Welke koppeling nemen voor een 1100 bak in een gti ? ? ?
Moderators: denny, vtspower, webmasters
-
- AX liefhebber
- Posts: 266
- Joined: MonJan10, 2005 10:58:57 AM
- Location: Limburg
Welke koppeling nemen voor een 1100 bak in een gti ? ? ?
Ik ga morgen wat onderdelen halen en heb ook een nieuwe koppeling nodig, nu is het zo dat ik in mijn ax gti een 1100 versnellingsbak ga monteren. Heb ik nu een koppeling nodig voor een ax 1100 of een gti?
-
- AX liefhebber
- Posts: 266
- Joined: MonJan10, 2005 10:58:57 AM
- Location: Limburg
gewoon platen van een GT kopen
maakt allemaal niks uit.
maakt allemaal niks uit.
Mzzls Jeroen 
www.axtreme.photosite.com
- Full RVS spaghettispruitstuk
- GTI CUP chip
- Brock b2 velgen
- Carzone special voorbumper
- Dtm onderlip achter

www.axtreme.photosite.com
- Full RVS spaghettispruitstuk
- GTI CUP chip
- Brock b2 velgen
- Carzone special voorbumper
- Dtm onderlip achter
PeterM wrote:diameter van platen en drukgroep is anders, past dus niet zomaar over en weer.
P.
Ik hed een peugeotonderblok, met bx kop
- 1e versnellingsbak was GT
- 2e versnellingsbak was van peugeot (waarschijnlijk een 1.1)
- 3e versnellingsbak(op dit moment) peugeot 106 Rally
en dat allemaal met dezelfde koppelingsplaten. Heb ze eergistere vervangen. Heb GT platen gekocht met drukgroep. Dat het druklagertje er iets anders uit ziet maakt niks uit want anders had ik dat wel gemerkt denk ik zo.
Maja heb je een echte GTI of een GT injectie? Want dan zou ik het zekere voor het onzekere nemen en de GTI platen kopen. Als je een GT injectie hebt maakt het in ieder geval nix uit dat weet ik 100% zeker.
Mzzls Jeroen 
www.axtreme.photosite.com
- Full RVS spaghettispruitstuk
- GTI CUP chip
- Brock b2 velgen
- Carzone special voorbumper
- Dtm onderlip achter

www.axtreme.photosite.com
- Full RVS spaghettispruitstuk
- GTI CUP chip
- Brock b2 velgen
- Carzone special voorbumper
- Dtm onderlip achter
-
- AX liefhebber
- Posts: 266
- Joined: MonJan10, 2005 10:58:57 AM
- Location: Limburg
-
- AX liefhebber
- Posts: 131
- Joined: WedOct20, 2004 9:59:55 PM
- Location: Belgi?
Sluitend antwoord kan ik je niet geven, maar ik heb een koppeling van een ZX 1.4 gemonteerd in mijn GTi ( tweedehandse koppeling met weinig km), heb al goed doorgereden
en ondervind tot nu toe geen enkel probleem. Er zijn mss. wel problemen als je 100.000km wil rijden, maar doe het gewoon maar, ik zou afzien van die GTi- koppeling, vooral voor de prijs. Ik zou een 1.4 koppeling inplaatsen, desnoods vraag je het waar je bestelt of er verschillen zijn h?...

-
- AX liefhebber
- Posts: 131
- Joined: WedOct20, 2004 9:59:55 PM
- Location: Belgi?
-
- AX liefhebber
- Posts: 254
- Joined: TueMay11, 2004 11:43:07 PM
- Location: Berkel en Rodenrijs
- Contact:
Er zijn wel degelijk verschillen in de koppelingsplaten. Verschil zit 'm vooral in het gebruikte friktiemateriaal. Koop je dus een goedkope koppeling voor een motor met meer power dan waar de koppelingsplaat voor bedoeld is kun je verhoogde slijtage en zelf doorslippen verwachten. Uiteindelijk is goedkoop dan duurkoop.
Voorzitter Saxo 16V Club & Club C2 Sportive
Saxo 1.6i 16v '00
Saxo 1.6i 16v '03
Saxo 1.5 D X '97
AX 1.1i Volcane '94
Saxo 1.6i 16v '00
Saxo 1.6i 16v '03
Saxo 1.5 D X '97
AX 1.1i Volcane '94
Saxo.VTS.16v wrote:Er zijn wel degelijk verschillen in de koppelingsplaten. Verschil zit 'm vooral in het gebruikte friktiemateriaal. Koop je dus een goedkope koppeling voor een motor met meer power dan waar de koppelingsplaat voor bedoeld is kun je verhoogde slijtage en zelf doorslippen verwachten. Uiteindelijk is goedkoop dan duurkoop.
Vermogensverschil GT en GTI is minimaal. GT is zelfs sneller met optrekken als je het gaat nazoeken op internet.
Mzzls Jeroen 
www.axtreme.photosite.com
- Full RVS spaghettispruitstuk
- GTI CUP chip
- Brock b2 velgen
- Carzone special voorbumper
- Dtm onderlip achter

www.axtreme.photosite.com
- Full RVS spaghettispruitstuk
- GTI CUP chip
- Brock b2 velgen
- Carzone special voorbumper
- Dtm onderlip achter
-
- AX liefhebber
- Posts: 254
- Joined: TueMay11, 2004 11:43:07 PM
- Location: Berkel en Rodenrijs
- Contact:
atmozz wrote:Vermogensverschil GT en GTI is minimaal. GT is zelfs sneller met optrekken als je het gaat nazoeken op internet.
???

Volgens mij ging het over het verschil tussen een 1.1 en een GTi koppelingsplaat?
Voorzitter Saxo 16V Club & Club C2 Sportive
Saxo 1.6i 16v '00
Saxo 1.6i 16v '03
Saxo 1.5 D X '97
AX 1.1i Volcane '94
Saxo 1.6i 16v '00
Saxo 1.6i 16v '03
Saxo 1.5 D X '97
AX 1.1i Volcane '94
klopt,
vliegwielen van een 1.0 of 1.1 zijn voorzien van een kleinere diameter. Koppeling dan van 1.4 GT of GTI zijn qua diameter gelijk maar de drukgroep en platen zijn wat verschillend opgebouwd. Uitwisselen tussen dezelfde diameters kan wel maar de GTI heeft vanwege het wat hogere koppel niet voor niets wat zwaardere veren in de drukgroep en demperplaat.
P.
vliegwielen van een 1.0 of 1.1 zijn voorzien van een kleinere diameter. Koppeling dan van 1.4 GT of GTI zijn qua diameter gelijk maar de drukgroep en platen zijn wat verschillend opgebouwd. Uitwisselen tussen dezelfde diameters kan wel maar de GTI heeft vanwege het wat hogere koppel niet voor niets wat zwaardere veren in de drukgroep en demperplaat.
P.

-
- AX liefhebber
- Posts: 266
- Joined: MonJan10, 2005 10:58:57 AM
- Location: Limburg
Kan iemand me even helpen?
ik moet dus zoals ik hier verneem een koppeling van een GT of gti steken in die 1100-bak
Nu ben ik ge?nteresseerd in een sportkoppeling voor een GT/gti van omp maar welke nemen?
er zijn 3 soorten :
-een starre schijf
-een schijf met torsieveren
-een versterkte drukgroep.
welke,wie,wat waar,hoe, ax ax ax ax ax
ik moet dus zoals ik hier verneem een koppeling van een GT of gti steken in die 1100-bak
Nu ben ik ge?nteresseerd in een sportkoppeling voor een GT/gti van omp maar welke nemen?
er zijn 3 soorten :
-een starre schijf
-een schijf met torsieveren
-een versterkte drukgroep.
welke,wie,wat waar,hoe, ax ax ax ax ax

iig geen starre schijf want dan help je je bak naar de tering. Starre schijf is alleen handig voor als je er uitsluitend wedstrijden mee rijd en 4 keer in het jaar je versnellingsbak wilt reviseren.
Versterkte drukgroep kan je in theorie meer vermogen overbrengen omdat de schijven harder tegen elkaar aan gedrukt worden. Alleen krijgt je linker voet het wat zwaarder.
Versterkte drukgroep kan je in theorie meer vermogen overbrengen omdat de schijven harder tegen elkaar aan gedrukt worden. Alleen krijgt je linker voet het wat zwaarder.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
sportkoppelingen zijn in principe ook een set die bij elkaar hoort:
- koppelingsplaat met sintermetalen blokjes, bij voorkeur wel demperveertjes
- bijbehorende verzwaarde drukgroep die hoort bij de dikte van de plaat.
-druklager horende bij de drukgroep.
Koop dus bij voorkeur een complete set. OMP is goed, sachs werkt ook prima.
P.
- koppelingsplaat met sintermetalen blokjes, bij voorkeur wel demperveertjes
- bijbehorende verzwaarde drukgroep die hoort bij de dikte van de plaat.
-druklager horende bij de drukgroep.
Koop dus bij voorkeur een complete set. OMP is goed, sachs werkt ook prima.
P.

a-iks-gee-tee-ie wrote:En nu had ik graag dat iemand zei: Conclusie...................
![]()
Ik heb dus de versnellingsbak van een 1100 zoals sommigen onder jullie mij aangeraden hebben maar de koppeling is versleten van m'n gti (multipoint). Koop ik nu dan de koppeling van een 1100 of van de gti?
thx
Je moet dan gewoon een koppeling kopen van een 1100 en niet van een gti want je hebt immers een bak van een 1100 en niet van een gti
1st car: Citroën AX 1.1 1995 33.000km
2nd car: Citroën Saxo 1.4 VSX Airco
3rd car: Citroën XM 2.5TD12 VSX
4th car: Citroën AX GTI
5th car: Jaguar XJ6 Sovereign 4.2
6th car: Jaguar XJ40 Sovereign
Now driving a AX 1.0E
and still owning AX GTI
2nd car: Citroën Saxo 1.4 VSX Airco
3rd car: Citroën XM 2.5TD12 VSX
4th car: Citroën AX GTI
5th car: Jaguar XJ6 Sovereign 4.2
6th car: Jaguar XJ40 Sovereign
Now driving a AX 1.0E

atmozz wrote:Saxo.VTS.16v wrote:Er zijn wel degelijk verschillen in de koppelingsplaten. Verschil zit 'm vooral in het gebruikte friktiemateriaal. Koop je dus een goedkope koppeling voor een motor met meer power dan waar de koppelingsplaat voor bedoeld is kun je verhoogde slijtage en zelf doorslippen verwachten. Uiteindelijk is goedkoop dan duurkoop.
Vermogensverschil GT en GTI is minimaal. GT is zelfs sneller met optrekken als je het gaat nazoeken op internet.
Hoe kom je erbij dat een GT sneller met optrekken is dan een GT. een GTi trekt van 0-100 in 9,0sec en een GT doet het in 9,6

1st car: Citroën AX 1.1 1995 33.000km
2nd car: Citroën Saxo 1.4 VSX Airco
3rd car: Citroën XM 2.5TD12 VSX
4th car: Citroën AX GTI
5th car: Jaguar XJ6 Sovereign 4.2
6th car: Jaguar XJ40 Sovereign
Now driving a AX 1.0E
and still owning AX GTI
2nd car: Citroën Saxo 1.4 VSX Airco
3rd car: Citroën XM 2.5TD12 VSX
4th car: Citroën AX GTI
5th car: Jaguar XJ6 Sovereign 4.2
6th car: Jaguar XJ40 Sovereign
Now driving a AX 1.0E

Gideon wrote:atmozz wrote:Saxo.VTS.16v wrote:Er zijn wel degelijk verschillen in de koppelingsplaten. Verschil zit 'm vooral in het gebruikte friktiemateriaal. Koop je dus een goedkope koppeling voor een motor met meer power dan waar de koppelingsplaat voor bedoeld is kun je verhoogde slijtage en zelf doorslippen verwachten. Uiteindelijk is goedkoop dan duurkoop.
Vermogensverschil GT en GTI is minimaal. GT is zelfs sneller met optrekken als je het gaat nazoeken op internet.
Hoe kom je erbij dat een GT sneller met optrekken is dan een GT. een GTi trekt van 0-100 in 9,0sec en een GT doet het in 9,6
GT carb 9,6
GT injectie 10,4
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio