Van singlepoint, naar multipoint injectie...

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
Mekkio
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 484
Joined: SatMar19, 2005 2:13:55 AM
Location: Amstelveen
Contact:

Van singlepoint, naar multipoint injectie...

Post by Mekkio »

Dit is misschien een "stomme/domme" vraag, maar bij deze... ik ben niet al te technisch :P
Maar kan je van een 1.4 TGS, met singlepoint injection, een multipoint injection maken?
Het gaat er mij voornamelijk om of van een single- een multipoint gemaakt kan worden. Natuurlijk weet ik dat je van alles eigenlijk wel iets beters kan maken, zolang je er maar genoeg geld in pompt, genoeg tijd in steekt enz... Maar is single --> multi relatief "makkelijk" te doen door bijv. 1 dingetje of zo te vervangen? Zeg maar wat :P

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Nee kop kabelboom ecu inlaat alles is anders
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

Mekkio
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 484
Joined: SatMar19, 2005 2:13:55 AM
Location: Amstelveen
Contact:

Post by Mekkio »

Sander wrote:Nee kop kabelboom ecu inlaat alles is anders


Zie je? Strak en kort antwoord! Pcies wat ik zocht ;)
Ok, dan weet ik genoeg :D

Maar stel dat et wel mogelijk zou zijn geweest. Krijg je dan ineens meer pk's alleen omdat et van single- naar multipoint gaat?
Zo niet, wat is dan eigenlijk et verschil tussen single- en multipoint?

Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2265
Joined: ThuJul03, 2003 9:52:45 PM
Location: Bodegraven

Post by Mark »

Zowel een 1.4i Single als Multipoint zijn beide standaard 75 pk.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij

Wie ben ik.... Klik.

Image

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

GT monopoint en GTI schelen 20 pk. Tel uit je winst. Komt ook omdat de ontsteking elektronisch geregeld wordt hoor.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

Marc01
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 266
Joined: MonSep20, 2004 7:52:48 PM

Post by Marc01 »

Sander wrote:GT monopoint en GTI schelen 20 pk. Tel uit je winst. Komt ook omdat de ontsteking elektronisch geregeld wordt hoor.


Maar is eigenlijk geen eerlijke vergelijking, gti heeft hele andere compressieverhouding :?

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

scheelt heel weinig 9,6 om 9,8 geloof ik daar zit het verschil niet echt in. De gasklep van een GTI is ook een stuk groter dat scheelt ook veel.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

Post Reply