spaghetti spruitstuk

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
Mr Furio
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 5
Joined: TueJan11, 2005 10:10:44 PM
Location: Rotterdam
Contact:

spaghetti spruitstuk

Post by Mr Furio »

Hello Men with the AXe Effect

Ik wil mijn Furio een beetje opvokken dmv wil spaghetti spruitstuk en chiptunen.

Maar mijn vraag is of jullie misschien weten hoeveel pktjes die dan ongeveer (st 75pk) krijgt en eventueel een bedrijf die dat levert tegen een redelijke prijs.

Alvast bedankt.

Mr Furio
Mr Furio nu nog standaard straks niet meer!

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

het aantal pk's winst is niet zo heel makkelijk te zeggen.. maar de combinatie zal misschien 100pk opleveren??

wat mij slim lijkt om eerst te doen is een kat-vervanger te zoeken. Dit mag voor de apk wel niet, maar als je je kat bewaard kan je die er voor de APK even onderschroeven [zonder kat schijnt wel te mogen overigens, is niet helemaal duidelijk bij mij die regeling]

die katvervanger zou een pk of +-8 op moeten leveren voor een relatief lage prijs.. spruitstuk en chippen heeft dan opeens ook veel meer nut!
Image

Brutus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2845
Joined: ThuJun12, 2003 5:49:37 PM

Post by Brutus »

q01z wrote:het aantal pk's winst is niet zo heel makkelijk te zeggen.. maar de combinatie zal misschien 100pk opleveren??

wat mij slim lijkt om eerst te doen is een kat-vervanger te zoeken. Dit mag voor de apk wel niet, maar als je je kat bewaard kan je die er voor de APK even onderschroeven [zonder kat schijnt wel te mogen overigens, is niet helemaal duidelijk bij mij die regeling]

die katvervanger zou een pk of +-8 op moeten leveren voor een relatief lage prijs.. spruitstuk en chippen heeft dan opeens ook veel meer nut!


Wanneer je ??n van de latere injectie versies hebt dan is het niet zo hoog als 8 pk extra... Dan pak je misschien maar 2 of 3 pk.

Verder denk ik dat je met een standaard motortje van een AX furio niet zo ver komt met chiptunen... Neem dan een 1.6 blokje zoals Sander.. En ja, Fast Eddie had het ook goed geregeld, maar dat was een GTI blok..

Ja ja.. ik heb ook wat zitten uitzoeken voor een later project!

User avatar
Joris
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2018
Joined: TueAug12, 2003 12:51:05 AM
Location: Heerenveen (Friesland)
Contact:

Post by Joris »

Je merkt het verschil al als je de kat leeghaald.
Als je dan er een pijp door heen slaat dan is de flow nog beter!!
Rides: Ax GT `91 Ax gti `92 VW passat variant 97 18inch Cx 2000 pallas `79

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

als je vervolgens een ander spruitstuk monteerd leverd dat wel weer wat extra winst op, maar zo'n spruitstuk kost +- 250,-

dan nog chippen, kom je al snel weer 200,- verder..

dan zit je dus bij elkaar op zo'n 500,- en maximaal 100pk [schat minder]

dan is idd een 1.6 8v blok 'voordeliger' en verder op te fokken
Image

Lees
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 231
Joined: TueSep07, 2004 6:08:50 PM
Location: Middlemount, Australie

Post by Lees »

Als je er een ander blok erin gooit, doe het dan gelijk goed met een 1.6i 16v. Gelijk de max doen. Kost natuurlijk wel weer aardag wat eurotjes meer, maar waar doe je het nou om?
Als je dan toch aan het klussen bent gelijk een vts onderstel en gele koni's rondom en glazvezel kappen en en en en........ sorry ik draaf door, beetje natte droom van me.

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Wat je naar mijn mening het beste kan doen is het uitlaatkanaal aanpakker niet alleen een spruitstuk maar ook je cat verwijderen en een open einddemper. Dan krijg je wat vermogen extra. In plaats van chippen zou ik even verder sparen en wat informatie vergaren en de motor ombouwen naar multipoint. Dan krijg je er in 1 klap 25 pk extra bij. Dat is iets wat je met chippen nooit red.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

Mr Furio
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 5
Joined: TueJan11, 2005 10:10:44 PM
Location: Rotterdam
Contact:

Post by Mr Furio »

Ja die mulitpoint spreekt mij wel aan,maar denk lastig te vinden of weten jullie waar er misschien nog eentje ligt .
Mr Furio nu nog standaard straks niet meer!

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Nee dat is inderdaad moeilijk te vinden. Als je zo'n ombouw gaat doen zou ik op zoek gaan naar een AX GTI met schade
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

Mr Furio
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 5
Joined: TueJan11, 2005 10:10:44 PM
Location: Rotterdam
Contact:

Post by Mr Furio »

Past een Gti spruitstuk(Devil) ook op mijn Furioblok of zijn aansluitingen weer anders, want koop ik gewoon die.
Mr Furio nu nog standaard straks niet meer!

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

Mr Furio wrote:Past een Gti spruitstuk(Devil) ook op mijn Furioblok of zijn aansluitingen weer anders, want koop ik gewoon die.


Tuurlijk past die. das allemaal 1 pot nat :wink:

en idd, ook je kat. en middendemper weghalen dat scheelt echt veel. Niet chippen is gewoon zonde van je geld.
Freude am Fahren.

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Ja past. Alle TU blokken hebben dezelfde aansluitingen wat dat betreft
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

Mr Furio
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 5
Joined: TueJan11, 2005 10:10:44 PM
Location: Rotterdam
Contact:

Post by Mr Furio »

en die Mp injectie zal die ook wel goed passen of en wat heb ik daarvoor nodig naast de injectie module of moet ik gewoon alles wat maar met onstekeing te maken heeft hebben.

heb alleen geen zin om dat hele blok te nemen,want de meesten zijn afgeragd en hebben veel km gelopen.(Mijn furio nog geen 88dkm vandaar).

thanks
Mr Furio nu nog standaard straks niet meer!

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Hele ontsteking is anders. De kop moe tje verwissellen (daar zitten de injectoren in). De kabelboom is anders. Het is een klap werk maar dan heb je ook wat.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

Post Reply