AX-Saxo conversie

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
boeman
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 2
Joined: SatDec04, 2004 7:47:46 PM

AX-Saxo conversie

Post by boeman »

Is het mogelijk om een saxo motor in een ax (1.0 van '89) te plaatsen zonder de motorsteunen aan te passen?

Is hier verder nog enige documentatie van te vinden?

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2744
Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
Location: Fijnaart (West Brabant)
Contact:

Post by Kakelbont »

De motorsteunen zijn het probleem niet, dat zit wel goed. Denk eerder aan injectie. Die uit 89 is een carb en heeft dus geen brandstofpomp liggen bij de tank. De injectie wel.
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

Lees
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 231
Joined: TueSep07, 2004 6:08:50 PM
Location: Middlemount, Australie

Post by Lees »

Ja, maar die kan je weer uit die saxo halen. Het is allemaal wel mogelijk, alleen heel veel werk.


boeman
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 2
Joined: SatDec04, 2004 7:47:46 PM

Post by boeman »

Een tank vervangen is niet het probleem...

PeterM
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 723
Joined: FriOct01, 2004 2:08:57 PM
Location: Drunen
Contact:

Post by PeterM »

beetje afhankelijk van type saxo motor wat je wilt toepassen. De ax 1.4 en diesel hebben een aangepaste motorsteun aan de distributiekant. Het is bij meer motorvermogen heel verstandig die in te bouwen in je auto.

Had zelf een 10 E uit 87 met 1.6 motor en verder alles aangepast. geeft een heel mooie pk/kg verhouding.

P. :)

KMvrtr
AX Master
AX Master
Posts: 1090
Joined: FriSep12, 2003 9:21:33 PM
Location: Almere

Post by KMvrtr »

PeterM wrote:Had zelf een 10 E uit 87 met 1.6 motor en verder alles aangepast. geeft een heel mooie pk/kg verhouding.
P. :)


Dat je die weg hebt gedaan. Zou ik niet snel doen. :roll:

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

Lees wrote:Ja, maar die kan je weer uit die saxo halen. Het is allemaal wel mogelijk, alleen heel veel werk.


Valt op zich wel mee, je moet alleen ook de complete kabelboom van de injectie dr bij hebben, en je moet draden trekken vanaf de pomp naar voren. Verder moet je nog retourleidingen gaan aanleggen, en een koolstoffilter inbouwen achter het spatscherm. Het is op zich allemaal vrij eenvoudig te doen, het kost alleen wat tijd.

PeterM
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 723
Joined: FriOct01, 2004 2:08:57 PM
Location: Drunen
Contact:

Post by PeterM »

is voor me geregeld, heet bandenstapel. (zucht) :(

Maar daarna nog een paar rooie ver1.6'd (waaronder bekende van dit forum)

P. :)

PeterM
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 723
Joined: FriOct01, 2004 2:08:57 PM
Location: Drunen
Contact:

Post by PeterM »

Hoezo koolstoffiler?? die zooi inclusief klepjesboel kan je gewoon weglaten, dient voor het laten lopen van een injectieblok geen enkel doel. Wordt anders als het een auto is met kat en meer eisen aan emissie, dan hoort die handel er formeel op.

Afhankelijk van het type injectiesysteem (leeftijd en al dan niet met transponder) is e.e.a. gewoon kaal te knippen en gewoon op de normale AX bedrading vast te zetten met vijf draden. Even puzzelen en het draait.

P. :)

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

PeterM wrote:Hoezo koolstoffiler?? die zooi inclusief klepjesboel kan je gewoon weglaten, dient voor het laten lopen van een injectieblok geen enkel doel. Wordt anders als het een auto is met kat en meer eisen aan emissie, dan hoort die handel er formeel op.

Afhankelijk van het type injectiesysteem (leeftijd en al dan niet met transponder) is e.e.a. gewoon kaal te knippen en gewoon op de normale AX bedrading vast te zetten met vijf draden. Even puzzelen en het draait.

P. :)


zou zomaar kunnen, je mist dan allerlei slangetjes, we wisten niet of dat zomaar afgedicht kon worden, dus de hele zooi dr maar uitgesloopt.

Op zich kan het zelfs nog simpeler aansluiten die kabelboom, veel draden hoefden wij niet aan te leggen, meeste paste gewoon op het blok, op wat draden voor brandstofpomp enzo na

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

KMvrtr wrote:
PeterM wrote:Had zelf een 10 E uit 87 met 1.6 motor en verder alles aangepast. geeft een heel mooie pk/kg verhouding.
P. :)


Dat je die weg hebt gedaan. Zou ik niet snel doen. :roll:


ff off-topic: Istie al weg dan?
Freude am Fahren.

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

master-arnie wrote:
KMvrtr wrote:
PeterM wrote:Had zelf een 10 E uit 87 met 1.6 motor en verder alles aangepast. geeft een heel mooie pk/kg verhouding.
P. :)


Dat je die weg hebt gedaan. Zou ik niet snel doen. :roll:


ff off-topic: Istie al weg dan?


1.1 niet..
1.0 wel ==> total loss
Image

PeterM
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 723
Joined: FriOct01, 2004 2:08:57 PM
Location: Drunen
Contact:

Post by PeterM »

Dat heb je goed gezien.
De 1.0 is inderdaad al lang total loss en de 1.1 is hier nog niet de straat uit. maar?

P. :D

Post Reply