vliegwiel 1.1 /1.0 over zetten op GT

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

tank_driver
AX Master
AX Master
Posts: 1501
Joined: WedAug04, 2004 9:42:58 PM
Location: Eindhoven

vliegwiel 1.1 /1.0 over zetten op GT

Post by tank_driver »

het schijnt dat als je je vliegwiel van een GT vervangt voor een vliegwiel van een 1.1 / 1.0 dat je dan veel sneller op toeren ben wat is hier van waar? en is het te doen qwa sleutelen?
iedereen zeurt dat ik zo klein ben.....nou en! ik kom ook bij de grond :)

MAZDA POWER!!!

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

dan moet je ze even wegen.. hoe lichter het vliegwiel, hoe sneller hij op toeren komt. maar ik geloof ook hoe lager je top, not sure eigenlijk. moet je even aan atmozz vragen hoe het precies zit, daar koop ik een blok van, m?t een lichter vliegwiel erin.

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Het vliegwiel van een 1.1 heeft een kleinere diameter dus je moet ook een kleinere koppeling installeren. Das weer nadelig
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

ax_mania
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 164
Joined: TueDec14, 2004 7:57:58 PM
Location: Den haag

Post by ax_mania »

dan ken je denk ik het beste
een vliegwiel van een GT halen
en die laten afdraaien bij een motorrevisie/tuning bedrijf

in rijswijk zit er 1tje
arrows d8 ik
Grtn
Sebas

-9 cm grondspeling :P
-eindelijk morrete's

Perconte
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 184
Joined: TueFeb08, 2005 9:44:27 AM
Location: Nieuw Vennep
Contact:

Post by Perconte »

En wat kost dat geintje daar :)
Heey het is dat wel een 106 maar er zit hetzelfde hartje in hoor.

tank_driver
AX Master
AX Master
Posts: 1501
Joined: WedAug04, 2004 9:42:58 PM
Location: Eindhoven

Post by tank_driver »

Sander wrote:Het vliegwiel van een 1.1 heeft een kleinere diameter dus je moet ook een kleinere koppeling installeren. Das weer nadelig


oke en dat is weer teveel van het goede dan word het waarschijnelijk afdraaien. iemand tips over dat afdraaien bij wat voorn gewicht haal ik het meeste rendament qwa top km/h en optrekken

en wat kan ik er dan van verwachten als ik dat zou laten doen?
iemand ervaring???
iedereen zeurt dat ik zo klein ben.....nou en! ik kom ook bij de grond :)

MAZDA POWER!!!

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Je krijgt er niet meer vermogen voor alleen een fellere motor omdat ie het minder massa moet versnellen. Nadeel is wel dat zn stationair misschien wat onrustig wordt en dat de motor makkelijker afslaat.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Sander wrote:Nadeel is wel dat zn stationair misschien wat onrustig wordt


Super! :P

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Nee irritant niet het sportieve onrustig stationair maar een heel zeurend varierend stationair hij schommelt heel regelmatig tussen de 1000 en 1500 toeren
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

citrovts
AX driver
AX driver
Posts: 39
Joined: FriJul09, 2004 7:21:04 PM
Location: zwijndrecht

Post by citrovts »

nog een nadeel haal er niet te veel af want hij gaat wel harder op trekken maar ook even hard afremmen :shock:

dus neit dat je met je kop op het stuur zit als je gas loslaat

meestal is het safe om er ongv. tussen de 1 en 2 kilo af te halen

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

citrovts wrote:meestal is het safe om er ongv. tussen de 1 en 2 kilo af te halen


wat weegt dat dingetje dan? :roll:

ik zit dr ook over te denken we hebben zat draaibanken hier op school.

of is het niet slim dit zelf te doen? het moet wel helemaal gelijk natuurlijk anders wordt je motor instabiel
Image

citrovts
AX driver
AX driver
Posts: 39
Joined: FriJul09, 2004 7:21:04 PM
Location: zwijndrecht

Post by citrovts »

heb eens gezocht, en het enige dat ik vond was voor de saxo en daar las ik dat de meeste licht vliegwielen rond de 3,5 kilo zat maar orgineel is het rond de 9 geloof ik

tank_driver
AX Master
AX Master
Posts: 1501
Joined: WedAug04, 2004 9:42:58 PM
Location: Eindhoven

Post by tank_driver »

hmm iemand een GT vliegwiel te koop???

is er iemand die hier ervaring mee heefd

ik heb trouwens lts draaien en frezen dus doe ik dat dan ook liever zelf
Last edited by tank_driver on MonFeb28, 2005 9:00:47 PM, edited 1 time in total.
iedereen zeurt dat ik zo klein ben.....nou en! ik kom ook bij de grond :)

MAZDA POWER!!!

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

tank_driver wrote:hmm iemand een GT vliegwiel te koop???


ik weet iets supers te koop!

een AX diesel met schade
en weet je wat het mooie is een diesel versnellingsbak op een GT WAUW

dus uhm kopu?
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

3500 toeren bij 120 km uur ipv 4000 toeren

en daardoor een stuk zuiniger rijden en hogere top
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Brutus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2845
Joined: ThuJun12, 2003 5:49:37 PM

Post by Brutus »

Joost wrote:3500 toeren bij 120 km uur ipv 4000 toeren

en daardoor een stuk zuiniger rijden en hogere top


kost da?

Rob GT
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2084
Joined: ThuJun12, 2003 4:09:08 PM
Location: Lelystad-Haven

Post by Rob GT »

tank_driver wrote:hmm iemand een GT vliegwiel te koop???

is er iemand die hier ervaring mee heefd

ik heb trouwens lts draaien en frezen dus doe ik dat dan ook liever zelf


Je hebt toch al een GT?? Waarom wil je er dan een GT vliegwiel bij hebben? Die zit er toch al standaard op? :roll:

Kun je met die dieselbak ook niet sneller optrekken omdat de versnellingen dichter bij elkaar liggen?
Image

tank_driver
AX Master
AX Master
Posts: 1501
Joined: WedAug04, 2004 9:42:58 PM
Location: Eindhoven

Post by tank_driver »

ehhhhhh oke :twisted: thx joost maare...... past da op het GT blok en daar zou ik hulp bij moeten hebben aangezien ik geen enkelijke ervaring heb met auto motoren
iedereen zeurt dat ik zo klein ben.....nou en! ik kom ook bij de grond :)

MAZDA POWER!!!

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

hij wil eerst oefenen op een reserve vliegwiel ;)

best logisch :D anders vern**kt hij het straks en moettie duwen
Image

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

tank_driver wrote:ehhhhhh oke :twisted: thx joost maare...... past da op het GT blok en daar zou ik hulp bij moeten hebben aangezien ik geen enkelijke ervaring heb met auto motoren



tja het positieve nieuws wat ik je kan vertellen is dat als jij het vliegwiel vervangt, dat de versnellingsbak er toch al onderuit ligt.

het negatieve nieuws is dat de versnellingsbak eronderuit moet wil jij aan het vliegwiel beginnen. :P

ik wist het wel
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Post Reply