spontaan niet meer starten?
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Idd ff contactslot proberen maar die gaan niet snel kapot maar sluit t niet uit!
Heb je gedacht aan de ontstekingsmodule (zwart klein blokje zit met 2 schroefjes vast)
Wat wij moeten weten om je tips te kunnen geven:
1. Wordt de startmotor rond gegooid ja/nee
2. Vonkt ie ? ja / nee -> checken door 1 bougie los te gooien en op blok houden en kijken of ie vonkt tijdens starten
2a. check bougiekabels, verdelerkap, etc
3. Krijgt ie brandstof ja/nee --> startspray in carb spuiten, als ie heel ff loopt zit hier t probleem
succes
Heb je gedacht aan de ontstekingsmodule (zwart klein blokje zit met 2 schroefjes vast)
2. Vonkt ie ? ja / nee -> checken door 1 bougie los te gooien en op blok houden en kijken of ie vonkt tijdens starten
3. Krijgt ie brandstof ja/nee --> startspray in carb spuiten, als ie heel ff loopt zit hier t probleem
succes
Mzzls Geert
Wie niet snel is.......is laag!!
Wie niet snel is.......is laag!!
AX_POWAH wrote:Idd ff contactslot proberen maar die gaan niet snel kapot maar sluit t niet uit!
Waar zit die dan? Heb al met een nieuwe in mijn handen gestaan maar kon niet ontdekken waar ie hoorde. (zie elders binnen deze draad incl foto's) Heb hem weer teruggebracht.
Ja.
Nee.
Gebeurd. Nergens stroom.
Nee, ook niet. Brandstof pomp doet niks / wordt niet aangestuurd.
Groet,
Titus[/quote]
Hoeba hoeba!
TTF wrote:lijkt me toch iets met de computer..
althans iets wat de brandstofpomprelais aanstuurt. en tevens de onsteking...
Computer is ook vervangen geweest. Kan het een het ander kapot maken? Bijv. dat een relais er voor zorgt dat een ander onderdeel overbelast raakt en ook kapot gaat?
Groet,
Titus
Hoeba hoeba!
dus, hij krijgt geen benzine?
heb je overigens al wel gecontrolleerd of je wel vonk hebt?
eerst de essentie verkrijgen..
als die pomp niet aanslaat, dan kan dat komen omdat hij OF geen signaal krijgt, of zelf kapot is. ik weet niet of je er zo bij kan eigenlijk (heb geen pomp in mn tank) maar anders met een multimeter signaal opvangen?
als die pomp niet aanslaat, dan kan dat komen omdat hij OF geen signaal krijgt, of zelf kapot is. ik weet niet of je er zo bij kan eigenlijk (heb geen pomp in mn tank) maar anders met een multimeter signaal opvangen?
-
- AX Master Spammer
q01z wrote:dus, hij krijgt geen benzine?
Je moet dr zo bijkunnen, trek de bank dr uit en dr zit een deksel wat je dr af kan lichten, haal dat dr af en je moet zo kunnen horen of ie draait, niks meten
-
- AX Master Spammer
q01z wrote:ja je hoort dan idd wel oftie draait of niet,
maar
alstie niet draait weet je nog niet waarom
Dr zit welgeteld 1 draad aan dat hele ding, dus moeilijk kan et dan niet zijn lijkt me (ownee, 2, ook nog een massadraad)
Als ie niet draait is het een kwestie van bij het relais meten of dr een schakelspanning komt, zo ja, gaat er een spanning naar de pomp, dan ben je klaar, is dat ok
Wat ik begrijp uit je reacties:
Je brandstofpomp word niet aangestuurd, je ecu is vervangen.. ??n (of meerdere) bougie(s) vonken niet...
In andere woorden je hele onsteking doet het niet en de brandstof word niet doorgepompt...
Wat eerder al is gezegd.. controleer de massa punten eens ..
Al deze punten doen het bij mij ook niet... Maar dan zit mijn startonderbreker er tussen... Daarna slaan ze wel allemaal aan..
Je brandstofpomp word niet aangestuurd, je ecu is vervangen.. ??n (of meerdere) bougie(s) vonken niet...
In andere woorden je hele onsteking doet het niet en de brandstof word niet doorgepompt...
Wat eerder al is gezegd.. controleer de massa punten eens ..
Al deze punten doen het bij mij ook niet... Maar dan zit mijn startonderbreker er tussen... Daarna slaan ze wel allemaal aan..