past een originele stabilisatorstang van een diesel op elke

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
Browny
Total admin
Total admin

past een originele stabilisatorstang van een diesel op elke

Post by Browny »

past een originele stabilisatorstang van een diesel op elke AX?
Ik heb een 1.0i uit 1993, daar moet ie opkomen.
Hij is 22mm.
Moet ik dan opnieuw uitlijnen als ik 'm bevestig?
En merk je het verschil goed?

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

het verschil merk je zeker!
je zal minder gaan overhellen in de bocht en als het goed is minder onderstuur hebben! (dus harder door de bochten..)

alle stabilisatorstangen zijn ONGEVEER hetzelfde.. dat wil zeggen, sommige hebben in het midden een bocht zitten zodat hij mooi om de uitlaat valt. Andere hebben dit niet. als hij dat bochtje hebt past het zoiezo.. heeftie dat bochtje niet, dan past het ook wel, maar zaldie in het begin even kreunen dooordat de uitlaat op de stabistang schuurt (kan niet goed zijn, maar het kreunen is bij mij ook over gegaan!)

wat je nog wel even moet doen is kijken of er bevestigingspunten in je ax zitten.

heel simpel te zien.. in je draagarmen moeten 2 gaatjes zitten op elke arm.. waarschijnlijk met schroefdraad erin. ongeveer op 15cm van het einde van de draagarm. Als deze er niet zitten zou ik ze niet zelf boren maar bij een Citroendealer laten doen. (dan zitten ze op de goede plek) Als ze er wel zitten moet je zorgen dat je de bouten erbij krijgt. Anders moet je namelijk de schroefdraad aanpassen en dat kan niet zonder speciaal gereedschap (wel te krijgen bij de praxis)

overigens moeten er onder je auto, in de carosserie ook nog in totaal 4 gaten zitten, links en rechts van je uitlaat op ongeveer 20cm van het midden van de auto .

uitlijnen is niet nodig
Image

Browny
Total admin
Total admin

Post by Browny »

Dank u!!!

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

Browny wrote:Dank u!!!

ik zou m gewoon kopen, is niet duur.. en dan kan je daarna nog wel kijken of het past :D en zo niet, doorverkopen :) of ff bij Citroen langs gaan..
Image

Post Reply