inhouden tussen 5500 en 6500

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
RichardRR
prof AX driver
prof AX driver

inhouden tussen 5500 en 6500

Post by RichardRR »

He,

Vraag of jullie ff met me mee willen denken.

Mn ax rijd goed en loopt goed door maar af en toe BOKT ie tussen 5500 en 6500 rpm. Als ie bokt beweegt ook de toerenteller erg vaag.

Wat me opvalt is het volgende:
- Als ik doortrek en me niks aantrek van het bokken loopt ie gewoon tot begrenzer. Als ik dit een paar keer doe, loopt ie vervolgens door ZONDER te bokken.
- als ik lang autobaan rijd en dan accelereer op de parkeerplaats doet ie het het ergste.

Er zijn al veel dingen aan deze ax vervangen, denk aan veel delen van ontsteking en injectiehuis etc.

Ik dacht dat het benzinefilter wel ens de boosdoener kan zijn... de benzine kan er niet goed door... maar na een paar keer doortrekken loopt ie goed door. En op de autobaan(constante snelheid) verstopt ie als het ware, en krijgt ie te weinig benzine....
Ax is back

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

zou idd je benzinefilter kunnen zijn!

maar controleer ook eens of jeje vacuumvervroeger goed aangesloten hebt. Deze speelt met de ontsteking dmv een vacuum en dat zou het rare toerental verklaren
Image

RichardRR
prof AX driver
prof AX driver

Post by RichardRR »

dat zou idd ook kunnen... maar regelt ie iets bij hoge toerentallen.... bij citroen van gompel wist ie het niet zeker.
De vervroeger is er doet het totaal niet meer... en is er zeg maar tussen uit.
Ax is back

Post Reply