Lekken van mijn AX :-(

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
axgt_1.4
Bedreven AX driver
Bedreven AX driver
Posts: 43
Joined: TueOct19, 2004 5:25:32 PM
Location: Bleiswijk

Lekken van mijn AX :-(

Post by axgt_1.4 »

Ik ben nieuw hier en heb sinds 1 week een rode Citroen AX GT Injection 1.4 uit 1991. Ik ben erg tevreden met mijn AX-je zit alleen met een probleem!

Ik ging net tanken en deed het hem lekker vol (voller als normaal). Na betaald te hebben werd ik door een motorrijder erop gewezen dat mijn auto misschien wel lekte.
Ik kijk naar de onderkant en jawel een klein stroompje. Thuis aangekomen bengelden er nog wat druppeltjes alleen nu ik even later weer keek is die helemaal droog. Kan hij gelekt hebben omdat ik hem te vol heb gedaan?

Alvast bedankt voor de reacties!

Tom
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 82
Joined: ThuOct16, 2003 12:52:47 PM
Location: Nabij Gouda

Post by Tom »

Dat kan heel goed een verdroogde ontluchtingslang zijn.

Stonk het ook naar benzine in de auto?

Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2265
Joined: ThuJul03, 2003 9:52:45 PM
Location: Bodegraven

Post by Mark »

Ik denk niet dat je je druk hoeft te maken.

Ik heb hem ook wel eens te vol gedaan.
Als je dan door de bocht gaat of een hobbel pakt klotst het langs je tankdop naar buiten.

Ik dacht ook ff snel de tankdop erop te doen maar het kwam er toch door.
Het kan dan langs je carroserie naar beneden zijn gelopen. Als er nu niks meer uitstroomt zal er weinig aan de hand zijn.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij

Wie ben ik.... Klik.

Image

axgt_1.4
Bedreven AX driver
Bedreven AX driver
Posts: 43
Joined: TueOct19, 2004 5:25:32 PM
Location: Bleiswijk

Post by axgt_1.4 »

Ik hoop dat het niks is. In ieder geval bedankt voor de reactie's! Ik ga het morgen nog even checken!

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2744
Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
Location: Fijnaart (West Brabant)
Contact:

Post by Kakelbont »

Mark wrote:Ik denk niet dat je je druk hoeft te maken.

Ik heb hem ook wel eens te vol gedaan.
Als je dan door de bocht gaat of een hobbel pakt klotst het langs je tankdop naar buiten.

Ik dacht ook ff snel de tankdop erop te doen maar het kwam er toch door.
Het kan dan langs je carroserie naar beneden zijn gelopen. Als er nu niks meer uitstroomt zal er weinig aan de hand zijn.


als het via je (gesloten) tankdop naarbuiten klotst is die tankdop niet goed meer hoor! Ik doe hem meestal nokkie vol en via de tankdop heeft tie nog nooit gelekt.

Dat van die ontluchtingsslang is wel een AX-kwaaltje...

gr Rob
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2265
Joined: ThuJul03, 2003 9:52:45 PM
Location: Bodegraven

Post by Mark »

Dat TE vol was dan ook wel zo vol dat het met dop eraf gewoon eruit bleef lopen.

Dus met dop dicht stond de benzine tegen de dop aan te klotsen. Ben toen gewoon ff flink gaan schudden aan de auto zodat het er niet meer uit liep. (-: Dacht ff goedkoop te tanken. Moet je ut niet zo doen natuurlijk. (-:

Maja. Verder nooit meer wat gehad.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij

Wie ben ik.... Klik.

Image

axgt_1.4
Bedreven AX driver
Bedreven AX driver
Posts: 43
Joined: TueOct19, 2004 5:25:32 PM
Location: Bleiswijk

Post by axgt_1.4 »

Even over die ontluchtingsslang. Waar zit die? Komt tie toevallig uit aan de onderkant van de auto? Als dat zo is, dan is dat waarschijnlijk mijn probleem.

Tom
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 82
Joined: ThuOct16, 2003 12:52:47 PM
Location: Nabij Gouda

Post by Tom »

axgt_1.4 wrote:Even over die ontluchtingsslang. Waar zit die? Komt tie toevallig uit aan de onderkant van de auto? Als dat zo is, dan is dat waarschijnlijk mijn probleem.


Als je in je wielkast kijkt zie je de vulhals. Onderaan zit er nog een dunne (13mm) slang, die gaat langs de tank omhoog naar de bovekant van de tank.

axgt_1.4
Bedreven AX driver
Bedreven AX driver
Posts: 43
Joined: TueOct19, 2004 5:25:32 PM
Location: Bleiswijk

Post by axgt_1.4 »

Ok thx! Ik heb vandaag al gekeken en hij is helemaal droog aan heel de onderkant. Wel heb ik dat ik een benzine luchtje ruik. Geen idee waar dat vandaan komt (misschien nog een restje in die ontluchtingsslang of ergens bij de tankdop).

In ieder geval bedankt!

Ax_Dude
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 812
Joined: WedJun18, 2003 12:57:53 AM
Location: Belgisch Limburg
Contact:

Post by Ax_Dude »

axgt_1.4 wrote:Ok thx! Ik heb vandaag al gekeken en hij is helemaal droog aan heel de onderkant. Wel heb ik dat ik een benzine luchtje ruik. Geen idee waar dat vandaan komt (misschien nog een restje in die ontluchtingsslang of ergens bij de tankdop).

In ieder geval bedankt!



Dat je benzine ruikt mja, redelijk normaal :wink:

Shakuhachi
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 239
Joined: ThuApr01, 2004 10:08:05 AM
Location: Nijverdal

Post by Shakuhachi »

Ax_Dude wrote:
axgt_1.4 wrote:Ok thx! Ik heb vandaag al gekeken en hij is helemaal droog aan heel de onderkant. Wel heb ik dat ik een benzine luchtje ruik. Geen idee waar dat vandaan komt (misschien nog een restje in die ontluchtingsslang of ergens bij de tankdop).

In ieder geval bedankt!



Dat je benzine ruikt mja, redelijk normaal :wink:



inderdaad... zijn genoeg ax'jes die naar beetje benzine ruiken (op dieseltjes na dan)

Tom
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 82
Joined: ThuOct16, 2003 12:52:47 PM
Location: Nabij Gouda

Post by Tom »

Shakuhachi wrote:
Ax_Dude wrote:
axgt_1.4 wrote:Ok thx! Ik heb vandaag al gekeken en hij is helemaal droog aan heel de onderkant. Wel heb ik dat ik een benzine luchtje ruik. Geen idee waar dat vandaan komt (misschien nog een restje in die ontluchtingsslang of ergens bij de tankdop).

In ieder geval bedankt!



Dat je benzine ruikt mja, redelijk normaal :wink:



inderdaad... zijn genoeg AX'jes die naar beetje benzine ruiken (op dieseltjes na dan)


Gek dat die van mij dat niet meer doet na het vervangen van mijn ontluchtings slang *hint* :P

axgt_1.4
Bedreven AX driver
Bedreven AX driver
Posts: 43
Joined: TueOct19, 2004 5:25:32 PM
Location: Bleiswijk

Post by axgt_1.4 »

Kl*te zooi. Ik ging net weer eens tanken. Affijn. Tank vol; ik denk ik check de onderkant even of tie nog lekt. Komt het er met liters uitstromen! Er is zeker een liter of 3 - 5 gewoon onderuit me auto gestroomd! Wat kan dit in vredesnaam zijn? Ik ben nu ten einde raad!

Alvast bedankt voor de reacties!

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

axgt_1.4 wrote:Kl*te zooi. Ik ging net weer eens tanken. Affijn. Tank vol; ik denk ik check de onderkant even of tie nog lekt. Komt het er met liters uitstromen! Er is zeker een liter of 3 - 5 gewoon onderuit me auto gestroomd! Wat kan dit in vredesnaam zijn? Ik ben nu ten einde raad!

Alvast bedankt voor de reacties!


je zou bijna zggen dat er een lek in je tank zit!!
dit is iig niet goed.. maar dat had je zelf ook al door natuurlijk

rij de tank leeg en probeer m er eens ondervandaag te vissen en te kijken
Image

Tom
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 82
Joined: ThuOct16, 2003 12:52:47 PM
Location: Nabij Gouda

Post by Tom »

axgt_1.4 wrote:Kl*te zooi. Ik ging net weer eens tanken. Affijn. Tank vol; ik denk ik check de onderkant even of tie nog lekt. Komt het er met liters uitstromen! Er is zeker een liter of 3 - 5 gewoon onderuit me auto gestroomd! Wat kan dit in vredesnaam zijn? Ik ben nu ten einde raad!

Alvast bedankt voor de reacties!


Meen je dit??? Heb ik hier al drie keer gezegd wat het zou kunnen zijn.....ben 99% zeker!!

Het zijn precies dezelfde symptonen, rij hem leeg en haal die tank los!

Succes,

Tom

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

idd, gewoon de tank zo goed als leegrijden, desnoods neem je een jerrycannetje met benzine mee, en dan maar rijden tot ie leeg is, en mocht je niet thuiskomen een paar liter uit de jerrycan dr in zodat je thuis komt

Dan tank dr onder weg, en uitzoeken waar het probleem zit.

Tom
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 82
Joined: ThuOct16, 2003 12:52:47 PM
Location: Nabij Gouda

Post by Tom »

Ik zag in een ander draadje dat AXGT_1.4 bij een kleine beurt zijn ontluchtingslang heeft laten vervangen....

Beetje jammer dat hij het niet terugkoppelt of dat zijn probleem nu daadwerkelijk opgelost is. :idea:

Dus iedereen dus zo'n gezellig naar benzine ruikende ax heeft na het tanken.....ontluchtingslang checken. 8)

Post Reply