scheur in remschijf

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
erwt
Bedreven AX driver
Bedreven AX driver
Posts: 48
Joined: SatFeb14, 2004 3:21:19 PM
Location: Groningen
Contact:

scheur in remschijf

Post by erwt »

ik heb net bijna het hele remsysteem van mn ax vernieuwd:
    remleidingen
    remblokken voor
    remschoenen achter
    een remcylinder achter


Was eindelijk klaar, komt er opeens een dikke scheur tijdens het rijden in mn remschijf. Ik voelde al dat de cylinder er een beetje tegen aan zat, maar heb alleen nieuwe blokken erin gezet.

Weet iemand wat de oorzaak van de scheur kan zijn. Ik snap dat de blokken er tegen aan zaten. Kan het zijn dat de cylinder niet meer terug gaat oid?

Sta op het punt om op te houden met de reperaties want heb nu al 200 euro geinvesteerd in onderdelen. Wie o wie helpt mij?
administrator & moderator Citroën-forum.nl

Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2265
Joined: ThuJul03, 2003 9:52:45 PM
Location: Bodegraven

Post by Mark »

Was de remschijf toevallig niet veel te dun. Mag geloof ik maar iets van maximaal 2 mm inslijten. Hoe dunner de schijf. Hoe eerder die scheurt.

Gebeurde dat scheuren tijdens een remactie?

En zoveel kost een setje schijven niet. Het monteren is ook niet al te moeilijk.

Als die cylinder niet meer terug gaat kun je het beste denk op de sloop een andere remklauw halen.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij

Wie ben ik.... Klik.

Image

Perconte
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 184
Joined: TueFeb08, 2005 9:44:27 AM
Location: Nieuw Vennep
Contact:

Post by Perconte »

Geloof dat een setje schijven dus voor 2 kanten zo een 75 eurie kost.
Heey het is dat wel een 106 maar er zit hetzelfde hartje in hoor.

erwt
Bedreven AX driver
Bedreven AX driver
Posts: 48
Joined: SatFeb14, 2004 3:21:19 PM
Location: Groningen
Contact:

Post by erwt »

Perconte wrote:Geloof dat een setje schijven dus voor 2 kanten zo een 75 eurie kost.


kan je niet een kant vervangen? of moet je direct 2 kanten vervangen?
Heb her en der gehoord dat de cylinders nog wel een stuk gaan? iemand anders last van gehad? Het gebeurde trouwens gewoon onder het rijden .. heb niet eens geremd oid. Ik voelde al wel dat de auto linksvoor wat stroef ging.
administrator & moderator Citroën-forum.nl

Marc01
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 266
Joined: MonSep20, 2004 7:52:48 PM

Post by Marc01 »

Perconte wrote:Geloof dat een setje schijven dus voor 2 kanten zo een 75 eurie kost.


Ik was voor nieuwe schijven en blokken 75 euro kwijt. Schijven van hetzelfde merk als wat fabrieks-af eronder zit.

WouterL
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 324
Joined: ThuSep11, 2003 11:30:20 AM
Location: Delft

Post by WouterL »

[quote="erwt"][quote="Perconte"]Geloof dat een setje schijven dus voor 2 kanten zo een 75 eurie kost.[/quote]

kan je niet een kant vervangen? of moet je direct 2 kanten vervangen?
[/quote]

Nooit doen!!! Je wilt echt niet een auto hebben die links en recht anders remt.. de gevolgen kun je zelf wel bedenken lijkt me ..

Remmen zijn nu precies iets waar je niet op moet besparen!

Perconte
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 184
Joined: TueFeb08, 2005 9:44:27 AM
Location: Nieuw Vennep
Contact:

Post by Perconte »

op http://www.dutchpowertrading.nl hebben ze geventileerde gegroefde schijven :twisted:
Heey het is dat wel een 106 maar er zit hetzelfde hartje in hoor.

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Weet iemand wat de oorzaak van de scheur kan zijn. Ik snap dat de blokken er tegen aan zaten. Kan het zijn dat de cylinder niet meer terug gaat oid?


Dat heb ik ook gehad met m'n vorige (sport).

Tip: vervangen klauwen + schijven. Bij mij was het nl. zo dat ik eerst te dunne schijven had, die heb ik uiteindelijk vervangen. Toen scheurde m'n remschijf rechtsvoor, als gevolg van een remblokje dat constant tegen de schijf werd gedrukt :(
Schijfjes op de sloop gehaald (Goedkoop trouwens, mocht ze zo meenemen :D), ineens weer een piepend geluid na 2000 km, liep ie links ?n rechtsvoor weer aan. Schoongemaakt en ingevet, vrolijk verder rijden... Vervolgens scheurt de schijf linksvoor! Ik eens goed gaan kijken; bleek dat m'n remzuigers allebei iets scheef in de klauw stonden, als gevolg van te lang doorrijden met dunne remschijven+blokken, was dus te ver uit de klauw gekomen..

Kan je dus beter in 1x vervangen.

Sta op het punt om op te houden met de reperaties want heb nu al 200 euro geinvesteerd in onderdelen. Wie o wie helpt mij?


waar maak je je zorgen over? Ik ben inmiddels al over de duizend.. :cry:

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2744
Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
Location: Fijnaart (West Brabant)
Contact:

Post by Kakelbont »

Kijk dat is handige info :idea:

Vriend van mij had laatst ook een gebroken(!) remschijf met z'n ford sierra. Hij reed echter al heel lang met onwijs kromme schijven. Het stuur ging onwijs te keer tijdens het remmen :?

Ennieweej, todat er bij een fikse remactie een schijf afbrak dus. Toen zijn allebei de schijven vervangen.
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

Brutus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2845
Joined: ThuJun12, 2003 5:49:37 PM

Post by Brutus »

Perconte wrote:op http://www.dutchpowertrading.nl hebben ze geventileerde gegroefde schijven :twisted:


Ik hoef je dan vast niet te vertellen dat je dan andere klauwen moet monteren! :)

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

Kakelbont wrote:Kijk dat is handige info :idea:

Vriend van mij had laatst ook een gebroken(!) remschijf met z'n ford sierra. Hij reed echter al heel lang met onwijs kromme schijven. Het stuur ging onwijs te keer tijdens het remmen :?

Ennieweej, todat er bij een fikse remactie een schijf afbrak dus. Toen zijn allebei de schijven vervangen.


trillen is niet per definitie kromme schijf!
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

bij mij waarschijnlijk onbalans in een aandrijfas!

(ik vind onbalans in wielen logischer.. maar ze zeiden dat dat niet zo was.. dus tsja :P)
Image

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

q01z wrote:bij mij waarschijnlijk onbalans in een aandrijfas!

(ik vind onbalans in wielen logischer.. maar ze zeiden dat dat niet zo was.. dus tsja :P)


of versleten wiellager incl de naaf die erop speling heeft
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Post Reply