Einddemper monteren
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Einddemper monteren
Even klein vraagje voor tussendoor... Vraag het me al een tijdje af. Als je nou einddempertje gaat wisselen, moet je dan per se lassen, of zijn er ook 'precies passende' dingen die je ergens in of overheen schuift en dan met een schroefje aandraait? Ja, okee, vooropgesteld dat er geschikte ophangpunten op zitten. Maar moet je altijd lassen?
Kijk uit, een Cactussssss
Gungum gaat er op d'n (korte) duur ook weer af.
Wat er bij mij nu onder zit is geheel aan elkaar gelast, dat is niets, want mijn demper is zo rot als iets en nou moet ik alles vervangen. De gungum waarmee ze de auto door de keuring hebben laten komen is er nu na een half jaar ook af.
Ik heb het geluk dat ik nog een originele einddemper en bijbehorende buis+kat heb liggen. Aan mijn nieuwe sportdemper wordt een verloopstukje gelast, daaraan weer een flens wat ik van de originele demper af heb geslepen. Past precies, zo is de uitlaat op goede lengte.
De ophangpunten worden ook van de originele demper afgeslepen en op de nieuwe demper geplaatst (eventueel beetje buigen/slijpen). Nu kun je de einddemper simpelweg ophangen en aansluiten
Wat ook werkt....
Geen demper, gewoon de flens onder de auto uit slijpen, een iets grotere buis er overheen klemmen (met klem+schroefjes dus!) en een mooi sierstuk op het einde plaatsen, ook weer met klem+schroefjes. Als het sierstuk niet (te ver) onder de bumper uitsteekt zie je niet dat het een sierstuk is. Best ferm... Ken verschillende mensen die dit hebben.
Wat er bij mij nu onder zit is geheel aan elkaar gelast, dat is niets, want mijn demper is zo rot als iets en nou moet ik alles vervangen. De gungum waarmee ze de auto door de keuring hebben laten komen is er nu na een half jaar ook af.
Ik heb het geluk dat ik nog een originele einddemper en bijbehorende buis+kat heb liggen. Aan mijn nieuwe sportdemper wordt een verloopstukje gelast, daaraan weer een flens wat ik van de originele demper af heb geslepen. Past precies, zo is de uitlaat op goede lengte.
De ophangpunten worden ook van de originele demper afgeslepen en op de nieuwe demper geplaatst (eventueel beetje buigen/slijpen). Nu kun je de einddemper simpelweg ophangen en aansluiten
Wat ook werkt....
Geen demper, gewoon de flens onder de auto uit slijpen, een iets grotere buis er overheen klemmen (met klem+schroefjes dus!) en een mooi sierstuk op het einde plaatsen, ook weer met klem+schroefjes. Als het sierstuk niet (te ver) onder de bumper uitsteekt zie je niet dat het een sierstuk is. Best ferm... Ken verschillende mensen die dit hebben.
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
kakanox wrote:ja, en dan heb je dus geen demper, tenzij je een GTI hebt, en word je knettergek...
Ja inderdaad een ax heeft geen middendemper. Maar ach, bekijks heb je :
Maareh het komt er wel een beetje op neer dat je zonder te lassen geen uitlaat onder je car kunt ketsen, tenzij je veel geld neerteld voor een passende sportdemper
Je hoeft niet te lassen in principe hoor...
Tenzij er geen ophangpunten aan zitten.. Of als het een een universele demper is..
Ik hoefde niet te lassen.. Maar nu ik de tussenpijp vervangen heb door een katloze pijp heb ik de flens vast gelast aan de vervangingspijp!
GunGum zuigt.. helaas.. dat is idd binnen een half jaar verdwenen...
Tenzij er geen ophangpunten aan zitten.. Of als het een een universele demper is..
Ik hoefde niet te lassen.. Maar nu ik de tussenpijp vervangen heb door een katloze pijp heb ik de flens vast gelast aan de vervangingspijp!
GunGum zuigt.. helaas.. dat is idd binnen een half jaar verdwenen...