raar startprobleem
Moderators: denny, vtspower, webmasters
raar startprobleem
Gisterenmorgen wilde ik mijn ax starten, ik draai aan de sleutel en er gebeurde niets. Na 2 keer opnieuw proberen start hij zonder problemen. Voor de rest van de dag start hij perfect, gisterenavond het is al goed koud wil ik de auto in de garage zetten start hij weer niet. Ik denk dus starter kapot, ik probeer dus nog een paar keer opnieuw te starten. Nog altijd niets. Ik probeer mijn lichten en radio, werkt allemaal perfect. Dan probeer ik nog een paar keer en dan ineens start hij wel. Nu probeer ik juist te starten in de garage en dit gaat ook weer perfect. Weet iemand wat die probleem is? Is dit de startmotor of ergens een relais die een probleem geeft? Of zou het het contact zelf kunnen zijn?
-
- AX super weirdo
Als je de startmotor hoort omslaan (hinikend geluid) dan is je startmotor ok, als je alleen een tik hoort bij het omdraaien van de sleutel dan is het je starmotor.
Als het je startmotor is, dan kan je hem aanduwen, of in een versnelling zetten en de auto ff heen en weer laten bewegen, of met een hamer ff een klap op de starmotor geven.
Suc6
Als het je startmotor is, dan kan je hem aanduwen, of in een versnelling zetten en de auto ff heen en weer laten bewegen, of met een hamer ff een klap op de starmotor geven.
Suc6
TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah
voordat je dure dingen gaat doen..
ik heb hetzelfde probleem, maar ik weet waar het bij mij aan ligt..
bij mij gaat de startmotor dan niet rond en is het meestal vochtig. Het startrelais [dashboard kastje] hoor je klikken maar verder gebeurd er niets.
wat was er bij mij: bovenop de startmotor zit een aarde draad. Deze was bij mij heel vies en dat zorgde voor een slecht contact. even schoonmaken met mn vingers zorgde voor onmiddelijk starten en ik heb sindsdien geen probleem meer gehad!
hoe vind je deze draad,
verwijderd je luchtfilterhuis. Dus al het zwarte plastic dat van voor naar achteren loopt
als je dan vervolgens met je hand naar beneden gaat aan de achterkant van de motor kom je je startmotor tegen, hier bovenop zit een dun draadje met een gammel stekkertje, deze even goed schoonmaken en weer terugzetten, tape eroverheen en rijden maar
ik heb hetzelfde probleem, maar ik weet waar het bij mij aan ligt..
bij mij gaat de startmotor dan niet rond en is het meestal vochtig. Het startrelais [dashboard kastje] hoor je klikken maar verder gebeurd er niets.
wat was er bij mij: bovenop de startmotor zit een aarde draad. Deze was bij mij heel vies en dat zorgde voor een slecht contact. even schoonmaken met mn vingers zorgde voor onmiddelijk starten en ik heb sindsdien geen probleem meer gehad!
hoe vind je deze draad,
verwijderd je luchtfilterhuis. Dus al het zwarte plastic dat van voor naar achteren loopt
als je dan vervolgens met je hand naar beneden gaat aan de achterkant van de motor kom je je startmotor tegen, hier bovenop zit een dun draadje met een gammel stekkertje, deze even goed schoonmaken en weer terugzetten, tape eroverheen en rijden maar