distributieriem en blokeerpennen

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
menmulder
AX liefhebber
AX liefhebber

distributieriem en blokeerpennen

Post by menmulder »

ik heb dus laatst mijn koppaking en mijn distributieriem vervangen zindsdien heb ik wat problemen met slecht lopen enzo af en toe doet hij het wel af en toe niet goed ik zat dus te denken aan de elketronica. Vandaag eens gaan kijken of me distributieriem goed zat wat me opviel was als ik in de nokkenaspoelie een blokeerpen stop dan kan ik bij het vliegwiel tegenover de sensor die daar zat geen gat in het vliegwiel vinden. Als ik heb een heeel klein beetje verder draai vind ik wel een gleuf in het vliegwiel is het de bedoeling dat de gleuf in het vliegwiel en het gat in de nokkenaspoelie op 1 lijn liggen

der zit een redelijk groot gat bij de versnellingsbak (motorzeide) om naar het vliegwiel te kijken als de gleuf in het vliegwiel toch is om hem mee optijd te zetten moet de gleuf dan ongeveer midden in het gat zitten ofzo???
To do's:

Antenne Done
Spiegel Done
Grote beurd Done
Carter pakking Done
Motorkap
Distributie Done
Remschijfen Done
Koppakking Done
Ashoes Done

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur

Post by Sander »

Heb je wel het goeie gat te pakken voor je vliegwiel. Deze zit boven die sensor in je blok en wat meer tegen het blok aan. Het kan moeilijk te vinden zijn door de smerigheid tegen het blok
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

menmulder
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by menmulder »

Ik heb naast het grote gat een heel klein gaatje gevonden hier past een boortje 4 precies in, aan de hand hiervan heb ik mijn distributie op tijd gezet nu hoop dat het klopt scheelde net 1 tandje met wat hij stond. De sensor zit overdwars in het blok dus met de lengte van de auto mee, het gaatje waar ik over praat in de breedte richting van de auto wel precies op de hoogte van de sensor maar net het hoekje om zeg maar. de pen gaat dan geloof ik gewoon door het vliegwiel heen
To do's:

Antenne Done
Spiegel Done
Grote beurd Done
Carter pakking Done
Motorkap
Distributie Done
Remschijfen Done
Koppakking Done
Ashoes Done

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur

Post by Sander »

Dat zou heel goed kunnen. Bij mij paste er een boortje 6 in trouwens.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

Post Reply