vraagje, kan de motor er eigenlijk ook uit/in zonder de versnellingsbak te demonteren ? als ik zo'n beetje het inschat zou het moeten lukken, de motor kan nog wel een heel stukje naar rechts verschuiven...
graag jullie bevindingen
Checklist + howto ombouw 1.1i > 1.4i GT
Moderators: denny, vtspower, webmasters
-
- AX liefhebber
ja kan dan moet je je wielen demonteren aandrijf assen er uit halen radiator er uit halen slangen zooi weg halen motor in een motortakel hangen ophangpunten los maken (1 onder je accu 1 vlak bij je computer en 1 onder de auto) daarna de motor op de grond laten zakken auto omhoog en motor er onder uit halen
groeten hans
kan natuurlijk het 1 en ander vergeten maar dit is even een snelle opsomming
groeten hans
kan natuurlijk het 1 en ander vergeten maar dit is even een snelle opsomming
't is geen ax maar toch met het zelfde hart
Ik heb het met een krik gedaan,
Ondersteun de motor met 2 krikken, 1 onder de motor, 1 onder de versnellingsbak.
schroef alles los wat los moet en laat krik voor krik alles een beetje zakken.
Ik kon de voorkant eruit slijpen omdat ie naar de sloop ging en anders moet je zorgen dat je de auto op pootjes zet die hooggenoeg zijn om je blok eronderdoor te schuiven, desnoods laat je het blok kantelen zodat ie ligt.
succes
Ondersteun de motor met 2 krikken, 1 onder de motor, 1 onder de versnellingsbak.
Ik kon de voorkant eruit slijpen omdat ie naar de sloop ging en anders moet je zorgen dat je de auto op pootjes zet die hooggenoeg zijn om je blok eronderdoor te schuiven, desnoods laat je het blok kantelen zodat ie ligt.
succes
Mzzls Jeroen
www.axtreme.photosite.com
- Full RVS spaghettispruitstuk
- GTI CUP chip
- Brock b2 velgen
- Carzone special voorbumper
- Dtm onderlip achter
www.axtreme.photosite.com
- Full RVS spaghettispruitstuk
- GTI CUP chip
- Brock b2 velgen
- Carzone special voorbumper
- Dtm onderlip achter
-
- AX Master Spammer
atmozz wrote:Ik heb het met een krik gedaan,
succes
Zo hebben wij het ook gedaan, maar dan met 1 krik en een stapel houtblokken aan de andere kant, en idd de auto een kleine 75cm grondspeling geven aan het voorfront, dan gaat het er onderdoor.
Omhoog is daarna ook met een krik gedaan door dr telkens wat blokken onder te zetten het blok zover opgehoogd dat ie vastgezet kon worden
-
- AX liefhebber
-
- AX Spaster Mammer