gaspedaal sensor problemen??

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
Bixie
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber

gaspedaal sensor problemen??

Post by Bixie »

Mijn vrouw is met de AX GTinj bij de dealer-werkplaats langsgegaan om de computer uit te laten lezen na de problemen die ze er steeds mee ondervond. Het ecu-lampje ging af en toe aan en dan hield de auto erg in....

De monteur vertelde dat dit lag aan de sensor onder de gaspedaal of gekoppeld aan het gaspedaal. Die begint een beetje slecht contact te maken. Reparatie zou volgens de monteur rond de 350 euro moeten kosten...

Wie herkent dit?? Klopt dit????

Groetjes

Harry
Citrofilus Totallus

pcrodent
Moderator
Moderator

Post by pcrodent »

Lijkt mij een absurd bedrag.

Bedenk eens:
Van die sensor heb ik nog nooit gehoord. Dus zijn er bijna nooit problemen mee. Dus zit er een goeie in zo'n beetje iedere sloop-AX! Laat ie je een tientje kosten (nog duur!) als je niet houdt van binnenzak-winkelen, en laat je er een dag (8 uur) mee bezig zijn, dan ben je alsnog goedkoper dan die garage!!
Kijk uit, een Cactussssss

Cees
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Cees »

Lijkt mij een garage waar je niet te veel moet komen :evil:
Of je moet een geldboonpje in de tuin hebben :lol:
ER IS WEER EEN Image. C 1

pcrodent
Moderator
Moderator

Post by pcrodent »

Zelfs als ik een geldboompje had zou ik er niet te vaak komen, dat vers gekweekte geld kun je beter besteden... ;)
Kijk uit, een Cactussssss

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur

Post by Sander »

Dealer heeft gelijk wat betreft het hele verhaal. Hij bedoelt de gasklep positie sensor. Deze zit in het injectiehuis en is niet los te verkrijgen. Schijnt wat te maken hebben met het afstellen van dat ding. Dan zit je dus aan een compleet injectiehuis vast. Deze zijn nieuw idd zo rond de 300 euro.

Goedkoper is er eentje van de sloop af trekken voor 2 tientjes. Het is maar een klein klusje om hem te vervangen. En aangezien je 15 sloopunits kan verbruiken voor een nieuwe is het best de moeite.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

Joost
Total admin
Total admin

Post by Joost »

sloop unit halen

en anders www.iddstechnique.nl

239 eur en montage kan jij vast zelf :wink:
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Ralf
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Ralf »

yup klopt precies is eigenlijk nog best goedkoop,..
injectie huis kost idd +- 300 euries incl btw,... zou betekenen dat ze 50 euries voor montage zouden rekenenen das niet duur,.... MAAR als je een beetje handig bent kun je het ook makkelijk zelf is niet erg ingewikkeld nml,.. de storingen die je noemt kan idd het gps zijn,.. heb het zelf ook gehad,.. en het schijnt nogal es vaker kapot te gaan bij een monopoint tu motor,.. dus mijn advies ??n op de sloop halen of een nieuwe(dat heb ik toen gedaan) en lekker zelf monteren scheelt toch weer 50 euries en is in een paar uutjes gepiept,.. ik was ongeveer 1,5 uur bezig

bz10
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by bz10 »

Joost
Total admin
Total admin

Post by Joost »

tja let op!,

je moet zelfde merk hebben! dus bosch maranelli is niet uitwisselbaar
en van een 1.1 is de gasklep kleiner (en de rest smaller)
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Maarten v E
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Maarten v E »

ik had dit ook een half jaar geleden. uitgelezen door de garage was t ook de gasklep positie sensor, 150 euro... dat was me toen te veel. heb ik busje injectiereiniger erin gegooid en hij rijdt nog steeds :D

gr
maarten

Bixie
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber

Post by Bixie »

Bedankt allemaal....inderdaad is het de positie sensor die af en toe dus een verkeerde hoek aangeeft waardoor de ECU het niet meer weet qua mengselverhouding... dit heeft inderdaad inhouding tot gevolg.
Ik vraag me af, ik weet dat de sensors niet los te koop zijn, maar kan ik die van een BX laatste type 1400 injectiehuis gewoon gebruiken? en kan ik de sensor zelf los halen en alleen die vervangen?
Ik heb hem nog niet open gehad dus ik ben er nog niet achter gekomen.

Groetjes

Harry
Citrofilus Totallus

bz10
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by bz10 »

als het dezelfde versie is kan je het hele huis overzetten, geen enkel probleem!
de sensor kan je er niet apart uithalen, als je dat lukt weegt de extra tijd die dit kost nooit op tegen een heel sloop gasinjectiehuis.
Dus ga op de sloop struinen je kan het huis van alle peugeot en citroen modellen gebruiken, zolang het een 1,4 tje is.

suc6

Bixie
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber

Post by Bixie »

Allen,

Staat er een soort code op het injectiehuis waardoor ik kan zien dat het een 1400 is... De 1100cc versie lijkt identiek en je moet hem demonteren om te checken of het een 1400 is ivm de grotere doorgang/klep.

Groetjes

Harry
Citrofilus Totallus

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur

Post by Sander »

ALs je hem op de sloop gaat halen dan kan je het makklijk zien aan het inlaatspruitstuk. Gebruik ik ook altijd.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

Bixie
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber

Post by Bixie »

Ok Bedankt...

Ach, als ik er eentje haal van een vrij nieuwe BX (Cannes of zo) dan weet ik zeker dat ik geen 1100cc uitvoering heb..... Die komen alleen maar voor in Griekenland....
:)

Groetjes

Harry

PS De AX GTinj ging weer zoals ieder jaar glansrijk door de APK. Hulde!!
Citrofilus Totallus

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur

Post by Sander »

ZX 1.1 is er ook niet

Post Reply