XLD plaatje erop gezet, ga de uitlaat ook nog vervangen door een wat minder opzichtig exemplaar.
Blijft leuk, heb bij mijn GT ook nog zitten twijfelen om t typeplaatje van mn vorige 1.1tge over te zetten. De kenners zien alleen direct t verschil..
Ik heb alleen niet t idee dat het 8-klepperverhaal een zeer betrouwbaar resultaat opleverd..
Ik had eerst nog de hoop dat na het indraaien van een nieuwe bougie het probleem over zou zijn. Maar dat bleek niet het geval. Dus een compressietestje gedaan en daaruit bleek de bewuste cilinder een compressie van 3.5 bar te hebben, terwijl de rest zo rond de 9,5 zat. Mijn vrees was dat de zuigerveren voor een groot deel verdwenen waren. Daar het rond 13:00 op een zaterdag was en ik geen tijd meer had om het blok open te draaien alvorens ik een beslissing nam, maar besloten direct een ander blok te kopen. Dit omdat dat goedkoper is dan een blok gaan reviseren. Het 'nieuwe' 1.4 blok komt uit een Citroen BX en heeft volgens de verkoper tussen de 120 en 130 gelopen. Nahja, zal wel dan als hij dat zegt..... Het kostte trouwens E 75,-.