Teller terugdraaien
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Hoe meer je rijdt, hoe kleiner de kans op een ongeluk per kilometer, lijkt me. Je krijgt immers meer ervaring. De kans dat je in een jaar schade maakt is wel weer groter doordat je veel kilometers maakt. De schade kans per jaar uitgezet tegen het aantal gereden kilometers lijkt me een dal-parabool, met ergens een minimum (optimum). Als je daar zit, zou je het minst premie moeten betalen. Maar zo werken de verzekeraars helaas niet.
Sommige verzekeraars schrikken trouwens van benamingen als GT of GTI, de premie schiet dan ineens omhoog.
Sommige verzekeraars schrikken trouwens van benamingen als GT of GTI, de premie schiet dan ineens omhoog.
@ eriks: hoe meer km je rijdt, hoe langer je op de weg zit, en hoe meer kans er dus is dat je door toedoen van anderen een ongeluk krijgt. Of het nu jouw schuld is of niet, de verzekering maakt kosten vanwege alle rompslomp...
@ willem: daarvoor heb je een kentekenbewijs...
@ willem: daarvoor heb je een kentekenbewijs...
Kijk uit, een Cactussssss
tja...
een gewone 1.4 doen ze niet echt moeilijk over.. maar ja bij een GT staat het ook op het kenteken bewijs..
ik betaal bijvoorbeeld nu met mijn 2liter gsi.. net zo veel premie als met een 1400 ax GT...
tis dat ik al wat no claim heb.. maar ander zouden ze best moeilijk doen ...
je kan gewoon aan de mensen merken van de verzekering als je ze bijvoorbeeld aan de lijn hebt.. dat ze niet van het woord gti gsi enz houden ..
een gewone 1.4 doen ze niet echt moeilijk over.. maar ja bij een GT staat het ook op het kenteken bewijs..
ik betaal bijvoorbeeld nu met mijn 2liter gsi.. net zo veel premie als met een 1400 ax GT...
tis dat ik al wat no claim heb.. maar ander zouden ze best moeilijk doen ...
je kan gewoon aan de mensen merken van de verzekering als je ze bijvoorbeeld aan de lijn hebt.. dat ze niet van het woord gti gsi enz houden ..
Brutus wrote:pcrodent wrote:@ willem: daarvoor heb je een kentekenbewijs...
Dat zegt niks...
Weet niet maar bij sander staat er 1.6?
Wel er zijn mensen met een 1.4 AX en er ligt een 1600 in...
Staat niet op kentekenbewijs!
Hihi ik heb een 1.4 GT injection U9

Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
Sommige verzekeraars schrikken trouwens van benamingen als GT of GTI, de premie schiet dan ineens omhoog.
dat is gewoon waar, maar citroen ax 1.4(i) met de juiste vermelding van kleur en kenteken geeft dezelfde dekking maar een lagere premie.(niet GT sport of gti vermelden) het vermogen in kw/pk wel vermelden.
het viel mij op bij de offertes (2001) voordat ik mijn volcane kocht,
GT was duur, gti klonk zeker nog enger, maar volcane was even goedkoop als mijn ax first 1.1i ... rara wat is hier gebeurt.
willem wrote:Je kan hem ook niet teveel terugschroeven, ieder jaar wordt bij de apk de kilometerstand genoteerd en deze zijn als het goed is op te vragen, is er in een jaar een negatieve stand dan is er sowieso gefraudeerd.
Waarom is er dan per defenitie gefraudeert. Mijn teller staat nu op 19.800 km dat heeft hij gedraait nadat hij gerestaureert en gereviseert is. Maar als ik mijn auto voor de apk doe dan ga ik echt niet de km stand weer op 110.000 km zetten hoor. Als ze me er naar vragen dan zeg ik tja is een nieuw klokkenhuis ingekomen. Dan kunnen ze je alsnog niks maken
1st car: Citroën AX 1.1 1995 33.000km
2nd car: Citroën Saxo 1.4 VSX Airco
3rd car: Citroën XM 2.5TD12 VSX
4th car: Citroën AX GTI
5th car: Jaguar XJ6 Sovereign 4.2
6th car: Jaguar XJ40 Sovereign
Now driving a AX 1.0E
and still owning AX GTI
2nd car: Citroën Saxo 1.4 VSX Airco
3rd car: Citroën XM 2.5TD12 VSX
4th car: Citroën AX GTI
5th car: Jaguar XJ6 Sovereign 4.2
6th car: Jaguar XJ40 Sovereign
Now driving a AX 1.0E
