Ontluchten
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Ontluchten
beste mensen,
ik ben mn remmen aant ontluchten maar aan de ene kant is het ontlucht nippeltje afgebroken ..
moet ik deze nu uitboren en nieuwe zetten of zijn er ook andere oplossingen ?
ik ben mn remmen aant ontluchten maar aan de ene kant is het ontlucht nippeltje afgebroken ..
moet ik deze nu uitboren en nieuwe zetten of zijn er ook andere oplossingen ?
-----> AX <-----
-
- AX liefhebber
- Posts: 363
- Joined: FriJan21, 2005 11:05:32 PM
- Location: st.nyk
- Contact:
-
- AX liefhebber
- Posts: 453
- Joined: ThuDec04, 2003 3:56:11 PM
- Location: Hoogkerk (Groningen )
SLICK wrote:ik ga zaterdag m'n AX verlagen....
dus hebben jullie nog tips voor het ontluchten???
SLICK STYLE....
Voor zover mij bekend is hoef je de remleiding niet los te maken, en ook niet te ontluchten dat scheelt dan weer .
succes ermee zaterdag
IK PROAT PLAT, SO WHAT !!!!!
Volvo V70 2.4T 20v 200pk automaat 2001
AX-GTi 1992 3 januari
AX-GTi 1992 2 januari 115pk
Volvo V70 2.4T 20v 200pk automaat 2001
AX-GTi 1992 3 januari
AX-GTi 1992 2 januari 115pk
-
- AX liefhebber
- Posts: 453
- Joined: ThuDec04, 2003 3:56:11 PM
- Location: Hoogkerk (Groningen )
q01z wrote:euhmm misschien domme vraag,
maar hoe krijg je die veer er dan vanaf?
ik ga het zondag denk ik doen.. als ik spanners kan vinden! maar mijn pootjes staan al in de schuur dussss
Je hoeft alleen je schokbrekers los te halen, doormiddel van 2 bouten onder de motorkap en 1 of 2 stuks onder aan de schokbreker. Dan blijft het remgedeelte onder de auto zitten , succes er alsnog mee op zondag
IK PROAT PLAT, SO WHAT !!!!!
Volvo V70 2.4T 20v 200pk automaat 2001
AX-GTi 1992 3 januari
AX-GTi 1992 2 januari 115pk
Volvo V70 2.4T 20v 200pk automaat 2001
AX-GTi 1992 3 januari
AX-GTi 1992 2 januari 115pk
komt wel goed dan.
over dat ontluchten nog.. dat lukt je niet in je eentje! zorg dat je een doorzichtig slangetje hebt van ongever 0.5m lang met de goede dikte, zodat je dit op het nippeltje kan stoppen. (te halen bij een doe het zelf zaak)
en controlleer regelmatig het vloeistofpeil in het reservoir.. anders pomp je m daar droog en kan je weer overnieuw beginnen!
dat ik dat wel ga doen heeft alleen als reden dat het een keertje schoon mag
over dat ontluchten nog.. dat lukt je niet in je eentje! zorg dat je een doorzichtig slangetje hebt van ongever 0.5m lang met de goede dikte, zodat je dit op het nippeltje kan stoppen. (te halen bij een doe het zelf zaak)
en controlleer regelmatig het vloeistofpeil in het reservoir.. anders pomp je m daar droog en kan je weer overnieuw beginnen!
dat ik dat wel ga doen heeft alleen als reden dat het een keertje schoon mag
[quote]Voor zover mij bekend is hoef je de remleiding niet los te maken, en ook niet te ontluchten dat scheelt dan weer .
succes ermee zaterdag quote]
Slick verlaagd m door complete verlaagde poten eronder te zetten en een compleet verlaagde achteras eronder te schroeven. Dus alle leidingen moetn los
Ik zou de klauw vervangen, zijn niet zo duur en makkelijk te vervangen. De nippel altijd met een ringsleuteltje losdraaien en vast is vast, hoef je echt niet aan te trekken. Ik heb t zelf ook n keer afgebroken en was voor 5euro weer klaar
Ik heb ze nog wel liggen maar almere is niet echt bij deur...
succes ermee zaterdag quote]
Slick verlaagd m door complete verlaagde poten eronder te zetten en een compleet verlaagde achteras eronder te schroeven. Dus alle leidingen moetn los
Ik zou de klauw vervangen, zijn niet zo duur en makkelijk te vervangen. De nippel altijd met een ringsleuteltje losdraaien en vast is vast, hoef je echt niet aan te trekken. Ik heb t zelf ook n keer afgebroken en was voor 5euro weer klaar
Ik heb ze nog wel liggen maar almere is niet echt bij deur...
Mzzls Geert
Wie niet snel is.......is laag!!
Wie niet snel is.......is laag!!
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2744
- Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
- Location: Fijnaart (West Brabant)
- Contact:
SLICK wrote:dus hebben jullie nog tips voor het ontluchten???
SLICK STYLE....
Het allereerste wat je doet voor je begint is flink kruipolie op die nippels spuipen. En op de schoefuiteindes van de remleidingen ook.
Voor dat je ze los gaat draaien weer flink kruipolie d'r in. En dan met heel veel kruipolie loshalen. Je kan niet verzichtig genoeg zijn. Tis altijd zo'n ellende als dat afbreekt.
Ja ik ben kruipolie fan....
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)
-
- AX Master
- Posts: 1179
- Joined: WedOct08, 2003 1:18:29 PM
- Location: 's Hertogenbosch
bij verlagen ontluchten?
Als je gewoon de hele klauw loshaalt en die dan overzet op de nieuwe poten hoef je toch niet te ontluchten. Achter zal het wel niet anders kunnen met trommelrem maar voor kun je zo toch wel wat werk besparen. (niet dat ontluchten zo veel werk is).
edit/: Roeltje ziet dat remklauwen voor een AX niet duur zijn. Voor zijn motor kost een tweede hands klauw al gauw 100 euro!!!
Als je gewoon de hele klauw loshaalt en die dan overzet op de nieuwe poten hoef je toch niet te ontluchten. Achter zal het wel niet anders kunnen met trommelrem maar voor kun je zo toch wel wat werk besparen. (niet dat ontluchten zo veel werk is).
edit/: Roeltje ziet dat remklauwen voor een AX niet duur zijn. Voor zijn motor kost een tweede hands klauw al gauw 100 euro!!!
citro-power wrote:bij verlagen ontluchten?
Als je gewoon de hele klauw loshaalt en die dan overzet op de nieuwe poten hoef je toch niet te ontluchten. Achter zal het wel niet anders kunnen met trommelrem maar voor kun je zo toch wel wat werk besparen. (niet dat ontluchten zo veel werk is).
edit/: Roeltje ziet dat remklauwen voor een AX niet duur zijn. Voor zijn motor kost een tweede hands klauw al gauw 100 euro!!!
uhh het ging der juist om dat die nippel afgebroken was dus vandaar andere rembklauw snapt u
To do's:
Antenne Done
Spiegel Done
Grote beurd Done
Carter pakking Done
Motorkap
Distributie Done
Remschijfen Done
Koppakking Done
Ashoes Done
Antenne Done
Spiegel Done
Grote beurd Done
Carter pakking Done
Motorkap
Distributie Done
Remschijfen Done
Koppakking Done
Ashoes Done
-
- AX Master
- Posts: 1179
- Joined: WedOct08, 2003 1:18:29 PM
- Location: 's Hertogenbosch