratuur meet aan de hand van de temparatuurmeter die op de termostaat zit en aan de hand hiervan het mengsel bepaald.


En de vorige eigenaar heeft zonder luchtslang gereden kan het dan niet zo zijn dat de katalysator zo verstopt zit dat hij het soms niet meer doet?

menmulder
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 321
Joined: TueOct28, 2003 9:03:15 PM
Location: doetinchem

Post by menmulder »

Dat lijkt me heel stug, dat lampje gaat trouwens altijd branden en gaat na 2 a 3 seconden als je motor aan is uit als het goed is. Als er al vuil in je motor komt doordat de luchtslang er niet op zat verbrand dit wel de kans dat je kat hierdoor verstopt lijkt me zeer klein, zoek het eerder in de ontsteking of brandstoftoevoer
To do's:

Antenne Done
Spiegel Done
Grote beurd Done
Carter pakking Done
Motorkap
Distributie Done
Remschijfen Done
Koppakking Done
Ashoes Done

willem
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 97
Joined: FriJun20, 2003 7:54:54 AM
Location: houten

Post by willem »

bougie eruitdraaien en kijken of hij vonkt als iemand anders probeert te starten. Heb je een vonk, ruik dan eens aan de uitlaat of er na een paar keer starten een benzinelucht uit komt, als dit ook zo is, succes, dan weet ik het ook zo niet.
Met strepen ga je harder.

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Re: start niet

Post by Joost »

citro wrote:Mijn AX starte vanmorgen niet. Van de oude eigenar hoorden we dat hij dat vaker af en toe deed. Dan gaat het katalysatorlampje branden. Wie weet wat dit kan zijn voordat ik de hele uitlaat moet vervangen? Hij maakt zeg maar wel contact maar hij pakt hem niet op



hoor je de benzinepomp?
werkt de startmotor?

ik zou eerder zeggen dat het in de ontsteking zit, is het vaker bij vochtig weer?
het lampje is CAt/motorstoringslampje

het is (lijkt me) onmogelijk dat de cat verstopt door het niet gebruiken van een luchtslang alles moet toch eerst het motortje door!
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

menmulder
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 321
Joined: TueOct28, 2003 9:03:15 PM
Location: doetinchem

Post by menmulder »

als je de motor op contact zet moet je de benzinepomp effe 5 seconden horen lopen mits het een injectie is natuurlijk
To do's:

Antenne Done
Spiegel Done
Grote beurd Done
Carter pakking Done
Motorkap
Distributie Done
Remschijfen Done
Koppakking Done
Ashoes Done

jaap1980
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 94
Joined: MonMar14, 2005 10:55:00 AM
Location: Den Haag

Post by jaap1980 »

Het is erg vochtig de laatste paar dagen! (hier in Den Haag althans wel) Ik had tot voor kort het probleem dat wanneer het hard had geregend en het erg vochtig was dat mijn AX niet goed meer startte en soms helemaal niet startte. Nu heb ik bij een autoshop een spray gehaald waar je elektra mee kan inspuiten en vuil- en vocht afstotend is. Ik heb werkelijk elk stekkertje en contactpuntje onder de motorkap ingespoten met deze spray en ik heb er sindsdien geen last meer van. misschien een ideetje?
Ik wilde nog iets aardigs zeggen maar had al op ok gedrukt

menmulder
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 321
Joined: TueOct28, 2003 9:03:15 PM
Location: doetinchem

Post by menmulder »

Ja maja mischien is het handig om eerst eens te kijken of er geen andere oorzaken zijn, als je kan kijken of de brandstoftoevoer goed is en kijken of hij goed vonkt sluit je al een heleboel uit, let wel op als je slechte bougie kabels hebt kan dit ook veel uitmaken vooral met vochtig weer meet ze eens door ze mogen eigenlijk niet boven de 15kohm uitkomen, ik had in een van me kabels een scheurtje zitten kon je niet zien maar op een gegeven moment pakte ik een keer de kabel vast met vochtig weer en kreeg ik een paar vlinke schokken door het spannings verlies wat hij had liep hij de helft van de tijd op 3 cilinders of mischien nog minder zoiets kan ook start problemen geven, en kijk eens naar de kleur van je bougies
To do's:

Antenne Done
Spiegel Done
Grote beurd Done
Carter pakking Done
Motorkap
Distributie Done
Remschijfen Done
Koppakking Done
Ashoes Done

citro
AX Starter
AX Starter
Posts: 10
Joined: SunApr03, 2005 9:43:11 PM
Location: nieuw vennep

start niet

Post by citro »

die vragen waren van mijn vriendin,maar goed hij startte dus niet maar de startmotor sloeg wel gewoon alleen hij sprong niet aan,net alsof de accu niet meer goed is,maar de vorige eigenaar heeft de accu al vervangen ong 2maanden terug,en toen hebben ze ook de dynamo nagekeken,maar ga van het weekend eerst even de bougies nakijken en kabels,en die brandstofpomp waar zit die precies want ik ben af en toe een beetje doof dus ik zal hem wel niet gelijk horen.het motortje van deze ax heeft trouwens maar 78000km gelopen origineel is ook wel weinig voor een auto van 15 jaar oud mischien heb het daar iets mee te maken.

Post Reply