Niet meer starten :-(
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Niet meer starten :-(
Eyz
vanmiddag reed ik mn AX de werkplaats binnen om mn v-snaar te gaan spannen, maar toen ik m nog even wilde starten om m de brug op te rijden deed hij niets meer!
hij had duidelijk stroom want alle electrische dingen werkte goed... maar de startmotor deed niets! volledig stil!
het startrelais schakelde overigens ook niet, want je hoorde niet eens een klikje ofzo..
toen hebben we m met een paar man dat ding aangeduwd.. en daarna werkte het weer wel..
maar hoe kan dit? startrelais aan het overleiden ofzo?? en waar zat dat ook alweer? achter het dashboard kastje toch??
HELP!
ik stond goed voor lul
vanmiddag reed ik mn AX de werkplaats binnen om mn v-snaar te gaan spannen, maar toen ik m nog even wilde starten om m de brug op te rijden deed hij niets meer!
hij had duidelijk stroom want alle electrische dingen werkte goed... maar de startmotor deed niets! volledig stil!
het startrelais schakelde overigens ook niet, want je hoorde niet eens een klikje ofzo..
toen hebben we m met een paar man dat ding aangeduwd.. en daarna werkte het weer wel..
maar hoe kan dit? startrelais aan het overleiden ofzo?? en waar zat dat ook alweer? achter het dashboard kastje toch??
HELP!
ik stond goed voor lul
vanmorgen dus weer hetzelfde probleem..
niet starten!!
aangezien ik geen duw-team aanwezig had, mn ax zelf maar beetje heen en weer gehobbeld oiver het parkeerterein.. duwen met 1 voet op de koppeling valt niet mee.. en gecontrolleerd op laten komen ook niet..
mocht allemaal niet baten
ik boos dat ding weer in zn parkeervak gegooit en een schop tegen zn velg verkocht en nog 1xtje geprobeerd..
en utieraard liep hij gewoon.. zonde choke, bijna netjes stationair..
lijkt echt alsof er iets los zit.. kan alleen nix vinden..
als dat ding niet snel weer normaal gaat doen magtie oprotten!
niet starten!!
aangezien ik geen duw-team aanwezig had, mn ax zelf maar beetje heen en weer gehobbeld oiver het parkeerterein.. duwen met 1 voet op de koppeling valt niet mee.. en gecontrolleerd op laten komen ook niet..
mocht allemaal niet baten
ik boos dat ding weer in zn parkeervak gegooit en een schop tegen zn velg verkocht en nog 1xtje geprobeerd..
en utieraard liep hij gewoon.. zonde choke, bijna netjes stationair..
lijkt echt alsof er iets los zit.. kan alleen nix vinden..
als dat ding niet snel weer normaal gaat doen magtie oprotten!
q01z wrote:aangezien ik geen duw-team aanwezig had, mn AX zelf maar beetje heen en weer gehobbeld oiver het parkeerterein.. duwen met 1 voet op de koppeling valt niet mee.. en gecontrolleerd op laten komen ook niet..
Je kunt 'm toch gewoon eerst in vrij zetten, dan duwen, en dan snel erin springen en koppeling op laten komen toch?!
Kijk uit, een Cactussssss
- Joris
- AX Master Spammer
- Posts: 2018
- Joined: TueAug12, 2003 12:51:05 AM
- Location: Heerenveen (Friesland)
- Contact:
q01z wrote:Th3CLoR3 wrote:Dat leek mij ook de juiste oplossing
mij ook, echter 2 dingen.. volgens mij moet hij in een versnelling staan om aan te duwen?
en punt 2.. hoe hard kan jij met een AX rennen zodat je er nog kan inspringen dattie nog rolt?
Even hard als jij met 1 been lukt, met minder moeite!
En als jij in je vrij rolt en dan m in de 2 zet en je koppeling laat opkomen gaat ie met een beetje geluk starten
en niet vergeten contact er op te zetten
Rides: Ax GT `91 Ax gti `92 VW passat variant 97 18inch Cx 2000 pallas `79
Th3CLoR3 wrote:q01z wrote:Th3CLoR3 wrote:Dat leek mij ook de juiste oplossing
mij ook, echter 2 dingen.. volgens mij moet hij in een versnelling staan om aan te duwen?
en punt 2.. hoe hard kan jij met een AX rennen zodat je er nog kan inspringen dattie nog rolt?
Even hard als jij met 1 been lukt, met minder moeite!
En als jij in je vrij rolt en dan m in de 2 zet en je koppeling laat opkomen gaat ie met een beetje geluk starten
en niet vergeten contact er op te zetten
zo goed rolt het dus niet bij mij.. ik ben te traag denk ik.. hij staat al stil voordat ik er weer in zit..
mjah die stekker is idd ook iets waar ik aan denk...
zoiets iig
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2744
- Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
- Location: Fijnaart (West Brabant)
- Contact:
wat dacht je van de startmotor zelf. Vriend van mij had het met z'n renault 9. Draaide ie de sleutel om gebeurde er soms helemaal niets. Dan pakte hij een bako uit de kofferbak en begon als een gek op de startmotor te rammen.
En hoppa starten zonder problemen. (tot hilariteit van mensen op terrasjes die het geheel hadden aanshouwd)
Nieuwe startmotor en het was opgelost.
En hoppa starten zonder problemen. (tot hilariteit van mensen op terrasjes die het geheel hadden aanshouwd)
Nieuwe startmotor en het was opgelost.
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)
-
- Beginnend AX liefhebber
- Posts: 87
- Joined: SunSep14, 2003 5:48:07 PM
- Location: Best
- Contact:
Kakelbont wrote:wat dacht je van de startmotor zelf. Vriend van mij had het met z'n renault 9. Draaide ie de sleutel om gebeurde er soms helemaal niets. Dan pakte hij een bako uit de kofferbak en begon als een gek op de startmotor te rammen.
En hoppa starten zonder problemen. (tot hilariteit van mensen op terrasjes die het geheel hadden aanshouwd)
Nieuwe startmotor en het was opgelost.
Klopt, dat zou voor mij ook het eerste zijn waaraan ik zou denken als ik dit zo lees.
Waarschijnlijk blijft het relais van de startmotor hangen. Door er een klap op te geven, los j het probleem tijdelijk op. Of de starterkrans blijft hangen. Dit kun je tijdelijk oplossen door de auto in de versnelling een paar keer vooruit en achteruit te duwen. Kans is dan dat het losschiet.
Oplossing is natuurlijk de vervanging van de startmotor.
hey
ik had hetzelfde probleem en d8 dus ook aan de startmoter
na dat ik hem deronder heen had
heb ik hem zelf losgedraaid..
vaak zijn het de koolborsteltjes die erin zitten.. die zijn dan versleten..
je hebt voor een euro of 10 twee nieuwe..
of je kunt een ruilstartmoter nemen.
das gewoon een gereviseerde, dan moet je wel je oude inleveren..
dit kost ongeveer 40 a 50 euro..
succes ermee
groeten arnaud
ik had hetzelfde probleem en d8 dus ook aan de startmoter
na dat ik hem deronder heen had
heb ik hem zelf losgedraaid..
vaak zijn het de koolborsteltjes die erin zitten.. die zijn dan versleten..
je hebt voor een euro of 10 twee nieuwe..
of je kunt een ruilstartmoter nemen.
das gewoon een gereviseerde, dan moet je wel je oude inleveren..
dit kost ongeveer 40 a 50 euro..
succes ermee
groeten arnaud
uit ervaring kan ik ondertussen ook zeggen dat het met vocht en corosie te maken heeft..
vanmorgen deed hij het weer niet en was ik het zo zat dat ik ter plekke op de parkeerplaats aan het ontmantelen gegaan ben..
conclusie is dat de massa stekker gecorodeerd is.. even schoonmaken hielp al, maar daar zal ik dit weekend eens werk van gaan maken
overigens loopt hij niet lekker zonder luchtfilterhuis en dus een open carb [wees gerust.. alleen ff met starten ]
vanmorgen deed hij het weer niet en was ik het zo zat dat ik ter plekke op de parkeerplaats aan het ontmantelen gegaan ben..
conclusie is dat de massa stekker gecorodeerd is.. even schoonmaken hielp al, maar daar zal ik dit weekend eens werk van gaan maken
overigens loopt hij niet lekker zonder luchtfilterhuis en dus een open carb [wees gerust.. alleen ff met starten ]