oli en kloelvloeistof lampjes branden tegelijk.

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
Trixter
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 6
Joined: SunJan09, 2005 7:19:52 PM

oli en kloelvloeistof lampjes branden tegelijk.

Post by Trixter »

Mijn olie en koelvloeistof lampjes branden tegelijk.

Eerst deden ze dit alleen in een (scherpe) bocht naar links, maar nu doen ze het steeds vaker.

Ik weet niet wat het is heb ze beide bijgevuld maar dit helpt niet.

Hoop dat jullie het weten.

Alvast bedankt.

Patrick de Heer
<--Mijn AX moet het weer gaan doen-->

Eric Vertogen
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 87
Joined: SunSep14, 2003 5:48:07 PM
Location: Best
Contact:

Post by Eric Vertogen »

Heb je de vloeistoffen bijgevuld omdat ze te laag stonden? Zo ja, peil dan opnieuw.

Brutus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2845
Joined: ThuJun12, 2003 5:49:37 PM

Post by Brutus »

Koelvloeistof ontluchten!

Als er lucht bij de sensor komt dan merk je het heel snel!

Trixter
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 6
Joined: SunJan09, 2005 7:19:52 PM

Post by Trixter »

Maar gaat door die lucht dan ook mijn olie lampje branden ?
<--Mijn AX moet het weer gaan doen-->

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

euhmm neej

overigens had je het ook alwel gemerkt als je niet ontlucht had.. dan spuit al binnen een paar km alle vloeistof er via je radiatorvuldop weer uit..

heb je last van sludge?
Image

Trixter
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 6
Joined: SunJan09, 2005 7:19:52 PM

Post by Trixter »

Sludge?

Ik word gek van het fijt dat bij alle oneffenheden in de weg beide lampjes gaan branden.

ik ga morgen nog maar eens naar beide vloeistoffen kijken en EVT bijvullen.
<--Mijn AX moet het weer gaan doen-->

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

sludge..

euhmm witte smurrie onder de olievuldop.. of zwarte [olieachtige] vlekken of vlokken in het koelvloeistof..

dit kan namelijk duidelijk op een lekke koppakking waardoor hij dus koelvloeistof lekt.. als je beetje pech hebt lekt hij ook olie..
overigens kan olie door verschillende dingen komen;
controleer of het overal droog is onder de kap.. en ook op het blok, ook aan de onderzijde!!
als alles droog is, maar je verbruikt toch olie, controlleer dan de kleur van je uitlaatgassen.. als deze erg blauw is dan verbrand je olie.. dat is niet best.. want dat duid meestal op kapotte zuigerveren. Overigens kan blauw roken en olieverbanden nog wel meer oorzaken hebben.
Image

Trixter
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 6
Joined: SunJan09, 2005 7:19:52 PM

Post by Trixter »

En als de vloeistoffen op peil zijn zijn er dan nog dingen die ik kan doen

want ik heb het idee dat het niet door de vloeistoffen zelf komt
<--Mijn AX moet het weer gaan doen-->

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

owhja sorry ik was even in de war :?

dit ging om de 'kapotte' lampjes..

euhmm ik zou denken aan een slecht contact.. ik neem aan dat al deze sensoren uiteindelijk via dezelfde zekering lopen, dus ook via dezelfde bekabeling.
ga eens opzoek naar de massakabels en maak deze eens goed schoo en schuur de contactjes op

aangezien het alleen bij hogere snelheid icm lagere toerentallen is kan je ook nadenken over het al dan niet goed bijladen vd accu of het dashboard dat denkt dat je ax is uitgevallen [doettie van mij ook wellus]
Image

Trixter
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 6
Joined: SunJan09, 2005 7:19:52 PM

Post by Trixter »

Weet iemand waar het ontluchting ventiel zit
<--Mijn AX moet het weer gaan doen-->

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

Trixter wrote:Weet iemand waar het ontluchting ventiel zit


achter je blok,

bij latere types en GT's zit het ventieltje schroefje] op het hoogste punt vd koelleidingen, achter hget blok, links van je injectiehuis

het is dan gewoon een ventieldopje zoals van je fiets

bij de oudere types en 1.0/1.1 daarvan is het koelsysteem iets anders, dan zit er een 'schroef' helemaal achteraf, bijna tegen je schutbord, daar is in dat geval het hoogste punt
Image

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2744
Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
Location: Fijnaart (West Brabant)
Contact:

Post by Kakelbont »

q01z wrote:
Trixter wrote:Weet iemand waar het ontluchting ventiel zit

bij de oudere types en 1.0/1.1 daarvan is het koelsysteem iets anders, dan zit er een 'schroef' helemaal achteraf, bijna tegen je schutbord, daar is in dat geval het hoogste punt


dit is bij mij ook zo'n ventieldopje. Dat zijn de leidingen die door het schutbord gaan naar de kachel overigens.
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

Trixter
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 6
Joined: SunJan09, 2005 7:19:52 PM

Post by Trixter »

Oke bedankt ik hoop dat het gaat werken want ik word er echt helemaal gek van lijkt wel een disco.
<--Mijn AX moet het weer gaan doen-->

Brutus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2845
Joined: ThuJun12, 2003 5:49:37 PM

Post by Brutus »

Op het thermostaat huis zit ook nog een schroefdop (en nee bedoel niet die sensor) :)

Die schroef kun je ook loshalen dan ontlucht je nog voor je thermostaat :)

Post Reply