Apexi SAFC(II) op een ax?
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Apexi SAFC(II) op een ax?
Apexi SAFC(II) op een ax? is dat mogelijk en wie heeft daar info over
1st car: Citroën AX 1.1 1995 33.000km
2nd car: Citroën Saxo 1.4 VSX Airco
3rd car: Citroën XM 2.5TD12 VSX
4th car: Citroën AX GTI
5th car: Jaguar XJ6 Sovereign 4.2
6th car: Jaguar XJ40 Sovereign
Now driving a AX 1.0E
and still owning AX GTI
Now driving a AX 1.0E

http://www.alamomotorsports.com/products.html?http://www.alamomotorsports.com/apexi/safc.html
Geen ervaring mee maar als ik dit zo lees dan werkt ie door het signaal van je MAP sensor of je luchthoeveelheidsmeter te tweaken. Jammer genoeg heeft alleen de GTI multipoint een map sensor geloof ik. De rest heeft iig geen van beide.
Geen ervaring mee maar als ik dit zo lees dan werkt ie door het signaal van je MAP sensor of je luchthoeveelheidsmeter te tweaken. Jammer genoeg heeft alleen de GTI multipoint een map sensor geloof ik. De rest heeft iig geen van beide.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
Sander wrote:http://www.alamomotorsports.com/products.html?http://www.alamomotorsports.com/apexi/safc.html
Die heb ik dus een GTI Multipoint:P
Now driving a AX 1.0E
and still owning AX GTI
Now driving a AX 1.0E

Als het goed is zit daar een map sensor in moet je even nagaan of er een vacuumslangetje aan je ecu vast zit. Het enige wat ie doet is het mengsel verrijken. Je kan ook injectoren nemen van een 1.6 of een 1.8 dan heb je hetzelfde effect maar dan netter en goedkoper.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
Sander wrote:Als het goed is zit daar een map sensor in moet je even nagaan of er een vacuumslangetje aan je ecu vast zit. Het enige wat ie doet is het mengsel verrijken. Je kan ook injectoren nemen van een 1.6 of een 1.8 dan heb je hetzelfde effect maar dan netter en goedkoper.
Welk effect?
Now driving a AX 1.0E
and still owning AX GTI
Now driving a AX 1.0E

Van een wat te rijk mengsel. Alhoewel je lambda sensor misschien de boel een beetje terug zal regellen. Maar zodra je vol op het gas gaat zal die wel degelijk veel gaan verrijken. Denk in zulke gevallen niet aan enorme pk winst maar meer aan betere drivebilatie. Wat feller accelereren en een betere reactie op het gaspedaal.
LumbRjack wrote:1 op 6???Heb je 'm altijd op de vloer ofzo?? Jemig...
(sorry een beetjemaar ik zag het in je onderschrift)
Nee dat niet maar sowieso eerst 10km warm rijden, daarna gaat ie nog weleens los vooral stoplicht sprintjes met porsche boxsters, Corrado G60,VR6 kan het dan niet laten haahaha maar ik rij ook vaak rustig ben laatst gespot op de snelweg

Now driving a AX 1.0E
and still owning AX GTI
Now driving a AX 1.0E

Gideon wrote:LumbRjack wrote:1 op 6???Heb je 'm altijd op de vloer ofzo?? Jemig...
Nee dat niet maar sowieso eerst 10km warm rijden, daarna gaat ie nog weleens los vooral stoplicht sprintjes met porsche boxsters, Corrado G60,VR6 kan het dan niet laten haahaha maar ik rij ook vaak rustig ben laatst gespot op de snelweg+200kmpu
ik was op dat moment aan het spelen met een Slopel Calibra 2.0 16v. roekeloos rijgedrag, rechts inhalen, enz enz. De politie kon me niet bijhouden maar nog wel net mijn kenteken platen lezen. Toen werd ik opgebeld of ik ff een verklaring af wilde leggen waarom ik zo hard reed
Ik heb dus me 1e registratie te pakken op me rijbewijs.
Ik begrijp dat je mazzel hebt gehad dus... Ze konden je niet klokken.. Anders was het baai baai, zwaai zwaai rijbewijs!
Gideon wrote:LumbRjack wrote:1 op 6???Heb je 'm altijd op de vloer ofzo?? Jemig...
Nee dat niet maar sowieso eerst 10km warm rijden, daarna gaat ie nog weleens los vooral stoplicht sprintjes met porsche boxsters, Corrado G60,VR6 kan het dan niet laten haahaha maar ik rij ook vaak rustig ben laatst gespot op de snelweg+200kmpu
ik was op dat moment aan het spelen met een Slopel Calibra 2.0 16v. roekeloos rijgedrag, rechts inhalen, enz enz. De politie kon me niet bijhouden maar nog wel net mijn kenteken platen lezen. Toen werd ik opgebeld of ik ff een verklaring af wilde leggen waarom ik zo hard reed
Ik heb dus me 1e registratie te pakken op me rijbewijs.
slopel haha grappig..

calibras zijn ook niet echt snel.. met een hun gewicht.. :S
maar zo te zien heb je geluk gehad