Ax Furio?
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Ax Furio?
Hallo,
Ik ben me aan het orienteren op een AX en loop daarbij tegen een Furio van 1995 aan. Weet iemand iets meer van dit model? (als ik de search functie gebruik gaat het vooral over furio stuurtjes van de ZX die in type 2 AX-en passen).
Als ik op autoweek.nl kijk dan heb ik het idee dat het eigenlijk een GT is, maar met een ietwat aangepast blok (of management). Hij heeft namelijk iets meer koppel (111 v 109 Nm), maar is ook iets trager (0,3 sec langzamer naar de 100) en heeft een iets lagere top (176 v 178 km). De productiedatum van de GT stopt, waar de Furio begint. Zijn er verder misschien verschillen met een GT? Of is dit weer typisch citroen, iedere auto waar ze een ander stofje voor de bekleding ingooien krijgt weer een andere naam (bij bx-en is dat helemaal erg)?
Ik ben me aan het orienteren op een AX en loop daarbij tegen een Furio van 1995 aan. Weet iemand iets meer van dit model? (als ik de search functie gebruik gaat het vooral over furio stuurtjes van de ZX die in type 2 AX-en passen).
Als ik op autoweek.nl kijk dan heb ik het idee dat het eigenlijk een GT is, maar met een ietwat aangepast blok (of management). Hij heeft namelijk iets meer koppel (111 v 109 Nm), maar is ook iets trager (0,3 sec langzamer naar de 100) en heeft een iets lagere top (176 v 178 km). De productiedatum van de GT stopt, waar de Furio begint. Zijn er verder misschien verschillen met een GT? Of is dit weer typisch citroen, iedere auto waar ze een ander stofje voor de bekleding ingooien krijgt weer een andere naam (bij bx-en is dat helemaal erg)?
Nee, hij is niet zwaarder. Weegt gewoon 750 net als de GT injection. Het is inderdaad gewoon een GT injection, maar dat werdt een beetje te verwarrend met de GTi, dus werd de GT injection omgedoopt tot Furio. Ik heb er zelf ook eentje. Echt en top ding
Wat wil die gast hebben voor die Furio? Ik heb de mijne met goed onderhandelen voor 600 mee genomen (120.000 op de teller), maar die gast was ook een beetje domme rukker, dus zo'n deal kom je niet snel meer tegen.
Succes met de eventuele aankoop.
Wat wil die gast hebben voor die Furio? Ik heb de mijne met goed onderhandelen voor 600 mee genomen (120.000 op de teller), maar die gast was ook een beetje domme rukker, dus zo'n deal kom je niet snel meer tegen.
Succes met de eventuele aankoop.
-
- AX liefhebber
Algemeen:
- Transmissie: 5v handbak
- Gebouwd: 10-1993 tot 7-1995
Motor:
- Cilinders: 4
- Kleppen per cilinder: 2
- Cilinderinhoud: 1360 cc
- Maximaal vermogen: 75 pk (55 kW), 5800 rpm
- Maximaal koppel: 111 Nm?3400 rpm
Prestaties:
- Topsnelheid: 176 km/u
- Acceleratie 0-100: 10,0 sec
- Verbruik: 6,7 liter op 100 km
Voor dergelijke info kijk op www.axclub.net bij downloads en specificaties.
- Transmissie: 5v handbak
- Gebouwd: 10-1993 tot 7-1995
Motor:
- Cilinders: 4
- Kleppen per cilinder: 2
- Cilinderinhoud: 1360 cc
- Maximaal vermogen: 75 pk (55 kW), 5800 rpm
- Maximaal koppel: 111 Nm?3400 rpm
Prestaties:
- Topsnelheid: 176 km/u
- Acceleratie 0-100: 10,0 sec
- Verbruik: 6,7 liter op 100 km
Voor dergelijke info kijk op www.axclub.net bij downloads en specificaties.
Grtz, Rik
Furio
Ik weet ook nog een furio uit 1995 te koop, Ben er al wezen kijken. De wagen ziet er netjes uit. (88.000 km) Velgen wat beschadigd maar helaas ook kromme remschijven. De eigenaar wilde niet verder zakken dan 2000 en dat vond ik toch net iets teveel als je er eerst nog aan moet gaan kloten.
Dan moet je eerst eens met je volcane naast me komen staan bij het stoplicht. Je hebt nog een hoop sterke verhalen waar te maken Eric Aan de andere kant die C2 lust ik ook rauw
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
Iedereen bedankt voor de reacties.
Het kan nog duurder, voor die Furio waar ik het over had wordt 2250,- gevraagd:!: . KM stand onbekend, maar daar bel ik nog achteraan.
http://happy-web.nl/~slagter/vol/volf6.html
Lees: jij hebt echt dikke mzl gehad
Het kan nog duurder, voor die Furio waar ik het over had wordt 2250,- gevraagd:!: . KM stand onbekend, maar daar bel ik nog achteraan.
http://happy-web.nl/~slagter/vol/volf6.html
Lees: jij hebt echt dikke mzl gehad