Dat afremmen op de motor, is dat nou echt zoveel zuiniger? Stel ik rijd 80 kmh en ik zie 500 meter verderop het stoplicht op rood staan, gas los koppeling in, en ik rol door tot aan het stoplicht is dat niet zuiniger? Of ben ik stom/naief als ik denk dat toerental en verbruik met elkaar te maken hebben?
cc-junk wrote:Dat afremmen op de motor, is dat nou echt zoveel zuiniger? Stel ik rijd 80 kmh en ik zie 500 meter verderop het stoplicht op rood staan, gas los koppeling in, en ik rol door tot aan het stoplicht is dat niet zuiniger? Of ben ik stom/naief als ik denk dat toerental en verbruik met elkaar te maken hebben?
Als je een injectie hebt maakt het kwa verbruik niet uit als je op de motor afremt. Er wordt dan toch gewoon geen brandstof ingespoten.
Bij een carb motor is dat anders; Rem je op de motor af met veel toeren zal er nog steeds brandstof in de motor gezogen worden doordat een carb nooit helemaal dicht kan staan.
bij afremmen op de (injectie)motor juist niet de koppeling intrappen... als je geen gas geeft en op de motor afremt spuit de injectie geen benzine meer in totdat de toeren weer laag zijn, in tegenstelling tot wanneer je de koppeling intrapt, dan loopt hij stationair. (zoals kakelbont ook al zei)
Optrekken kost trouwens het meeste geld! als je rustig optrekt scheelt het zeker in het gebruik.
AX 11 TGE - De meest gare opties op mijn AX.. :: Witte tellers (thx Erwt) :: Neon voor, onder dorpels en in achterbak, Witte power Led in stadslicht, leds in achterlicht :: http://www.camcosystems.nl/ Alarm :: Sony xplod blackpanel 4x 52Watt headunit + 10cd changer, Sony Xplod Speakers, active sub in achterbak...
Dus met andere woorden als ik afrem op de motor wordt de brandstof toevoer afgesloten en als ik de koppeling intrap dan gaat ie "gewoon" stationair lopen (en verbruikt ie dus benzine)
cc-junk wrote:Dus met andere woorden als ik afrem op de motor wordt de brandstof toevoer afgesloten en als ik de koppeling intrap dan gaat ie "gewoon" stationair lopen (en verbruikt ie dus benzine)
toch leuk om te weten
Die website die ik net al aanhaalde (www.hetnieuwerijden.nl) is ook best interessant om te lezen.
q01z wrote:verklaart waarom mijn auto meer is gaan verbruiken nu ik meer op de motor afrem..
heb je een carb dan? en hoe rem je af op de motor? laat je hem uitrollen of schakel je steeds een versnelling terug?
AX 11 TGE - De meest gare opties op mijn AX.. :: Witte tellers (thx Erwt) :: Neon voor, onder dorpels en in achterbak, Witte power Led in stadslicht, leds in achterlicht :: http://www.camcosystems.nl/ Alarm :: Sony xplod blackpanel 4x 52Watt headunit + 10cd changer, Sony Xplod Speakers, active sub in achterbak...
q01z wrote:blok is opzich niet zo gaar.. klinkt alleen zo schraal als je toeren draait
maareuhm, ik wil nog wel ergens komen.. en dan moet je stampen bij een 1.0
Maakt niet zo bijster veel uit hoe hard je dan stampt, komen doe je dr wel, gisteravond kwam dr nog 1 met een noodgang voorbij gejakkers, aan et eind vd snelweg stond ik weer naast em bij et stoplicht, dus het resultaat was 0,0
Hard rijden is leuk als er ook wat mee te winnen valt, en dat is helaas in nederland amper et gevel