Carburateur Afstellen?

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
FoxHunter
AX Master
AX Master
Posts: 1308
Joined: SunApr11, 2004 12:26:47 PM
Location: Nieuwegein

Carburateur Afstellen?

Post by FoxHunter »

Beste Collega's,

Misschien iemand die mij kan helpen!

Hier in Duitsland, ongeveer -10?C, en de AX die me naar mijn werk brengt. Enige probleem. Wanneer ik de auto van de Choke haal, en gewoon netjes verder kan rijden zonder problemen, draait hij echt ontzettend laag stationair. Soms zelfs door afslaan...

Nou is mijn vraag. Ligt dat aan de kou, of moet ik mijn carburateur afstellen?

Verder zou ik het erg op prijs stellen als een van de mede AX rijders een fototje van de Caberateur plaatst in deze toppic, waarop aangegeven staat met welke schroef ik de caberatuer kan afstellen!

Alvast bedankt voor de reacties!
Gratis geld verdienen? Meld Je Aan Op Onderstaande Link!
Klik Hier!!

ALS DE AX NIET RIJD, **Sta Op, En (S)Loop**

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2744
Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
Location: Fijnaart (West Brabant)
Contact:

Post by Kakelbont »

werkt je warmeluchtklep wel? Die zorgt ervoor dat er warme lucht aangezogen wordt van boven de uitlaat als de buitenlucht te koud is.
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2744
Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
Location: Fijnaart (West Brabant)
Contact:

Post by Kakelbont »

beetje onduidelijjk plaatje misschien. Maar de mengselschroef (rijker/armer) is nr 10

Image
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

FoxHunter
AX Master
AX Master
Posts: 1308
Joined: SunApr11, 2004 12:26:47 PM
Location: Nieuwegein

Post by FoxHunter »

Bedankt voor zover! Een duidelijk plaatje is altijd makkelijk.

Maar kan ik de Gasklepaanslagschroef stellen IPV de mengselschroef?
Gratis geld verdienen? Meld Je Aan Op Onderstaande Link!
Klik Hier!!

ALS DE AX NIET RIJD, **Sta Op, En (S)Loop**

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2744
Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
Location: Fijnaart (West Brabant)
Contact:

Post by Kakelbont »

FoxHunter wrote:Bedankt voor zover! Een duidelijk plaatje is altijd makkelijk.

Maar kan ik de Gasklepaanslagschroef stellen IPV de mengselschroef?


Jep dan stel je eigelijk gewoon het stationair toerental af. Oftewel hoever de gasklep open blijft staan als je geen gas geeft. Let wel op dat als je deze te veel geeft de onderdrukdoos (dat zwarte vierkante ding links op de foto) niet meer in zijn rustpositie komt en zodoende je gas een stukje verder open blijft houden. Maar dat merk je vanzelf en ook achterop op deze 'onderdrukdoos' zit een stelschroef.

Gasklepaanslagschroef (scrabble woord :)) is de schroef recht boven de onderste '1'.
Image
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

FoxHunter
AX Master
AX Master
Posts: 1308
Joined: SunApr11, 2004 12:26:47 PM
Location: Nieuwegein

Post by FoxHunter »

Ontzettend bedankt :) :lol: Hier heb ik wat aan... Zou eens kijken. Het is soms knap lastig als de auto steeds aan het randje hangt van afslaan. Nooit echt last van gehad maar nu het zo koud is, begin je er wel meer van te merken.

Als we dan toch bezig zijn:

Mijn choke is niet echt regelbaar. Al trek ik hem een klein beetje uit, dan draait hij echt ontzettend veel touren en maakt echt een pokke herrie. Heel soms als ik hem dan weer helemaal terug stop, en weer zachtjes uittrek wil hij nog wel eens lager lopen, maar op een gegeven moment dan is het toch weer een 20203020 (overdreven verteld) touren die hij draait, en veel lawaai!
Gratis geld verdienen? Meld Je Aan Op Onderstaande Link!
Klik Hier!!

ALS DE AX NIET RIJD, **Sta Op, En (S)Loop**

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2744
Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
Location: Fijnaart (West Brabant)
Contact:

Post by Kakelbont »

FoxHunter wrote:Mijn choke is niet echt regelbaar. Al trek ik hem een klein beetje uit, dan draait hij echt ontzettend veel touren en maakt echt een pokke herrie. Heel soms als ik hem dan weer helemaal terug stop, en weer zachtjes uittrek wil hij nog wel eens lager lopen, maar op een gegeven moment dan is het toch weer een 20203020 (overdreven verteld) touren die hij draait, en veel lawaai!


Als jij de choke opentrekt gaat de chokeklep dus dicht Maar... ook wordt de gasklep een klein stukje openzet. Je kan ook nog afstellen hoeveel slag die gasklep krijgt bij het opentrekken van de choke. :idea:

Is op de foto moeilijk te zien. Je moet maar ff met de shoke spelen en dan goed kijken wat er met de gasklep gebeurt. Als het goed is zit er ergens een klein schroefje waarmee je dat regelt.

Weetniet of dat de oorzaak is van het vele toeren draaien bij choken maar je ken het proberen :)
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

FoxHunter
AX Master
AX Master
Posts: 1308
Joined: SunApr11, 2004 12:26:47 PM
Location: Nieuwegein

Post by FoxHunter »

Bedankt iig :lol: Ik zal eens kijken!

Moeten we ff van het weekend doen, is steeds donker als ik thuis kom van het werk en erg koud dus 8)
Gratis geld verdienen? Meld Je Aan Op Onderstaande Link!
Klik Hier!!

ALS DE AX NIET RIJD, **Sta Op, En (S)Loop**

Post Reply