voorpoten en remmen diesel

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
edwin ss50
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 363
Joined: FriJan21, 2005 11:05:32 PM
Location: st.nyk
Contact:

voorpoten en remmen diesel

Post by edwin ss50 »

zijn de voorpoten en remmen van een nieuw type diesel ook anders (groter) dan die van een 1.1 benzine oud type?
en gaat dit passen onder een oud type 1.1?
en is zon stabilisator stang ook anders, bijv. stugger?

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Ze kunnen anders zijn. Dit kan je controleren aan de bevestigings punten van de klauwen. Als deze anders zijn dan zitten er ook grotere lagers in. Je zal andere fusees nodig hebben. Maar ze passen wel. Heel leuk met die poten kun je zonder al te veel problemen naar geventileerde schijven toe gaan.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

vaak passen dan 13 inch wielen niet meer!
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Das dus wel gek he maar mijn geventileerde schijven hebben een kleinere diameter dan de niet geventileerde
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

edwin ss50
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 363
Joined: FriJan21, 2005 11:05:32 PM
Location: st.nyk
Contact:

Post by edwin ss50 »

maar ik heb een complete sloop ax diesel uit `93, dus dat komt wel goed met die fusees boel.
maar remmen die diesels ook beter?

limovo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 114
Joined: WedJun16, 2004 3:45:07 PM
Location: Arnhem
Contact:

Post by limovo »

edwin ss50 wrote:maar remmen die diesels ook beter?



Ach, het remt, maar daar heb je het ook wel mee gehad. Heb nog nooit in een benzine-ax gereden dus of die nog slechter zijn weet ik niet.
De voordelen van mijn remmen zijn dat 53 pk niet echt uitnodigd tot veel remmen en dat we in Nederland zijn. Gelukkig weegt mijn ax maar 700 kg.
_______________________________________________________________
ax 1.4 diesel - 321060

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Het is onzin om met de standaard remmen te blijven rijden dan. Als je van die geventileerde hebt dan rem je een stuk beter. Ik kan van 120 naar 0 zonder faden. Wat best lekker is :D
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

Sander wrote:Het is onzin om met de standaard remmen te blijven rijden dan. Als je van die geventileerde hebt dan rem je een stuk beter. Ik kan van 120 naar 0 zonder faden. Wat best lekker is :D


Denk dat het lastig is om 3 gats geventileerde schijven te vinden, 4 gats is wat dat betreft dan toch wat makkelijker.

Qua remmen heb ik met mn dieseltje niet te klagen, al kan het altijd beter uiteraard :D

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Ow ja shit daar heb je gelijk in. Dan maar meteen een 4 gaats conversie er tegenaan gooien. Of misschien zijn er wel 3 gaats geventileerde schijven.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

Brutus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2845
Joined: ThuJun12, 2003 5:49:37 PM

Post by Brutus »

Sander wrote:Ow ja shit daar heb je gelijk in. Dan maar meteen een 4 gaats conversie er tegenaan gooien. Of misschien zijn er wel 3 gaats geventileerde schijven.


Yep.. die zijn er gewoon..
Nog eventjes wachten op weer wat centen.. :)
Maar ze bestaan wel degelijk!

User avatar
Joris
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2018
Joined: TueAug12, 2003 12:51:05 AM
Location: Heerenveen (Friesland)
Contact:

Post by Joris »

Bart heeft ze ook 8)
Rides: Ax GT `91 Ax gti `92 VW passat variant 97 18inch Cx 2000 pallas `79

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

Brutus wrote:
Sander wrote:Ow ja shit daar heb je gelijk in. Dan maar meteen een 4 gaats conversie er tegenaan gooien. Of misschien zijn er wel 3 gaats geventileerde schijven.


Yep.. die zijn er gewoon..
Nog eventjes wachten op weer wat centen.. :)
Maar ze bestaan wel degelijk!


Wat kost dat geintje dan, en is et echt zo goed te merken dat dr geventileerde schijven onder liggen, als ik ze onder mn verder standaard dieseltje gooi? :D

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

Joris wrote:Bart heeft ze ook 8)


en ik had ze.. :P
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

Post Reply