speling op wielager

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
menmulder
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 321
Joined: TueOct28, 2003 9:03:15 PM
Location: doetinchem

speling op wielager

Post by menmulder »

Ik heb dus mijn hele zooi losliggen omdat ik mijn aandrijfashoes moet vervangen, ma als ik mijn remschijf beweeg dan zit er eeen heeeeel klein beetje speling op het wiellager is dat heel erg of kan ik er gewoon mee doorrijden, het lager is niet te horen ofzo en het is echt maar een heel klein beetje
To do's:

Antenne Done
Spiegel Done
Grote beurd Done
Carter pakking Done
Motorkap
Distributie Done
Remschijfen Done
Koppakking Done
Ashoes Done

bokkie
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 535
Joined: ThuOct21, 2004 1:24:47 PM
Location: Den bosch
Contact:

Post by bokkie »

Voel over 1000 km nog maar eens, dan is het al een heel verschil met wat je nu voelt. Zodra er eenmaar (voelbare) speling op je lager zit, gaat het snel.

Nu toch de hele boel los ligt zeg ik: Gelijk vervangen anders kun je dadelijk weer alles losschroeven.

Brutus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2845
Joined: ThuJun12, 2003 5:49:37 PM

Post by Brutus »

bokkie wrote:Voel over 1000 km nog maar eens, dan is het al een heel verschil met wat je nu voelt. Zodra er eenmaar (voelbare) speling op je lager zit, gaat het snel.

Nu toch de hele boel los ligt zeg ik: Gelijk vervangen anders kun je dadelijk weer alles losschroeven.


Ben bang dat ook jij binnenkort aan de beurt bent...

Bij de APK zei men dat mijn stuurkogels speling hadden... Maar wat zij eigenlijk bedoelde was speling op de wiellagers.. zo kwam ik nu dus achter... want de ratel was er al na twee weken...

Ik rijd er nog steeds mee door en dat is niet goed..

Binnenkort weer een brug geregeld bij de kwikfit en met een vriend aan de slag!

menmulder
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 321
Joined: TueOct28, 2003 9:03:15 PM
Location: doetinchem

Post by menmulder »

die van mij is net 1000 km terug door de apk heen gekomen der staan geen aantekeningen op ofzo
To do's:

Antenne Done
Spiegel Done
Grote beurd Done
Carter pakking Done
Motorkap
Distributie Done
Remschijfen Done
Koppakking Done
Ashoes Done

max
AX Starter
AX Starter
Posts: 16
Joined: WedApr14, 2004 7:28:26 PM

Post by max »

Ik zou de boel gewoon weer monteren, grote kans dat de speling dan gewoon weg is. De naafmoer trekt de speling weg is mijn ervaring.

Mark

Eriks
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 830
Joined: SunJul27, 2003 2:15:57 PM
Location: Arnhem

Post by Eriks »

Ik heb vandaag even naar mijn auto gekeken. Binnenkort weer een apk-keuring, vandaar!
Mijn rechtervoorwiel heeft ook wat speling. Ik kan het wiel heel ietsjes wrikken naar links en rechts (stuurrichting), maar niet omhoog en omlaag. Ik heb verder geen geen herrie. Is dit het wiellager?

Post Reply