Checklist + howto ombouw 1.1i > 1.4i GT

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Kurt106
Vlotte starter
Vlotte starter
Posts: 20
Joined: SunMay09, 2004 11:53:51 AM
Location: Antwerpen, Belgi?

Post by Kurt106 »

vraagje, kan de motor er eigenlijk ook uit/in zonder de versnellingsbak te demonteren ? als ik zo'n beetje het inschat zou het moeten lukken, de motor kan nog wel een heel stukje naar rechts verschuiven...

graag jullie bevindingen :)

hans106xsi
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 153
Joined: WedJun16, 2004 10:44:18 PM
Location: emmeloord

Post by hans106xsi »

ja kan dan moet je je wielen demonteren aandrijf assen er uit halen radiator er uit halen slangen zooi weg halen motor in een motortakel hangen ophangpunten los maken (1 onder je accu 1 vlak bij je computer en 1 onder de auto) daarna de motor op de grond laten zakken auto omhoog en motor er onder uit halen

groeten hans

kan natuurlijk het 1 en ander vergeten maar dit is even een snelle opsomming
't is geen ax maar toch met het zelfde hart

Kurt106
Vlotte starter
Vlotte starter
Posts: 20
Joined: SunMay09, 2004 11:53:51 AM
Location: Antwerpen, Belgi?

Post by Kurt106 »

Hmm, als ik het zo bekijk lijkt het me handiger dat ik hem met de giraf er langs boven uit haal, niet ?

atmozz
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 173
Joined: ThuJun12, 2003 4:37:43 PM
Location: Sint-Oedenrode

Post by atmozz »

Ik heb het met een krik gedaan,

Ondersteun de motor met 2 krikken, 1 onder de motor, 1 onder de versnellingsbak.

schroef alles los wat los moet en laat krik voor krik alles een beetje zakken.
Ik kon de voorkant eruit slijpen omdat ie naar de sloop ging en anders moet je zorgen dat je de auto op pootjes zet die hooggenoeg zijn om je blok eronderdoor te schuiven, desnoods laat je het blok kantelen zodat ie ligt.

succes
Mzzls Jeroen :)
www.axtreme.photosite.com

- Full RVS spaghettispruitstuk
- GTI CUP chip
- Brock b2 velgen
- Carzone special voorbumper
- Dtm onderlip achter

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

atmozz wrote:Ik heb het met een krik gedaan,

Ondersteun de motor met 2 krikken, 1 onder de motor, 1 onder de versnellingsbak.

schroef alles los wat los moet en laat krik voor krik alles een beetje zakken.
Ik kon de voorkant eruit slijpen omdat ie naar de sloop ging en anders moet je zorgen dat je de auto op pootjes zet die hooggenoeg zijn om je blok eronderdoor te schuiven, desnoods laat je het blok kantelen zodat ie ligt.

succes


Zo hebben wij het ook gedaan, maar dan met 1 krik en een stapel houtblokken aan de andere kant, en idd de auto een kleine 75cm grondspeling geven aan het voorfront, dan gaat het er onderdoor.
Omhoog is daarna ook met een krik gedaan door dr telkens wat blokken onder te zetten het blok zover opgehoogd dat ie vastgezet kon worden

hans106xsi
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 153
Joined: WedJun16, 2004 10:44:18 PM
Location: emmeloord

Post by hans106xsi »

het kan wel boven langs maar is erg passen en meten en als je niet iets wil beschadigen raad ik het je niet aan
't is geen ax maar toch met het zelfde hart

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Zo, het blok ligt achterin... Nu dat nog even voorin krijgen en dan ben ik weer klaar :-D

Post Reply