Zoals in een vorig topic reeds gezegd heb ik dus een 5-bak van een 1100 gekocht voor in mijn gti te plaatsen, nu heb ik gelezen op de duitse ax gti site > http://www.ax-gti.de/ bij "getriebe" dat de gti bak een andere uitsparring heeft dan een niet gti bak en dat dit niet zou passen. Kan iemand dit bevestigen? de bak die ik heb liggen heeft een rechthoekige uitsparring en de gti zou volgens die site een uitsparring hebben die onderaan rond is.
Hmm, ik heb wel ooit een 5bak van een GT (cupauto) op een 1.1 K-Way gezet en dat werkte prima, geen enkel probleem. Geen idee of een GTi bak anders is als die van een GT..
Vaag.. Naja, het zou opo zich ook best kunnen dat ik een "normale" 5bak heb gehad ipv een GT(i) bak. Ik heb geen idee welke er meestal in een cupauto zit.. :/
Wordt ook wel toerentalsensor genoemd.
Simpel gezegd;
Hij meet het aantal omwentelingen van je krukas, met o.a. deze gegevens wordt de juiste injectietijd/hoeveelheid en ontsteking door de ECU bepaald.
Ik ben helaas niet zo goed in het uitleggen/verwoorden van zulke dingen, het diploma schoolmeester heb ik nooit gehaald.
Doordat de ecu weet in welke positie de krukas zit kan hij de ontsteking timen.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
Hert verschil is niet alleen die uitsparing voor de sensor maar ook de bevestigingen van het motorblok aan de bak. Een bak met een code beginnend met CA (en dan wat cijfers) past nooit op een GTI motor. Een CB bak past wel. Dus even kijken op het vlakje met alle nummers en cijfers voorop de bak en je weet het.
Sander wrote:Doordat de ecu weet in welke positie de krukas zit kan hij de ontsteking timen.
ha ha ha
euhm wat als je deze niet aansluit, wij hadden bij het blok van kevin hier geen aansluiting meer voor namelijk
en bij de ECU hielden we ook een stekker over, maar deze paste niet in een
We hebben het hier over een blok met electronisch geregelde ontsteking dat ding van kevin werkt nog op de old skool manier.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
Hangt van je toepassing af ze kunnen hetzelfde vermogen aan maar de overbrenging van de 1.1 bak is korter.