bx blok
Moderators: denny, vtspower, webmasters
bx blok
hoi,
ik kan voor weinig een 1.4 BX blok krijgen.. inclusief euhmm alles, behalve versnellingsbak [bak kapot]. de prijs vind ik zeer redelijk [lees laag] en de km stand van 138.000 is ook goed ['91]
echter, zijn er nog dingen die ik vergeet? computer +ecu +lambda enzo zit er allemaal bij.. MAAR past mijn versnellingsbak [standaard bak uit '88] wel op dat blok? ik dacht namelijk dat er 2 types waren?
verder past het toch?
het 1600bx blok was trouwens XU toch?
ik hoor het wel weer
marc
ik kan voor weinig een 1.4 BX blok krijgen.. inclusief euhmm alles, behalve versnellingsbak [bak kapot]. de prijs vind ik zeer redelijk [lees laag] en de km stand van 138.000 is ook goed ['91]
echter, zijn er nog dingen die ik vergeet? computer +ecu +lambda enzo zit er allemaal bij.. MAAR past mijn versnellingsbak [standaard bak uit '88] wel op dat blok? ik dacht namelijk dat er 2 types waren?
verder past het toch?
het 1600bx blok was trouwens XU toch?
ik hoor het wel weer
marc
Sgurk wrote:Klopt 1600 is TU wn 1400 is XU
Er is nog iemand die uit een bx of zx een blok in zijn AX heeft gedaan. Het past sowieso! Wat betreft je bak weet ik het niet. Tis wel lekker want je mag die 1400 in jou auto lekker katloos rijden
euhmm 1600XU en 1400TU toch??
don't confuse me this much!
overigens ontplofte mn vader bijna bij het voorstel.. ik bedoel.. ik kan een blok+allles krijgen voor 75,- en hij ontploft dat dat niet nodig is, terwijl hij vd week nog zei dat dat een goed plan was, deze ombouwen ipv een GT kopen ouders..
Sgurk wrote:Er is nog iemand die uit een bx of zx een blok in zijn AX heeft gedaan. Het past sowieso!
Volgensmij was dat degene met die neons onder z'n auto, ben z'n naam kwijt. Ik herinner me uit z'n wie=wie dat het blok past maar dat vervolgens alles veranderd moest worden. Was overigens een ZX 1.4-blok, dus misschien dat BX wel kan.
Edit: het was Mark Verhagen. Ik zou zeggen vraag het eens aan 'm ...
Kijk uit, een Cactussssss
-
- AX super weirdo
- Posts: 4657
- Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
- Location: Hardinxveld-Giessendam
- Contact:
q01z wrote:het is een injectieblok,
MAAR ik kan zo een GT carb krijgen.. staat een complete GTcarb hier stukje verderop van een vriend, waarvan het blok verrot is [kop opengescheurt door vastgelopen spanrol ] dus onderdelen zat
Marc, ik hoor net dat ik vriendjes met jou moet worden
Zullen we die GT samen delen Ik heb nog wat kleine dingetjes nodig. Niks motorisch in ieder geval
Freude am Fahren.
Even kijken of de BX een gietijzer of aluminium motor heeft. Indien aluminium zou ik zeggen: GO haal van die GT-carb inlaatspruitstuk, caburateur, ontsteking, benzinepomp en motorbedrading af en bouw de boel over, moet werken. Als eventueel de benzinepomp niet past op de bx kop kan je er een simpele electrische onder de motorkap bij bouwen (vraag maar aan AXPOWAH). Alle verdere steunen enz. moeten gewoon van de AX over te zeten zijn.
P.
(AXloos maar nog wel verslaafd)
P.
(AXloos maar nog wel verslaafd)
Ik heb idd een ZX 1.4i motor erin gehangen.
Je gaat zowieso tegen een hoop werk oplopen. De motor steunen van de BX zijn ongetwijfeld anders. Waren van de ZX ook anders. Die zul je van je oude motor moeten gebruiken. Of op de sloop van een AX 1.4 of GT afhalen.
Versnellingsbak van de ZX paste wel. Van de BX ook. Maar de ZX had 1 schakelstang. Dus daarom ging het niet lukken. De AX heeft er meerdere. Zul je van de BX moeten bekijken hoe dat zit. Voor de rest zul je een dikkere uitlaat van voor tot achter moeten. Die van een 1.0 is wel erg dun.
De voorste pijp van de uitlaat kon ook niet onder mijn carterpan door. Daar hebben we zelf een wat grotere boch ingelast.
De kabelboom naar binnen zul je ook verschillende draden van moeten zoeken. Controle lampjes en dergelijke. Die stekker paste bij mij ook niet van de ZX.
En je remmen een beetje upgraden is ook wel wenselijk. Je gaat opeens een stuk harder. Heb er zelf ook een grotere radiateur fan opgezet tussen de bumper en de radiateur. Die van de AX is vrij klein.
Oftewel leuke klus.
Je gaat zowieso tegen een hoop werk oplopen. De motor steunen van de BX zijn ongetwijfeld anders. Waren van de ZX ook anders. Die zul je van je oude motor moeten gebruiken. Of op de sloop van een AX 1.4 of GT afhalen.
Versnellingsbak van de ZX paste wel. Van de BX ook. Maar de ZX had 1 schakelstang. Dus daarom ging het niet lukken. De AX heeft er meerdere. Zul je van de BX moeten bekijken hoe dat zit. Voor de rest zul je een dikkere uitlaat van voor tot achter moeten. Die van een 1.0 is wel erg dun.
De voorste pijp van de uitlaat kon ook niet onder mijn carterpan door. Daar hebben we zelf een wat grotere boch ingelast.
De kabelboom naar binnen zul je ook verschillende draden van moeten zoeken. Controle lampjes en dergelijke. Die stekker paste bij mij ook niet van de ZX.
En je remmen een beetje upgraden is ook wel wenselijk. Je gaat opeens een stuk harder. Heb er zelf ook een grotere radiateur fan opgezet tussen de bumper en de radiateur. Die van de AX is vrij klein.
Oftewel leuke klus.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
is inderdaad een aardig puzzeltje
het idee is dat ik dat 1.4blok koop
dan vervolgens uit een GT van een vriend de bak+carb+alles haal
mijn blok+alles word dan omgebouwd naar die GT, waardoor het zeg maar een GT1.0 is best humor
maar ik geloof dat er een geintresseerde is in die GT, om die dus los te verkopen..
voorlopig is het dus allemaal nog zwaar chaos en is er niets concreets.. overigens heb ik op het moment ook weinig tijd om het geheel om te bouwen.. dus kan ik beter nog maar ff wachten
het idee is dat ik dat 1.4blok koop
dan vervolgens uit een GT van een vriend de bak+carb+alles haal
mijn blok+alles word dan omgebouwd naar die GT, waardoor het zeg maar een GT1.0 is best humor
maar ik geloof dat er een geintresseerde is in die GT, om die dus los te verkopen..
voorlopig is het dus allemaal nog zwaar chaos en is er niets concreets.. overigens heb ik op het moment ook weinig tijd om het geheel om te bouwen.. dus kan ik beter nog maar ff wachten
Ben benieuwd hoe het allemaal af gaat lopen.
1 ding weet ik wel. Je gaat je dan ongetwijfeld een paar keer goed afvragen waar je nu eigenlijk mee begonnen ben.
Dat gevoel heb ik in ieder geval vaak genoeg gehad. Al met al heeft het bij mij 2 zaterdagen en wat doordeweekse avonden gekost. En een heleboel studeren op de schema's. En dat met 2 man waarvan mijn oom heel erg handig is met auto's.
En nu maar hopen dat ze er op de APK niet achter komen dat er een andere motor in ligt.
1 ding weet ik wel. Je gaat je dan ongetwijfeld een paar keer goed afvragen waar je nu eigenlijk mee begonnen ben.
Dat gevoel heb ik in ieder geval vaak genoeg gehad. Al met al heeft het bij mij 2 zaterdagen en wat doordeweekse avonden gekost. En een heleboel studeren op de schema's. En dat met 2 man waarvan mijn oom heel erg handig is met auto's.
En nu maar hopen dat ze er op de APK niet achter komen dat er een andere motor in ligt.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.