Handremkabel losgeschoten

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
Bertus
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid

Handremkabel losgeschoten

Post by Bertus »

Toen ik vandaag mijn handrem aantrok, schoot de kabel los (of is gebroken).
Kan ik hem tamelijk eenvoudig zelf weer vastzetten/vervangen of moet ik mij maar weer laten afzetten door een garage?

TTF
AX weirdo
AX weirdo

Post by TTF »

toch niet stiekum in de sneeuwwezen spelen ;)
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'

Image Image

Joost
Total admin
Total admin

Post by Joost »

Waar is hij los geschoten trommel of handrem zelf?

handrem zou je misschien kunnen doen door trommel gedeelte los te stellen.

en anders wordt het 3 boutjes velg
kapje eraf

boutje 32 en dan trommeltje eraf, gaat het zo makkelijk, ja Meestal wel

al vraag ik me af hoe het los schiet, het kan zijn bij de handrem onder de auto afgebroken, kabel gebroken of anders het stoppertje in de trommel van de draad af (of hoe je het noemd)
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Kakelbont »

Ik heb dit ook een keer gehad. Onder je handrempook aan de onderkant van de auto zitten 2 weerhaakjes waar de 2 kabels in hangen onder spanning.

Als er daar eentje (of 2) losgeschoten is is dat vrij simpel weer terug te klikken;

-draai de kabel(s) wat losser bij de trommel, klik ze weer vast vooraan en opnieuw spannen maar.

De vraag is alleen waarom deze losgeschoten is. Kan zijn door oprekken van de kabel. Dan is er niks aan de hand en hoef je hem dus alleen maar wat bij te stellen.

Bij mij was het zo dat het mechanisme achter niet zo soepel meer ging en de handrem in de trommel open bleef staan zodat de kabel ook slap bleef staan zodra de handrempook weer naar beneden ging.... FF kijken dus. :)
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

Bertus
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid

Post by Bertus »

Hoeft al niet meer. Ik stond vandaag te wachten bij een stoplicht toen een 1600 kg zware Jeep Cherokee tegen mijn AX-je botste. Kon de bocht niet meer houden door de sneeuw. De linker voorkant van mijn AX ligt in de kreukels; koplamp, bumper, motorkap, carosserie linksvoor kaduuk.
Jeep had geen schrammetje, alleen z'n nummerbord lag eraf.
Zou ie technisch Total loss zijn is de vraag. Auto is van 1991 met 144000 op de teller. :?

Joost
Total admin
Total admin

Post by Joost »

Bertus wrote:Hoeft al niet meer. Ik stond vandaag te wachten bij een stoplicht toen een 1600 kg zware Jeep Cherokee tegen mijn AX-je botste. Kon de bocht niet meer houden door de sneeuw. De linker voorkant van mijn AX ligt in de kreukels; koplamp, bumper, motorkap, carosserie linksvoor kaduuk.
Zou ie technisch Total loss zijn is de vraag. Auto is van 1991 met 144000 op de teller. :?

owow wat vervelend

allen losse delen zijn te vervangen maar de carrosserie balk is belangrijk als deze gescheurd is of wat dan ook is het snel over, de vraag is ook of hij nog recht is. sterkte met je verlies!

en hopen op 1000-1500 euro verzekeringsgeld
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Popmart
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Popmart »

Bertus wrote:Hoeft al niet meer. Ik stond vandaag te wachten bij een stoplicht toen een 1600 kg zware Jeep Cherokee tegen mijn AX-je botste. Kon de bocht niet meer houden door de sneeuw. De linker voorkant van mijn AX ligt in de kreukels; koplamp, bumper, motorkap, carosserie linksvoor kaduuk.

Oeeef....zwaar matig. Hoop dat de verzekering nog wat vergoed.

Post Reply