Teller terugdraaien

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

willem
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 97
Joined: FriJun20, 2003 7:54:54 AM
Location: houten

Teller terugdraaien

Post by willem »

Heb gisteren mijn kilometerteller teruggedraaid. Best een simpel klusje. Had een beetje teveel gereden voor verzekering en had geen zin in een naheffing dus even 10.000 erafgedraaid. Heeft nu zelfde stand als bij de apk in aug. die stand wordt nl. geregistreerd.

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

STOUT!!

mag niet hoor.. :roll: nono nono
Image

willem
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 97
Joined: FriJun20, 2003 7:54:54 AM
Location: houten

Post by willem »

ik zou niet weten of het verboden is, is iig niet verplicht dat hij werkt.
Met strepen ga je harder.

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2744
Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
Location: Fijnaart (West Brabant)
Contact:

Post by Kakelbont »

hoe hebbie dat nou gedaan dan ?

Enneh ut mag wel; je mag dat ook doen als je bv een andere motor d'r floept :twisted:
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

CitRoel
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 375
Joined: ThuMar25, 2004 6:24:35 PM
Location: Tolkamer

Post by CitRoel »

Onthoud wel even je "oude" stand. Voor vervangen van distributieriem enz.
Ik geniet van m'n eendje, Xsara en van m'n sAXo diesel.

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

Vindt dit echt zwak.... Als ik ergens een hekel aan heb is het wel kilometerstanden terugdraaien... Is gewoon fraude!

Is je eigen schuld dat je teveel hebt gereden voor de verzekering, moet je ook de consequenties aanvaarden.
Freude am Fahren.

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

master-arnie wrote:Vindt dit echt zwak.... Als ik ergens een hekel aan heb is het wel kilometerstanden terugdraaien... Is gewoon fraude!

Is je eigen schuld dat je teveel hebt gereden voor de verzekering, moet je ook de consequenties aanvaarden.


ben ik het opzich wel mee eens..

maar voor de verzekering kan ik er niet echt mee zitten :) als je het er maar netjes bijzegt bij eventuele verkoop! :evil:
Image

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

q01z wrote:
master-arnie wrote:Vindt dit echt zwak.... Als ik ergens een hekel aan heb is het wel kilometerstanden terugdraaien... Is gewoon fraude!

Is je eigen schuld dat je teveel hebt gereden voor de verzekering, moet je ook de consequenties aanvaarden.


ben ik het opzich wel mee eens..

maar voor de verzekering kan ik er niet echt mee zitten :) als je het er maar netjes bijzegt bij eventuele verkoop! :evil:


Ghehe, wat denk je zelf? dat word er niet meer bijgezegd hoor.
Freude am Fahren.

Marc01
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 266
Joined: MonSep20, 2004 7:52:48 PM

Post by Marc01 »

terugdraaien mag. Je mag echter niet als je hem verkoopt zeggen dat dat de echte stand is.

Je kan dan beter zeggen dat je het niet weet.

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

Marc01 wrote:terugdraaien mag. Je mag echter niet als je hem verkoopt zeggen dat dat de echte stand is.

Je kan dan beter zeggen dat je het niet weet.


Tja, als de vorige eigenaar het heeft gedaan, kan jij er ook niks van weten he. Tenminste je kan het wel weten, maar dan doe je jezelf de das om als hem weer verkoopt....

Ja ik ben ook eens bedonderd met een auto :oops:
Freude am Fahren.

willem
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 97
Joined: FriJun20, 2003 7:54:54 AM
Location: houten

Post by willem »

heb er precies 10000 afgehaald, wel makkelijk om te onthouden. Denk ook niet dat het bij mijn auto boeit bij verkoop. op 17 jaar maakt 189000 of 179000 ook helemaal niets meer uit. Denk bovendien dat menige autobeun ook weet hoe het moet, ik was er na 2 minuten prutsen achter.

Gaat trouwens om type 1, bij 2de heb ik geen idee.
Met strepen ga je harder.

willem
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 97
Joined: FriJun20, 2003 7:54:54 AM
Location: houten

Post by willem »

Je kan hem ook niet teveel terugschroeven, ieder jaar wordt bij de apk de kilometerstand genoteerd en deze zijn als het goed is op te vragen, is er in een jaar een negatieve stand dan is er sowieso gefraudeerd.
Met strepen ga je harder.

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2744
Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
Location: Fijnaart (West Brabant)
Contact:

Post by Kakelbont »

willem wrote:Je kan hem ook niet teveel terugschroeven, ieder jaar wordt bij de apk de kilometerstand genoteerd en deze zijn als het goed is op te vragen, is er in een jaar een negatieve stand dan is er sowieso gefraudeerd.


Nationale AutoPas heet dat.
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

Eric
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 463
Joined: TueJun17, 2003 8:27:35 PM
Location: Alkmaar
Contact:

Post by Eric »

Nationale AutoPas heet dat.


ik zou zeker maar niet naar een dealer gaan,
dan hebben ze het direkt door,
op zich niet erg voor je ax, maar wel voor jouw.
citroen dealers houden van elke citroen de km-stand bij.

vergelijk het met een bkr-codering, en dat wil je echt niet,
dan liever 10 euro extra betalen voor je verzekering,
die km waarde op je polis is trouwens gewoon indicatief hoor,
het maakt geen moer uit of je 10.000 of 250 km teveel hebt gereden.

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2744
Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
Location: Fijnaart (West Brabant)
Contact:

Post by Kakelbont »

Ik mag van de verzekering 17.500km per jaar rijden. Ik rijd er 25.000. Geen haan die d'r naar kraait. Ook niet bij schade (wat ik al een keer met mijn vorige bx gereden had).
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

WouterL
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 324
Joined: ThuSep11, 2003 11:30:20 AM
Location: Delft

Post by WouterL »

Ik belde een tijdje geleden mijn verzekering omdat ik ook over de grens heen ging. Wat bleek:

Omdat ik onder de 24 ben zat ik toch al in de duurste categorie en maakte het aantal km dus ook niet meer uit. Heb het dus maar onbeperkt gezet ... betaal er toch nog niet voor...

willem
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 97
Joined: FriJun20, 2003 7:54:54 AM
Location: houten

Post by willem »

weet niet wat voor verzekering jullie hebben, ik heb er een van de citroen club nederland. moet je wel lid van de ccnl worden maar dan kan je je auto voor 200 e per jaar verzekeren, moet hij wel ouder zijn dan 10 jaar, maar dat halen de meeste axen wel. Mag dan maar 12000 per jaar rijden. Auto is overigens al zeker 6 jaar niet meer in welke garage dan ook geweest.

Adres van ccnl is http://www.ccnl.nl. Lid worden kost 30e per jaar dus als je ouder bent dan 23 is verzekering 230 e perjaar. ben je jonger dan 23 betaal je 150% en wordt het dus 330e.
Met strepen ga je harder.

Brutus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2845
Joined: ThuJun12, 2003 5:49:37 PM

Post by Brutus »

willem wrote:weet niet wat voor verzekering jullie hebben, ik heb er een van de Citroën club nederland. moet je wel lid van de ccnl worden maar dan kan je je auto voor 200 e per jaar verzekeren, moet hij wel ouder zijn dan 10 jaar, maar dat halen de meeste axen wel. Mag dan maar 12000 per jaar rijden. Auto is overigens al zeker 6 jaar niet meer in welke garage dan ook geweest.

Adres van ccnl is http://www.ccnl.nl. Lid worden kost 30e per jaar dus als je ouder bent dan 23 is verzekering 230 e perjaar. ben je jonger dan 23 betaal je 150% en wordt het dus 330e.


Ik blijf erbij dat ik het niet vind kunnen... Ok, zoals iemand al zei, lepel je er een andere motor in dan kun je terugdraaien wat je will...

Rob GT
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2084
Joined: ThuJun12, 2003 4:09:08 PM
Location: Lelystad-Haven

Post by Rob GT »

willem wrote:Adres van ccnl is http://www.ccnl.nl. Lid worden kost 30e per jaar dus als je ouder bent dan 23 is verzekering 230 e perjaar. ben je jonger dan 23 betaal je 150% en wordt het dus 330e.


Geldt dat ook voor een AX GTI?? Ik betaal nu ongeveer 2.5x zoveel!

Trouwens... heel leuk dat je je teller terug draait maar denk je dat er geen leden van CCNL hier komen? Zelf weten hoor... :roll:

(ik heb trouwens ook de teller van mijn 1e auto terug gedraaid... 90.000 kilometers zelfs... maar die lag toen al in de kreukels, dus dat telt niet)
Image

willem
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 97
Joined: FriJun20, 2003 7:54:54 AM
Location: houten

Post by willem »

Wie heeft zijn teller teruggedraaid? :wink:

Als je GT ouder is dan 10 jaar als het goed is wel. Zou je even met ccnl moeten bellen, nummer staat wel op de site. Er zijn 2 tarieven, voor antieke citroens (2cv,gsa) en voor andere modellen die minimaal 10 jaar oud zijn.
Met strepen ga je harder.

Post Reply