14" loopt lekker, zolang je maar niet een bocht ingaat.

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Let wel dat je met die koni's alleen de uitgaande slag regelt. Het is dus puur de demping die je regelt niet hoe stug je inveert. Dat regel je met je veren. Apex zijn gewoon zacht.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4586
Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
Contact:

Post by Rock's »

De 14ers zitten erop,......... tevreden..........NEE :?

Op het rechte stuk gaat het prima, maar bij de lange bochten of bochten met hobbels of bochten waar ik te snel door wil blijft mijn band de wielkasten pakken.

Wat kan ik doen...........

1- Apex veren eraf en stijvere veren monteren (merwede springs ?)
2- De koni's op de zwaarste stand zetten en hopen dat het inveren toch zwaarder gaat.
3- 13"velgen monteren met hele smalle banden :evil:
4- De achterschokdempers op de zwaarste stand zetten waardoor de auto minder zal deinen ???? (hoe verzin ik het)
5- een lagere band monteren (bestaat 185-45-15 of 195-40-15 ?)
6- Een andere auto kopen (Jeep ofzo)
7- AX 5 cm ophogen
8- heeft iemand nog iedeeen ?

Ik denk dat optie 1 het beste is (is mooi), maar wat nou als het hiermee nog niet verholpen is :? ........
Optie 2 is een gok.......
Optie 3 ......... euh tsja
Optie 5 is een hele dure oplossing, en ik denk ook niet dat het genoeg is.
Optie 6 is ook interessant, maar als ik de AX wegdoe ga ik hem niet met dit "mankementje" wegdoen.
Optie 7, is ook duur,...... de achterzijde moet dan ook omhoog, anders ziet het er helemaal niet uit.....
Optie 8..........You tell me !!! :wink:
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

1,2
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Zie mijn foto hieronder en het loopt niet aan met apex veren en geile koni's. Ik zit me net te bedenken dat er aan jouw auto nog flink wat gebeurt is. Heeft ie misschien naven van een 205 die staan wat meer naar buiten.

Misschien kan je dat randje van je dinges (dat stuk plaatwerk om je wiel ben ff de naam kwijt) kleiner maken. Of misschien de boel voorzichtig wat naar buiten trekken.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

Sander wrote:Zie mijn foto hieronder en het loopt niet aan met apex veren en geile koni's. Ik zit me net te bedenken dat er aan jouw auto nog flink wat gebeurt is. Heeft ie misschien naven van een 205 die staan wat meer naar buiten.

Misschien kan je dat randje van je dinges (dat stuk plaatwerk om je wiel ben ff de naam kwijt) kleiner maken. Of misschien de boel voorzichtig wat naar buiten trekken.


3 gaats velgen
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

heb je geen 205ies met 3 gaten dan :? Wist ik niet
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4586
Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
Contact:

Post by Rock's »

Ik heb een BX 1400 blok,........... hij is wat hoger, maar de afstand tussen band en wielkast is bij Joost nog minder...........

Ik blijf Apex de schuld geven..........
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah

Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2265
Joined: ThuJul03, 2003 9:52:45 PM
Location: Bodegraven

Post by Mark »

Ik heb 185/55/14 eronder.

Loopt achter heel vaak aan. En voor af en toe. Maar niet ernstig.
Heb voor ook Apex veren en 4 cm verlaagd. En Saxo VTS 16V dempers.

Achter issie zo hard aangelopen dat mijn sideskirt in mijn wielkassen op de snelweg afgelopen vrijdag af is gebroken. Hij bleeft gelukkig hangen.

Maar ik zou persoonlijk voor 185/50/14 gaan. De 55 hoge band loopt achter niet boven in mijn wielkas aan maar komt klem te liggen op de zijkant. :cry: Ben me echt de pleurus geschrokken toen ik brak.

Was echt een klapper.

(Kan eigenlijk tot nu toe geen passagiers meenemen)
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij

Wie ben ik.... Klik.

Image

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Laatst liep ie bij mij achter ook aan. Best gek ik zat met 3 man en een hele zooi bagage in de auto. Moest echt bochten door kruipen enzo. Was echt niet leuk
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4586
Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
Contact:

Post by Rock's »

Is dit niet wat voor mij ? (draagarm brug)

Image

Waar dient dit voor ?....... tegen het deinen ?.......
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Heeft hetzelfde effect als een veerpootbrug. Het maakt je chassis wat stijver. Voor het inveren helpt het niet.

Ik zit me net te bedenken. Je kan ook op zoek gaan naar een stijvere stabilisator stang voor. Ik denk dat de originele van de 1.1 er nog op zit. Je moet er nu minstens eentje hebben van een GT dan gaat ie ook minder rollen in de bocht. Hij zal dus ook minder inveren.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4586
Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
Contact:

Post by Rock's »

Een stabi-stang loopt toch ook van draagarm naar draagarm ?......net zoals bovenstaande onderdeel ?.....

Hoe werkt het verstellen van de Koni's ?...... trapsgewijs in 3 standen ...of kan je draaien en hem tussen stand 2 en 3 zetten ?

(Het probleem zit hem echt in het deinen, bij het insturen van een bocht komt de band uit de wielkast, de auto kantelt een stukje totdat de band tegen het wielkast aankomt)

Als ik de 8terste koni's op de hardste stand zet dan zal volgens mij de auto ook minder deinen !?

En als ik de voorste op de hardste stand zet dan helpt het misschien niet voor de ingaande slag, maar wel voor de uitgaande slag van de andere zijde, waardoor je ook minder zal deinen........!? (ik had raketgeleerde moeten worden :wink: )
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2744
Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
Location: Fijnaart (West Brabant)
Contact:

Post by Kakelbont »

zoals sander al zei, met een dikkere stabistang zal hij minder ovehellen/rollen in de bocht. Dat is toch wat jij bedoelt met deinen?
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Verstellen van de koni's doe je achter door verdraaien terwijl je dat knopje indrukt. Voor duw je ze helemaal in en dan kan je ze verdraaien. Stabi gaat idd van draagarm naar draagarm. Ik denk dat dit je probleem wel oplost.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

Post Reply