Blokkeren van de wielen. 185/55/14" Waarom lukt het nie

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

remvloeistof vervangen misschien
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

Gerard Maas
Technische Man
Posts: 200
Joined: ThuAug14, 2003 9:28:21 AM
Location: Spijkenisse

Post by Gerard Maas »

Hallo Mark.
Je rembekrachtiger is een trommel met een membraam waar aan 1 kant
de motor zuigt en als je het pedaal indrukt helpt dat membraam het pedaal mee indrukken.Dus als je hoofdremcilinder niet lekt komt er geen
olie aan te pas.Hoe zwaar trapt het pedaal zonder draaiende motor en hoe
zwaar trapt hij met draaiende motor.Dat verschil moet heel goed merkbaar zijn.
41 jaar bij Citroën gewerkt en dus nu met pensioen

Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2265
Joined: ThuJul03, 2003 9:52:45 PM
Location: Bodegraven

Post by Mark »

Dat ga ik vanavond na mijn werk is proberen.

Maar de rembekrachtiger is toch hetzelfde als de hoofdremcilinder?
Die zwarte trommel tegen je schutbord aan naast je reservoir.
Die trommel waar de 4 leidingen in uitkomen?
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij

Wie ben ik.... Klik.

Image

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2744
Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
Location: Fijnaart (West Brabant)
Contact:

Post by Kakelbont »

Mark wrote:Dat ga ik vanavond na mijn werk is proberen.

Maar de rembekrachtiger is toch hetzelfde als de hoofdremcilinder?
Die zwarte trommel tegen je schutbord aan naast je reservoir.
Die trommel waar de 4 leidingen in uitkomen?


Kan dus ook zijn dat het vacuumpompje dat de rembekrachtiger aandrijft niet genoeg vermogen meer heeft. Bij een diesel zit deze op de nokkenas, maar bij een benzine ergens achterop de kop als ik me niet vergis. (ff die remslang volgen vanaf de HRC)
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Die zwarte trommel is je bekrachtiger en dat stukie metaal met die 4 remleidingen is je hoofdremcilinder. Even voor de goede orde in die zwarte trommel zit dus geen olie alleen een groot memebraam.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

edwin ss50
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 363
Joined: FriJan21, 2005 11:05:32 PM
Location: st.nyk
Contact:

Post by edwin ss50 »

een benzine heeft geen vacuum pompje.
hij zuigt vacuum dmv van je inlaatspruitstuk, er gaat een slang van je inlaatspruitstuk naar je rembekrachtiger.
GTI 1.4 8v ---> GTI ... 16v

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2744
Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
Location: Fijnaart (West Brabant)
Contact:

Post by Kakelbont »

edwin ss50 wrote:een benzine heeft geen vacuum pompje.
hij zuigt vacuum dmv van je inlaatspruitstuk, er gaat een slang van je inlaatspruitstuk naar je rembekrachtiger.


oh dat wist ik niet :)
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

edwin ss50 wrote:een benzine heeft geen vacuum pompje.
hij zuigt vacuum dmv van je inlaatspruitstuk, er gaat een slang van je inlaatspruitstuk naar je rembekrachtiger.


Klopt en dat is weer omdat een diesel geen gasklep heeft meen ik.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

Gerard Maas
Technische Man
Posts: 200
Joined: ThuAug14, 2003 9:28:21 AM
Location: Spijkenisse

Post by Gerard Maas »

Je heb helemaal gelijk Sander,een diesel regelt zijn toerental door de
brandstofpomp die meer of minder geeft.daarom is het rijden met een
diesel ook heel anders.Je moet met je gaspedaal de brandstofpomp zoveel
brandstof gven als het toerental op dat moment vraagt.Dus niet intrappen
en wachten tot het toerental is aangepast.
41 jaar bij Citroën gewerkt en dus nu met pensioen

bad_my84
AX Master
AX Master
Posts: 1514
Joined: ThuJan13, 2005 8:05:14 AM
Location: Meerssen (Limburg)

Post by bad_my84 »

Laatst hoorde ik van Sander dat iedere AX een rembekrachtiger heeft.
Maar nu bedenk ik me dat ik idd geen verschil voel als ik de rem induw met de motor uit of aan?

Heeft niet iedere AX rembekrachtiger of is er bij mij iets kapot?
Hij remt wel goed.
Harttransplantatie is geslaagd!
Nu in de testfase beland...

menmulder
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 321
Joined: TueOct28, 2003 9:03:15 PM
Location: doetinchem

Post by menmulder »

volgens mij wel hoor, als je de banden kan laten slippen is de remkracht wel goed

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2744
Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
Location: Fijnaart (West Brabant)
Contact:

Post by Kakelbont »

Ik dacht dat er sommige 1.0 type 1 geen rembekrachtiger hebben.

Maar als jij geen verschil voelt met motor aan of uit is er iets mis. Voel je ook nix als je je voet op de rem zet, vasthoudt en dan de motor start?
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

menmulder
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 321
Joined: TueOct28, 2003 9:03:15 PM
Location: doetinchem

Post by menmulder »

dan zou het pendaal iets omhoog moeten komen toch?

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2744
Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
Location: Fijnaart (West Brabant)
Contact:

Post by Kakelbont »

menmulder wrote:dan zou het pendaal iets omhoog moeten komen toch?


Nee dan moet je het ineens weg voelen zakken omdat je motor dan meehelpt.
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

bokkie
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 535
Joined: ThuOct21, 2004 1:24:47 PM
Location: Den bosch
Contact:

Post by bokkie »

Als je rembekrachtiger kapot is heb je dat idd zo gemerkt. trap je rempedaal maar een paar keer flink in als je motor uit staat > op een gegeven moment voel je dat je rem ram hard wordt. ALs je dan de motor start en je voelt beweging in je padaal (dat je het verder kunt indrukken), dan is je rembekrachtiger nog owkee.

Anders is het heel begrijpelijk dat je niet kunt slippen

bad_my84
AX Master
AX Master
Posts: 1514
Joined: ThuJan13, 2005 8:05:14 AM
Location: Meerssen (Limburg)

Post by bad_my84 »

Kakelbont wrote:Ik dacht dat er sommige 1.0 type 1 geen rembekrachtiger hebben.

Maar als jij geen verschil voelt met motor aan of uit is er iets mis. Voel je ook nix als je je voet op de rem zet, vasthoudt en dan de motor start?


Ik voel dan helemaal geen verschil, ik weet hoe het aan moet voelen(auto van m'n pa), maar zo is ie ook door de keuering heen gekomen. En daarna is ie ook nog een keer bij de garage (een andere als de keuring) geweest, en ik heb er nooit iets van gehoord. Dus dan denk ik dat ik geen rembekrachtiging heb, kan me tenminste niet voorstellen dat je met een kapotte door de apk komt.
Harttransplantatie is geslaagd!
Nu in de testfase beland...

menmulder
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 321
Joined: TueOct28, 2003 9:03:15 PM
Location: doetinchem

Post by menmulder »

Ja het is heel makkelijk te zien moet je eens kijken of je een grote zwarte trommel kan vinden ergens bovenin je motorruimte tegen het schutbord
To do's:

Antenne Done
Spiegel Done
Grote beurd Done
Carter pakking Done
Motorkap
Distributie Done
Remschijfen Done
Koppakking Done
Ashoes Done

Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2265
Joined: ThuJul03, 2003 9:52:45 PM
Location: Bodegraven

Post by Mark »

Nou ik heb het ff getest... Remmen met draaiende motor en met motor uit.

Vond het verschil nou niet groot te noemen.
Met 100km per uur op de afrit. Motor uitgezet. En kon eigenlijk nauwelijks of geen verschil in remkracht ontdekken. Hooguit het stukje dat je compleet stil komt te staan.

En met motor uit stilstaant het pendaal intrappen tot ie niet verder kan...
En dan starten. Dan gaat het pendaal wel weer een aardig stukje dieper.

Dus ja... Wat voor conclusie moet je daaruit trekken.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij

Wie ben ik.... Klik.

Image

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2744
Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
Location: Fijnaart (West Brabant)
Contact:

Post by Kakelbont »

Mark wrote:Nou ik heb het ff getest... Remmen met draaiende motor en met motor uit.

Vond het verschil nou niet groot te noemen.
Met 100km per uur op de afrit. Motor uitgezet. En kon eigenlijk nauwelijks of geen verschil in remkracht ontdekken. Hooguit het stukje dat je compleet stil komt te staan.

En met motor uit stilstaant het pendaal intrappen tot ie niet verder kan...
En dan starten. Dan gaat het pendaal wel weer een aardig stukje dieper.

Dus ja... Wat voor conclusie moet je daaruit trekken.


Met motor uit bedoel je toch niet dat je alleen het contact hebt uitgedraait he? Je moet dan namelijk ook koppelen of in ze vrij zetten anders zuigt de motor nog vacuum.

Verder merk je het niet gelijk als je de motor uit zet. Er zit dan namelijk nog een onderdruk in de slang en rembekrachtiger. Je zal een paar keer moeten pompen voordat de werking van de bekrachtiger echt weg is.
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

Gerard Maas
Technische Man
Posts: 200
Joined: ThuAug14, 2003 9:28:21 AM
Location: Spijkenisse

Post by Gerard Maas »

[quote="Mark"]
En met motor uit stilstaant het pendaal intrappen tot ie niet verder kan...
En dan starten. Dan gaat het pendaal wel weer een aardig stukje dieper.

Dit houdt dus duidelijk in dat de bekrachtiger werkt.
Maar nu de volgende vraag.Bij de achterdraagarm zit een remdrukbegrenzer met een veer naar de draagarm.Zit die niet vast,waardoor hij niet meer lastzfhankelijk remt maar altijd voluit.Je moet
dat handeltje goed soepel kunnen bewegen,anders met roestolie gangbaar maken.
41 jaar bij Citroën gewerkt en dus nu met pensioen

Post Reply