Welke distributieriem?
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Welke distributieriem?
Hallo allemaal,
Ik ga binnenkort mijn distributieriem vervangen. Ik wil hiervoor bij iddstechnique een distributieset bestellen, maar ik weet niet precies welke ik dan nodig heb. Heb die toko gemailed met deze vraag en kreeg als antwoord:
Set kost bij 108 tanden: 3243110: E49,87, anders: 3243111 E55,13
Kan iemand mij vertellen of mijn AX 1.4i TGS uit 93 108 tanden heeft, of dat ik die andere moet hebben? of maakt een tandje meer of minder geen verschil voor een distributieriem?
Alvast bedankt,
Adri
Ik ga binnenkort mijn distributieriem vervangen. Ik wil hiervoor bij iddstechnique een distributieset bestellen, maar ik weet niet precies welke ik dan nodig heb. Heb die toko gemailed met deze vraag en kreeg als antwoord:
Set kost bij 108 tanden: 3243110: E49,87, anders: 3243111 E55,13
Kan iemand mij vertellen of mijn AX 1.4i TGS uit 93 108 tanden heeft, of dat ik die andere moet hebben? of maakt een tandje meer of minder geen verschil voor een distributieriem?
Alvast bedankt,
Adri
ghehe cool > tandje meer of minder, what the fuck, doesn?t interrest me, doe maar gewoon de goedkoopste
Vind de opmerking echt meesterlijk.
Ik denk dat er dezelfde riem op moet als bij een 1.4GT of 1.4 GT injectie > en dat is (geloof ik) 104 tandjes. Zal hier wel ergens op het forum te vinden zijn. Bekijk ok ff de vorm van de tanden > rechthoekig of rond (ook belangrijk). En gelijk de spanrol vervangen. Als dat lager daarin vast slaat is het gauw gedaan met je d-riempje.

Ik denk dat er dezelfde riem op moet als bij een 1.4GT of 1.4 GT injectie > en dat is (geloof ik) 104 tandjes. Zal hier wel ergens op het forum te vinden zijn. Bekijk ok ff de vorm van de tanden > rechthoekig of rond (ook belangrijk). En gelijk de spanrol vervangen. Als dat lager daarin vast slaat is het gauw gedaan met je d-riempje.
Haha, die paar euro boeit niet zo, maar het leek mij logisch dat de grootte van de verschillende tandwielen bepalend is voor de verhouding waarin ze tot elkaar staan en niet zo zeer de lengte van de riem. Ik ga tenslotte ook niet sneller of langzamer fietsen van een grotere ketting om m'n fiets.Weet alleen niet of het allemaal past.
Ik zag net op de site van h-base dat ze daar riemen hebben voor een ax met 101 en met 108 tanden.
Bedankt voor die tip van de spanrol, was ik idd al van plan.
Ik zag net op de site van h-base dat ze daar riemen hebben voor een ax met 101 en met 108 tanden.

Bedankt voor die tip van de spanrol, was ik idd al van plan.
Last edited by Adri on FriApr08, 2005 12:01:42 PM, edited 1 time in total.
Dan moet je waarschijnlijk toch die met 108 tanden hebben. Dacht ff dat ik ergens in een grijs beeld van het verleden 104 tanden herinnerde, maar aangezien dat hier geen optie is en ik zeker weet dat het er geen 101 waren, moeten het er wel 108 zijn.
Zoek ff op het forum > dan kom je met 100% zekerheid meerdere topics tegen die over d-riempjes gaan, en waar wellicht jou vraag beantwoord wordt.
Succes ermee!!! en nog vele goeie kilometers
Zoek ff op het forum > dan kom je met 100% zekerheid meerdere topics tegen die over d-riempjes gaan, en waar wellicht jou vraag beantwoord wordt.
Succes ermee!!! en nog vele goeie kilometers

Adri wrote:Haha, die paar euro boeit niet zo, maar het leek mij logisch dat de grootte van de verschillende tandwielen bepalend is voor de verhouding waarin ze tot elkaar staan en niet zo zeer de lengte van de riem. Ik ga tenslotte ook niet sneller of langzamer fietsen van een grotere ketting om m'n fiets.Weet alleen niet of het allemaal past.
Ik zag net op de site van h-base dat ze daar riemen hebben voor een AX met 101 en met 108 tanden.
Bedankt voor die tip van de spanrol, was ik idd al van plan.
klopt allemaal het verschil zit hem in de motor de nieuwere ax heeft 108 tanden meen ik (je kan het terug vinden op je eigen riem)
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio
De lengte van de dis riem maakt niet uit voor de overbrengverhouding. Toch zou ik de goeie nemen. Als het goed is staat op de riem zelf welke het is. Als je het bovenste kapje van je dis riem eraf haalt en je draait even met de hand de motor rond dan kom je vanzelf de tekst tegen.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
Heb even gekeken op m'n distributieriem en het enige wat er op staat is Flennor 1648 - 24010103 Daar werd ik nog niet veel wijzer van.
Vervolgens even de citro?ndealer gebeld. Deze vertelde me dat de types met een gietijzeren onderblok 101 tandjes op de D-riem hebben en de types met een aluminium onderblok 108 tandjes. De mijne ziet er uit als gietijzer en dus ga ik voor de 101.
@ bokkie, die 104 tandjes is voor een 1.1
Warmlopen viel trouwens allemaal erg mee, waarschijnlijk een kapot thermocontact, de koelvin slaat nl niet meer aan en hij wordt alleen warm in de stad en niet op de snelweg.
Vervolgens even de citro?ndealer gebeld. Deze vertelde me dat de types met een gietijzeren onderblok 101 tandjes op de D-riem hebben en de types met een aluminium onderblok 108 tandjes. De mijne ziet er uit als gietijzer en dus ga ik voor de 101.
@ bokkie, die 104 tandjes is voor een 1.1
Warmlopen viel trouwens allemaal erg mee, waarschijnlijk een kapot thermocontact, de koelvin slaat nl niet meer aan en hij wordt alleen warm in de stad en niet op de snelweg.
-
- AX liefhebber
- Posts: 363
- Joined: FriJan21, 2005 11:05:32 PM
- Location: st.nyk
- Contact: