AX-Saxo conversie
Moderators: denny, vtspower, webmasters
AX-Saxo conversie
Is het mogelijk om een saxo motor in een ax (1.0 van '89) te plaatsen zonder de motorsteunen aan te passen?
Is hier verder nog enige documentatie van te vinden?
Is hier verder nog enige documentatie van te vinden?
beetje afhankelijk van type saxo motor wat je wilt toepassen. De ax 1.4 en diesel hebben een aangepaste motorsteun aan de distributiekant. Het is bij meer motorvermogen heel verstandig die in te bouwen in je auto.
Had zelf een 10 E uit 87 met 1.6 motor en verder alles aangepast. geeft een heel mooie pk/kg verhouding.
P.
Had zelf een 10 E uit 87 met 1.6 motor en verder alles aangepast. geeft een heel mooie pk/kg verhouding.
P.
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2115
- Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
- Location: Den Ham (OV)
- Contact:
Lees wrote:Ja, maar die kan je weer uit die saxo halen. Het is allemaal wel mogelijk, alleen heel veel werk.
Valt op zich wel mee, je moet alleen ook de complete kabelboom van de injectie dr bij hebben, en je moet draden trekken vanaf de pomp naar voren. Verder moet je nog retourleidingen gaan aanleggen, en een koolstoffilter inbouwen achter het spatscherm. Het is op zich allemaal vrij eenvoudig te doen, het kost alleen wat tijd.
Hoezo koolstoffiler?? die zooi inclusief klepjesboel kan je gewoon weglaten, dient voor het laten lopen van een injectieblok geen enkel doel. Wordt anders als het een auto is met kat en meer eisen aan emissie, dan hoort die handel er formeel op.
Afhankelijk van het type injectiesysteem (leeftijd en al dan niet met transponder) is e.e.a. gewoon kaal te knippen en gewoon op de normale AX bedrading vast te zetten met vijf draden. Even puzzelen en het draait.
P.
Afhankelijk van het type injectiesysteem (leeftijd en al dan niet met transponder) is e.e.a. gewoon kaal te knippen en gewoon op de normale AX bedrading vast te zetten met vijf draden. Even puzzelen en het draait.
P.
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2115
- Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
- Location: Den Ham (OV)
- Contact:
PeterM wrote:Hoezo koolstoffiler?? die zooi inclusief klepjesboel kan je gewoon weglaten, dient voor het laten lopen van een injectieblok geen enkel doel. Wordt anders als het een auto is met kat en meer eisen aan emissie, dan hoort die handel er formeel op.
Afhankelijk van het type injectiesysteem (leeftijd en al dan niet met transponder) is e.e.a. gewoon kaal te knippen en gewoon op de normale AX bedrading vast te zetten met vijf draden. Even puzzelen en het draait.
P.
zou zomaar kunnen, je mist dan allerlei slangetjes, we wisten niet of dat zomaar afgedicht kon worden, dus de hele zooi dr maar uitgesloopt.
Op zich kan het zelfs nog simpeler aansluiten die kabelboom, veel draden hoefden wij niet aan te leggen, meeste paste gewoon op het blok, op wat draden voor brandstofpomp enzo na