spontaan niet meer starten?
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Ja maar die is wel in Den Haag! Garage Haasnoot aan de trailerweg in scheveningen. Daar breng ik `m altijd naar toe en hij probeert voor mij altijd de kosten zo laag mogelijk te houden. Aardige vent met verstand van zaken. (Is natuurlijk alleen handig als je in Den Haag bent/woont)
Ik wilde nog iets aardigs zeggen maar had al op ok gedrukt
KOPEN?
jaap1980 wrote:Met dat vochtige weer heeft mijn AX-je toch weer een beetje moeite met het stationair draaien :cry: iemand nog suggesties? Ik heb trouwens alle contact/stroom dingen ingesprayed
Zo snel mogelijk verkopen - Oeps wat zeg ik nou, sorry.
Nee, ik vind AX-en nog steeds geweldig maar die van mij heeft me wel behoorlijk laten zitten. Of liever gezegd, laten liften.
Ik heb zelf ook nog met een vriend een verwoede poging gedaan maar al met al slaat ie na heel wat manuren van 2 garagisten en 2 hobbyisten nog steeds niet aan.
Even een opsomming:
-Geen vonk,
-Accu OK,
-Geen benzineaanvoer, geen gezoem van de brandstofpomp,
-Ecu lampje brandt normaal bij contact aan zetten,
-Relais (blokje) schuin onder ECU klikt bij aanzetten contact,
-Contactslot gecheckt in een andere AX, werkt.
-Alle stekkers en aarde-aansluitingen gecheckt en of preventief vervangen.
-Er zit benzine in.
Ik weet het niet meer. Mijn garagist had nog 1 idee: Onstekingscensor. (ik had het met Kartersensor - zie eerder - verkeerd onthouden) Als iemand er 900 euro voor over heeft geef ik hem zo mee.
Groet,
Titus
Hoeba hoeba!
Als je er echt niet meer uitkomt probeer dan even op de volgende site je probleem voor te leggen. Je heb ook nog een proffesionals gedeelte, daar geven meestal mensen antwoord die bij een garage werken.
http://www.problemcar.nl/index.php
Succes.
http://www.problemcar.nl/index.php
Succes.
heb je al opgemeten of er wel stroom komt bij de brandstof pomp... ?
met eens of ie wel stroom krijgt bij de verdeler kap.. daar zit een stekker.. 4 draadig ofzo.. kijken of daar stroom op staat..
wat ook wel eens kapot kan zijn is het dubelrelais zo;n grote dikke relai.. deze schakelt de brandstof pomp en de onstekking aan geloof ik..
met eens of ie wel stroom krijgt bij de verdeler kap.. daar zit een stekker.. 4 draadig ofzo.. kijken of daar stroom op staat..
wat ook wel eens kapot kan zijn is het dubelrelais zo;n grote dikke relai.. deze schakelt de brandstof pomp en de onstekking aan geloof ik..
Ik heb dat ook eens een keer gehad met mijn GTI, hij deed toen ook helemaal niets meer.
Ik heb hem toen afgesleept naar de dealer, en een paar uurtjes later kreeg ik een telefoontje dat ie t weer deed. Het was het ontstekingsmodule. Nou dat heb ik geweten, kon 'm op gaan halen en direkt 400 gulden achterlaten.
Dus dat ding zou ik zeker ff nakijken, want zoals altijd blijkt, zelf vervangen scheelt je klauwen vol met geld.
Ik heb hem toen afgesleept naar de dealer, en een paar uurtjes later kreeg ik een telefoontje dat ie t weer deed. Het was het ontstekingsmodule. Nou dat heb ik geweten, kon 'm op gaan halen en direkt 400 gulden achterlaten.
Dus dat ding zou ik zeker ff nakijken, want zoals altijd blijkt, zelf vervangen scheelt je klauwen vol met geld.
TTF wrote:heb je al opgemeten of er wel stroom komt bij de brandstof pomp... ?
met eens of ie wel stroom krijgt bij de verdeler kap.. daar zit een stekker.. 4 draadig ofzo.. kijken of daar stroom op staat..
wat ook wel eens kapot kan zijn is het dubelrelais zo;n grote dikke relai.. deze schakelt de brandstof pomp en de onstekking aan geloof ik..
1: Niet zelf, maar neem aan dat mijn zeer ervaren 'mannetje' dat wel gedaan heeft. Hij heeft ook alle andere punten doorgemeten.
2: Bedoel je HET relais (dat blokje wat klikt bij het omdraaien van het contact zoals ik eerder beschreef hier boven)?
Groet,
Titus
Hoeba hoeba!
bobmans wrote:Ik heb dat ook eens een keer gehad met mijn GTI, hij deed toen ook helemaal niets meer.
Ik heb hem toen afgesleept naar de dealer, en een paar uurtjes later kreeg ik een telefoontje dat ie t weer deed. Het was het ontstekingsmodule. Nou dat heb ik geweten, kon 'm op gaan halen en direkt 400 gulden achterlaten.
Dus dat ding zou ik zeker ff nakijken, want zoals altijd blijkt, zelf vervangen scheelt je klauwen vol met geld.
Wat niemand me nou nog heeft kunnen uitleggen is waar die te vinden is. (zie foto's op blz 2 met mijn suggesties)
Voor 400 euro zou ik nog lachen. Ben bang dat ik meer kwijt ben. Hij was een jaar geleden nog 2000 euro waard...
Groet,
Titus
Hoeba hoeba!
MENSEN, HIJ DOET HET WEER!!
Hulde aan de 'eendenman' (gebroeders Twille, naast de Hells Angels vlakbij het Amstelstation, Amsterdam) !!
Het was: Een draadbreuk.
'hij heb geen bensine, hij heb geen fonk, dus dan kom je automaties bij het relais uit. Nou dat werkt dus dan volg je die draad en dan blijkt daar en breukie te sitte'
'Ongelofelijk. En dan te bedenken dat jullie al twee garages zijn voor gegaan!'
'Ja dat heb je na 45 jaar Citroën ervaring he'.
HELDEN ZIJN HET. Ik mocht 100 euro af rekenen en speerde weer als vanouds terug naar huis met de fiets achterin.
mazzel!
Hulde aan de 'eendenman' (gebroeders Twille, naast de Hells Angels vlakbij het Amstelstation, Amsterdam) !!
Het was: Een draadbreuk.
'hij heb geen bensine, hij heb geen fonk, dus dan kom je automaties bij het relais uit. Nou dat werkt dus dan volg je die draad en dan blijkt daar en breukie te sitte'
'Ongelofelijk. En dan te bedenken dat jullie al twee garages zijn voor gegaan!'
'Ja dat heb je na 45 jaar Citroën ervaring he'.
HELDEN ZIJN HET. Ik mocht 100 euro af rekenen en speerde weer als vanouds terug naar huis met de fiets achterin.
mazzel!
Hoeba hoeba!