Ik krijg binnenkort een AXje met een kapotte koppakking op visite, ik ga die auto repareren.
Waar moet ik op letten bij het vervangen van de pakking... ik laat 'm zowiezo vlakken. Op Hbase heb ik gezien dat een pakkingset ?46,70 kost voor een gevlakte kop, ik weet niet of dit inclusief bouten is.
Ik hoop te leren van jullie ervaringen, alvast bedankt
Last edited by CitRoel on TueNov23, 2004 12:08:52 PM, edited 1 time in total.
Ik geniet van m'n eendje, Xsara en van m'n sAXo diesel.
Dit is exclusief kopbouten. Deze kosten zo'n 30 euro extra. Neem als het ff kan een metalen pakking.
Ik heb gisteren mijn (diesel) kop weggebracht voor het vlakken. Ik laat em eerst afpersen om te testen op scheuren in de kop. Als dat het geval is hoef je aan het vlakken ook niet te beginnen.
Dit afpersen kost mij 55 Euro. (ik dacht ex btw).
Ik heb trouwens m'n radiatorslangen gemerkt met 'retour' en 'aanvoer' zodat ik ze niet kan verwisselen bij het terug monteren. En ik vervang trouwens ook gelijk mijn distributieriem. (als de zaak toch los is....)
de gaten van de kopbouten schoonblazen met de compressor voordat je de bouten erindraait. als er water in blijft liggen breek je de bouten af bij het aandraaien
Moed is niet de afwezigheid van angst, maar het oordeel dat iets belangrijker is dan die angst.
Kakelbont wrote:Dit is exclusief kopbouten. Deze kosten zo'n 30 euro extra. Neem als het ff kan een metalen pakking. Ik heb gisteren mijn (diesel) kop weggebracht voor het vlakken. Ik laat em eerst afpersen om te testen op scheuren in de kop. Als dat het geval is hoef je aan het vlakken ook niet te beginnen.
Dit afpersen kost mij 55 Euro. (ik dacht ex btw).
Ik heb trouwens m'n radiatorslangen gemerkt met 'retour' en 'aanvoer' zodat ik ze niet kan verwisselen bij het terug monteren. En ik vervang trouwens ook gelijk mijn distributieriem. (als de zaak toch los is....)
Kop heb ik nog liggen, mocht je dr 1 nodig hebben, bij mijn weten is die nog goed, moet uiteraard alleen nog gevlakt worden.
Rens wrote:de gaten van de kopbouten schoonblazen met de compressor voordat je de bouten erindraait. als er water in blijft liggen breek je de bouten af bij het aandraaien