Zwaar sturen

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
User avatar
Thunder
AX Starter
AX Starter
Posts: 19
Joined: WedDec29, 2004 4:58:09 PM
Location: Flevoland
Contact:

Zwaar sturen

Post by Thunder »

Mijn 1.0E stuurt gigantisch zwaar. (Begin zowaar serieuze spierballen te krijgen :shock: :wink: )

Weet iemand hoe dat komt en of daar iets aan te doen is??
>>>>>>>>>>Lurker pur sang<<<<<<<<<<<
>>>>>>>> http://www.off-topic.nl <<<<<<<<

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Re: Zwaar sturen

Post by q01z »

Thunder wrote:Mijn 1.0E stuurt gigantisch zwaar. (Begin zowaar serieuze spierballen te krijgen :shock: :wink: )

Weet iemand hoe dat komt en of daar iets aan te doen is??


wat voor bandjes heb je dr onder liggen? mijne stuurt met 165 breed ook niet echt lekker als je stilstaat.. maar als je rijdt dan juist heel soepel!

als je gewoon de originele bandjes (135) hebt.. dan zou ik maar eens gaan kijken naar smeerpuntjes voor je stuursysteem
Image

TB
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 513
Joined: TueJan18, 2005 2:58:31 PM
Location: Zuid Holland

Post by TB »

Mijn 1.1i uit '92 stuurt best licht. Best makkelijk rond te draaien als je bijna stil staat.

Hoe is je bandenspanning? Dit kan ook best veel uitmaken.
Citroën 2cv6 Sp?cial - 1984 (in restauratie)
Daihatsu Charade 1.0 TS - 1991

User avatar
Thunder
AX Starter
AX Starter
Posts: 19
Joined: WedDec29, 2004 4:58:09 PM
Location: Flevoland
Contact:

Post by Thunder »

Er zitten gewoon standaard bandjes onder en de spanning is goed. Tijdens het rijden gaat het natuurlijk lichter maar met name bij stilstand/parkeren is het net een tank. Ik zal idd de smeerpunten eens opzoeken en nakijken (als ik die kan vinden natuurlijk :P )
>>>>>>>>>>Lurker pur sang<<<<<<<<<<<
>>>>>>>> http://www.off-topic.nl <<<<<<<<

TB
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 513
Joined: TueJan18, 2005 2:58:31 PM
Location: Zuid Holland

Post by TB »

Dat lijkt me inderdaad de moeite waard. Als je banden netjes op spanning staan dan is het stuurwiel best wel te draaien. Alhoewel het dan niet zo heel snel gaat.
Citroën 2cv6 Sp?cial - 1984 (in restauratie)
Daihatsu Charade 1.0 TS - 1991

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

TB wrote:Dat lijkt me inderdaad de moeite waard. Als je banden netjes op spanning staan dan is het stuurwiel best wel te draaien. Alhoewel het dan niet zo heel snel gaat.


ik heb als ik stilsta altijd het idee dat mn stuur meer draaien dan mn wielen.. dus dat mn stuurstangen doorbuigen of iets dergelijks :P mjah tis ook oud beestje he
Image

TB
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 513
Joined: TueJan18, 2005 2:58:31 PM
Location: Zuid Holland

Post by TB »

Maar dat kan niet goed zijn :roll:
Citroën 2cv6 Sp?cial - 1984 (in restauratie)
Daihatsu Charade 1.0 TS - 1991

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

TB wrote:Maar dat kan niet goed zijn :roll:


dat hoeft ook niet.. zolang het maar heel blijft
Image

TB
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 513
Joined: TueJan18, 2005 2:58:31 PM
Location: Zuid Holland

Post by TB »

q01z wrote:
TB wrote:Maar dat kan niet goed zijn :roll:


dat hoeft ook niet.. zolang het maar heel blijft


Ja das waar... maar voor hoe lang? Anders ff goed naar kijken en desnoods van de sloop wat onderdelen halen.
Citroën 2cv6 Sp?cial - 1984 (in restauratie)
Daihatsu Charade 1.0 TS - 1991

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Het is maar net de vraag hoe het komt dat ie zwaar stuurt 9 van de 10 keer zijn het stiekum toch de banden. Gewoon niet stilstaan tijdens het sturen.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

Post Reply