raar startprobleem

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
Axdriver
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 111
Joined: WedSep17, 2003 7:32:20 PM
Location: Limburg-Belgi?

raar startprobleem

Post by Axdriver »

Gisterenmorgen wilde ik mijn ax starten, ik draai aan de sleutel en er gebeurde niets. Na 2 keer opnieuw proberen start hij zonder problemen. Voor de rest van de dag start hij perfect, gisterenavond het is al goed koud wil ik de auto in de garage zetten start hij weer niet. Ik denk dus starter kapot, ik probeer dus nog een paar keer opnieuw te starten. Nog altijd niets. Ik probeer mijn lichten en radio, werkt allemaal perfect. Dan probeer ik nog een paar keer en dan ineens start hij wel. Nu probeer ik juist te starten in de garage en dit gaat ook weer perfect. Weet iemand wat die probleem is? Is dit de startmotor of ergens een relais die een probleem geeft? Of zou het het contact zelf kunnen zijn?

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4586
Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
Contact:

Post by Rock's »

Als je de startmotor hoort omslaan (hinikend geluid) dan is je startmotor ok, als je alleen een tik hoort bij het omdraaien van de sleutel dan is het je starmotor.

Als het je startmotor is, dan kan je hem aanduwen, of in een versnelling zetten en de auto ff heen en weer laten bewegen, of met een hamer ff een klap op de starmotor geven.

Suc6
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah

Axdriver
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 111
Joined: WedSep17, 2003 7:32:20 PM
Location: Limburg-Belgi?

Post by Axdriver »

ja ik hoor alleen die tik, maar het rare is dat als ik een paar keer de sleutel omdraai dat hij wel aanslaat. dat vind ik pas raar, normaal als het de startmotor is moet die eerst een tik ofzo krijgen eer hij werkt, maar nu niet, na een paar keer met de sleutel draaien slaat hij aan.

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

voordat je dure dingen gaat doen..

ik heb hetzelfde probleem, maar ik weet waar het bij mij aan ligt..

bij mij gaat de startmotor dan niet rond en is het meestal vochtig. Het startrelais [dashboard kastje] hoor je klikken maar verder gebeurd er niets.

wat was er bij mij: bovenop de startmotor zit een aarde draad. Deze was bij mij heel vies en dat zorgde voor een slecht contact. even schoonmaken met mn vingers zorgde voor onmiddelijk starten en ik heb sindsdien geen probleem meer gehad!

hoe vind je deze draad,

verwijderd je luchtfilterhuis. Dus al het zwarte plastic dat van voor naar achteren loopt

als je dan vervolgens met je hand naar beneden gaat aan de achterkant van de motor kom je je startmotor tegen, hier bovenop zit een dun draadje met een gammel stekkertje, deze even goed schoonmaken en weer terugzetten, tape eroverheen en rijden maar :)
Image

hansjuh
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 9
Joined: WedFeb18, 2004 7:43:40 PM
Location: Tilburg & Sittard
Contact:

Post by hansjuh »

Met dit koude weer kan het ook zo zijn dat je accu niet meer genoeg spanning levert misschien.

Axdriver
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 111
Joined: WedSep17, 2003 7:32:20 PM
Location: Limburg-Belgi?

Post by Axdriver »

alle kabels aan de startmotor heb ik ingespoten met contactspray en geen problemen meer gehad. Hopelijk blijft het zo.

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

Axdriver wrote:alle kabels aan de startmotor heb ik ingespoten met contactspray en geen problemen meer gehad. Hopelijk blijft het zo.


blij te horen!

ik ben zelf van plan om de stekkertjes/bekabeling in de kerstvakantie nog eens na te lopen en te vervangen indien nodig..
Image

Post Reply