Ben ik met mijn AX bij de moteur om m uit te lezen
zegt die vent ik heb nog wel dat onderdeeltje liggen van je 1.1
????? 1.1 zeg ik, je vergist je het is een 1.4, nee zegt die man
1.1, krijg nou de hik zeg ik, in me papieren staat dat het een 1.4 is
nee kijk maar zegt ie de computer leest m niet als ik 1.4 intik
nee ik weet nix van een nieuwe motor, het is een GT uit 90
wat wel vreemd is, eer staat in de gewone papieren nix over motor in houd.
Dit staat er letterlijk Type: AX GT INJ. U9
alleen op de verzekerings papieren staat Citroen AX 1.4
dus ik neem aan dat het m daar zit de fout
maar is een AX GT wel als 1.1 op de markt gekomen?
AX90 wrote:nee ik weet nix van een nieuwe motor, het is een GT uit 90 wat wel vreemd is, eer staat in de gewone papieren nix over motor in houd. Dit staat er letterlijk Type: AX GT INJ. U9 alleen op de verzekerings papieren staat Citroën AX 1.4 dus ik neem aan dat het m daar zit de fout maar is een AX GT wel als 1.1 op de markt gekomen?
AX90 wrote:Het volgende staat op t type plaatje 1160
1-610 2-585
nou zou dat 1160 natuurlijk eens heelgoed op de motor inhoud kunnen duiden!
Het typeplaatje heb je niks aan. Er kan immers een ander motorblok in liggen. Die 1160 is je max. belading (740+430), met hooguit 610 kg op de vooras en 585 op de achteras. 1160 kg komt wel overeen met 1.4 GT trouwens. Het is trouwens 1124 of 1360 cc.
AX90 wrote:op het blok stond dit ik heb het geprobeert te ontcijferen
1F SDN 514225
Dit is niet je motortypeplaatje. Ik denk iets anders. Waarschijnlijk zit er wat smeer op je motortypeplaatje. Het zit ook echt OP je motor.
Het zit meestal aan de bestuurderskant aan de voorkant van het motorblok.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
het vreemde is alleen dat de computer de 1.4 niet kende en de 1.1 wel???
ik heb voor de rest geen verstand van dus ik weet het ook niet!
als iemand meer weet hoor ik t wel
wat ik dan weer vreemd vind is dat in de haynes de KDY en KDX behandelt worden, ik geloof dat de een wel een verdelerkap heeft en de ander niet, en de KDZ dus ongehandelt blijft. Volgens mij heb ik op mn KDZ ook een gewone verdelerkap en Bosch 2.2 klopt dat?
Dan zit er de ecu in van een 1.1. Op de motor moet ergens TU3 staan
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
Zo heb ik er ook al eens een bij de neus gehad, ik had een ECU van een ZX 1.4 erin en toen zeiden ze ook dat het een 1.4 was. Die van mij is echt maar een 1.1tje.
Ik geniet van m'n eendje, Xsara en van m'n sAXo diesel.
Op het cilinderblok zelf ( onderste deel dus) staat er normaal een nummer in het blok zelf, niet op een plaatje. Het kan zijn dat er onderdelen van 1.1 op de 1.4- blok. Daar vooraan naast het spruitstuk moet normaal de nummer in het blok staan, en als deze begint met KDZ heb je zeker wel een 1.4. Het kan natuurlijk dat de sturing van de 1.1 erop staat, maar ik weet niet of dat eigenlijk wel goed kan werken
Het werkt wel. niet goed maar het werkt. Misschien dat je dan ook het injectiehuis hebt van een 1.1. Ben je er de 19 gaan we op zoek
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.